- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Anbefalte filmer? (side 2)
Anbefalte filmer? (side 2)
Geir KristiansenVil bare anbefale dere [B]There will be blood[/B]. Ikke la dere mislede av tittelen dette ikke er en hack og slash film. Ypperlig skuespill av Daniel Day-Lewis gir ternigkast 6. Dette er en film for både gutter og jenter.
Mona, jeg utfordrer deg på denne. Du skal kjøpe den, du skal se hele filmen og hvis du ikke liker den så kan du utfordre meg på en film.
Postet 26.11.08 kl 13:10
AggiGod komedie: "Gudene må være gale"
Selv om eneren er bedre, så legger jeg inn et klipp fra toeren:
<embed src="http://www.youtube.com/v/8EGuadsGoSU&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Postet 26.11.08 kl 15:37
Forrest Gump er min all time favourite. Hehe.
Gary Sinise er genial som Lieutenant Dan i den filmen, å det er utrolig synd han ikke vant Oscaren han var nominert for.
The Green Mile også med Tom Hanks er også utrolig bra.
I tillegg til dette er jeg fan av Back To The Future filmene og en skremmende spesiell australsk komedie som heter Kenny. Kenny er en film man ikke synes er særlig morsom første gangen man ser den, men som blir bedre når du har sett den flere ganger. (Vi snakker om en film hvor vi følger en mann som lever av å tømme "portable toilets"...)
Det samme gjelder forøvrig Napoleon Dynamite som jeg oppriktig hatet første gang jeg så den.
Jeg har også fingrer og tær krysset for The Curious Case of Benjamin Button som jeg gleder meg veldig til.
Skal vi over på barne/familie filmer er jeg mest fan av god gammel tegnet 2D.
Joda, dataanimerte filmer som Shrek og Ice Age er artig, men mine favoritter er likevel filmer som Lion King og Balto.
Skal vi til Japan er Spirited Away favoritten. Virkelig en spesiell film.
Edit; Aggi! Er enig i at Gudene Må Være Gale er en artig film!
Men har bare sett eneren.
Gary Sinise er genial som Lieutenant Dan i den filmen, å det er utrolig synd han ikke vant Oscaren han var nominert for.
The Green Mile også med Tom Hanks er også utrolig bra.
I tillegg til dette er jeg fan av Back To The Future filmene og en skremmende spesiell australsk komedie som heter Kenny. Kenny er en film man ikke synes er særlig morsom første gangen man ser den, men som blir bedre når du har sett den flere ganger. (Vi snakker om en film hvor vi følger en mann som lever av å tømme "portable toilets"...)
Det samme gjelder forøvrig Napoleon Dynamite som jeg oppriktig hatet første gang jeg så den.
Jeg har også fingrer og tær krysset for The Curious Case of Benjamin Button som jeg gleder meg veldig til.
Skal vi over på barne/familie filmer er jeg mest fan av god gammel tegnet 2D.
Joda, dataanimerte filmer som Shrek og Ice Age er artig, men mine favoritter er likevel filmer som Lion King og Balto.
Skal vi til Japan er Spirited Away favoritten. Virkelig en spesiell film.
Edit; Aggi! Er enig i at Gudene Må Være Gale er en artig film!
Men har bare sett eneren.
Postet 26.11.08 kl 16:54
Endret: 26.11.08 kl 16:58
Postet 26.11.08 kl 17:24
Er nok ikke så lett å få solgt dem lengre siden de fleste filmer nå er trykket opp igjen til DVD, med bedre kvalitet og gjerne også 2 Disc sett med bonusmateriale og muligheter for å se filmen på flere språk! (og etterhvert også BlueRay)
Du kan legge ut en annonse på Finn.no? :P
Kan være noen VHS fans der som ser etter Forrest Gump på VHS.
Du kan legge ut en annonse på Finn.no? :P
Kan være noen VHS fans der som ser etter Forrest Gump på VHS.
Postet 26.11.08 kl 17:28
Endret: 26.11.08 kl 17:31
Jeg har alltid dillet noe av dette:
Dude, where's my car? (ashton kutcher og seann william scott, litt dummmorsom film)
Top gun (superbra)
Pearl harbor
Hancock
Mamma mia
Alle varg veum film :p
Horton redder en hvem
Fred claus
Scorpion king (både en og to) )
Never back down
Black hawk down
Og gammel artig :p Denne var jeg på kino og så ilag med klassen min i 7'ende klasse :p mange mange år siden)
40 dager og 40 netter
Så anbefaler jeg alle filmene av min favoritt skuespiller:
Jackie Chan Superdigg, gjør alle stunt selv. Morsom )
Dude, where's my car? (ashton kutcher og seann william scott, litt dummmorsom film)
Top gun (superbra)
Pearl harbor
Hancock
Mamma mia
Alle varg veum film :p
Horton redder en hvem
Fred claus
Scorpion king (både en og to) )
Never back down
Black hawk down
Og gammel artig :p Denne var jeg på kino og så ilag med klassen min i 7'ende klasse :p mange mange år siden)
40 dager og 40 netter
Så anbefaler jeg alle filmene av min favoritt skuespiller:
Jackie Chan Superdigg, gjør alle stunt selv. Morsom )
Postet 26.11.08 kl 18:02
Postet 26.11.08 kl 18:04
Postet 26.11.08 kl 19:17
Geir KristiansenVil bare anbefale dere [B]There will be blood[/B]. Ikke la dere mislede av tittelen dette ikke er en hack og slash film. Ypperlig skuespill av Daniel Day-Lewis gir ternigkast 6. Dette er en film for både gutter og jenter. Mona, jeg utfordrer deg på denne. Du skal kjøpe den, du skal se hele filmen og hvis du ikke liker den så kan du utfordre meg på en film.
Leste et par-tre handlingsbeskrivelser fra filmen, og den virket jo bra! Ingen utfordring i det Daniel Day-Lewis er en skuespiller jeg liker også.
Postet 26.11.08 kl 20:40
Endret: 26.11.08 kl 20:44
Postet 26.11.08 kl 20:44
CiklideEr nok ikke så lett å få solgt dem lengre siden de fleste filmer nå er trykket opp igjen til DVD, med bedre kvalitet og gjerne også 2 Disc sett med bonusmateriale og muligheter for å se filmen på flere språk! (og etterhvert også BlueRay) Du kan legge ut en annonse på Finn.no? :P Kan være noen VHS fans der som ser etter Forrest Gump på VHS.
Ja, vi får se hva jeg gjør. Nå fant jeg en enda eldre vhs spiller enn den som ble ødelagt sist. Kanskje jeg får noen til å fikse den? Den er kanskje litt lettere å fikse siden den ikke er fullt så mye dill på.
Postet 26.11.08 kl 22:47
mona o[QUOTE=Ciklide]Det samme gjelder forøvrig [URLBLOCK1] som jeg oppriktig hatet første gang jeg så den.
Hva i all verden fikk deg til å se en film du hatet mer enn èn gang..?
Det spørsmålet lurer jeg virkelig på
Vel. Eh. Det litt komplisert.
La oss bare si det slik at andre gang jeg så den var jeg ikke helt edru.
Å etter dette har filmen vært utrolig artig.
Har ei veninne på østlandet som jeg møter bare noen dager i året. Å da har det blitt som en slags tradisjon å ha noe drikke å se Napoleon Dynamite imens! Hehe. :P
Postet 26.11.08 kl 23:03
Cineastisk biotopinspirasjon
Hvis jeg kan få koble akvaristikk og film så vi jeg si at alle som søker naturlige oppsett bør se filmer av David Lynch. Eller noen av hans fotobøker. Særlig hvis idealet er sortvann, forråtnelse og en tilfeldighet som ikke virker planlagt og designet. Natur altså, eller naturrepresentasjon. I hans kunstferdig oppstilte univers er naturen ofte representert som trussel, men like gjerne som en uoversiktlig labyrint der sannhet og virkelighet prøves mot fantasi og drøm.
Det er altså ikke filmer å se for å finne etterligningsobjekter, men kanskje noe for stemningen og inspirasjonen? Hvem vet.
Det er altså ikke filmer å se for å finne etterligningsobjekter, men kanskje noe for stemningen og inspirasjonen? Hvem vet.
Postet 26.11.08 kl 23:06
Majones[QUOTE=Ciklide] Skal vi til Japan er [URLBLOCK1] favoritten. Virkelig en spesiell film.
Åh, den så jeg slutten av en gang, og synes den ar så bra. Skulle ta å se hele en dag, men glemte helt av det. Takk for at du minnet meg på det
Du må se hele.
Hvis du er desperat ligger den online her men med engelsk dubb.
Personlig ville jeg heller anbefalt å kjøpe filmen på DVD istede da. (Men fattig student som jeg er har jeg ikke bestandig råd til det, slik jeg driver å blakker meg på denne hobbyen! ;P)
Selv om det kan bli slitsomt i lengden er i mine øyne det beste bestandig å se filmen på original språket (her altså japansk) å ha subtitles under.
Men for det må du nok kjøpe DVDen.
Postet 26.11.08 kl 23:15
Mine Top 5, som er sikker ikke helt "indi" (ukjent), men likevel verdt å se fleire ganger:
1. Der Elven Renner
2. Den Store Blå
3. Mulholland Drive
4. Addams Family
5. The Blues Brothers
Mulholland Drive er veldig spesiell (typisk D. Lynch). Er det noen som har funnet svaret på alle spørsmålene ???
Men også dette er helt etter min smak, men passer sikker ikke til alle:
Clockwork Orange
Trainspotting
Star Trek Next Generation (nesten alle Borg- og Q-episoder er Star Trek på sitt beste!)
Simpsons
Das Boot
Bang Boom Bang (tysk)
Depeche Mode/Devotional (Music-DVD)
1. Der Elven Renner
2. Den Store Blå
3. Mulholland Drive
4. Addams Family
5. The Blues Brothers
Mulholland Drive er veldig spesiell (typisk D. Lynch). Er det noen som har funnet svaret på alle spørsmålene ???
Men også dette er helt etter min smak, men passer sikker ikke til alle:
Clockwork Orange
Trainspotting
Star Trek Next Generation (nesten alle Borg- og Q-episoder er Star Trek på sitt beste!)
Simpsons
Das Boot
Bang Boom Bang (tysk)
Depeche Mode/Devotional (Music-DVD)
Postet 26.11.08 kl 23:35
Endret: 26.11.08 kl 23:36
Michael NiesarMen også dette er helt etter min smak, men passer sikker ikke til alle: Clockwork Orange Trainspotting Star Trek Next Generation (nesten alle Borg- og Q-episoder er Star Trek på sitt beste!) Simpsons Das Boot Bang Boom Bang (tysk) Depeche Mode/Devotional (Music-DVD)
Du var så nær helt til du kom med Depeche Mode
Dette må vel være en dårlig grøsser?
Just kiddin!
Geir K
Postet 26.11.08 kl 23:42
Postet 27.11.08 kl 00:12
Postet 27.11.08 kl 11:55
mona oBare [I]tittelen alene[/I] på den filmen f.eks. Kampfisk nevner her for eksempel, hadde fått meg til å se en annen vei :-) Bildeklippene fra filmen gjorde ikke saken noe bedre..hehe.
Bildeklippene er litt villedende. Mesteparten av filmen er i svart/hvitt.
Apropos svart/hvitt, så kan jeg også anbefale Dead Man. Johnny Depp sin beste rolle ever. Og lydsporet av Neil Young er ikke dumt det heller.
Postet 27.11.08 kl 13:34
Endret: 27.11.08 kl 13:37
Ciklide[QUOTE=Majones][QUOTE=Ciklide] Skal vi til Japan er [URLBLOCK1] favoritten. Virkelig en spesiell film.
Åh, den så jeg slutten av en gang, og synes den ar så bra. Skulle ta å se hele en dag, men glemte helt av det. Takk for at du minnet meg på det
Du må se hele.
Hvis du er desperat ligger den online her men med engelsk dubb.
Personlig ville jeg heller anbefalt å kjøpe filmen på DVD istede da. (Men fattig student som jeg er har jeg ikke bestandig råd til det, slik jeg driver å blakker meg på denne hobbyen! ;P)
Selv om det kan bli slitsomt i lengden er i mine øyne det beste bestandig å se filmen på original språket (her altså japansk) å ha subtitles under.
Men for det må du nok kjøpe DVDen.
Kommer nok til å kjøpe den på dvd, for det er slik en deilig følelse å se dvd-samlinga vokse og vokse x)
Beste måten å se en anime film på:
Originalspråk og engelske undertekster.
Norwegian just doesn't do it justice.
Postet 27.11.08 kl 15:01