- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tonje_r`s akvarier. (side 2)
Tonje_r`s akvarier. (side 2)
Postet 06.11.09 kl 22:04
Postet 06.11.09 kl 22:27
Skulle flytte mine tre albino ancistrus i går, såg at den ene låg inni eine kokosnøtt hulen og tenkte eg skulle gjøre det enkelt å bare ta opp hula med ancistrusen inni og flytte den over i boksen eg skulle flytte den i.
Til min store overaskelse var det ikke bare en ancistrus men ca 50 stk som kom ut av hulen
Til min store overaskelse var det ikke bare en ancistrus men ca 50 stk som kom ut av hulen
Postet 07.12.09 kl 20:49
Postet 07.12.09 kl 23:08
Postet 08.01.10 kl 19:50
Endret: 08.01.10 kl 19:53
Hmm, lenge siden eg har notert notert her
Yngelet har det fint vokser og spiser godt, har ca 20% vannbytte 3 ganger i uken på disse.
Hypancisturs contradensene har funnet hver sin hule og koser seg der, ingen tegn på lek der enda.
Mine Betta brownarum viser seg lite i akvariet de flyttet inn i, ser de sniker seg innimellom javamosen fra tid til annen, har en mistanke om at eg har fått 2 hannfisk, ser ut som flekken på siden av fisken er like stor på begge to får høre med den lokale dyrebutikken om de har mulighet for å bestille inn flere
Mistter ene kampfisken min (svensken, han var gul og blå), såg nesten ut som han hadde fått seg en knekk i ryggen, klarte ikke svømme skikkelig og var "vridd" til ene siden. Kjøpte han når han var ganske pjuskete etter han hadde gått i et akvarie med en annen kampfisk, men han klarte seg og ble ganske så fin tilslutt
Kjøpte meg noen Trichopsis schalleri her en dag, utrolig fine med sine blå øyne, satser på oppdrett på disse De har tatt over roten med javamose i akvariet og passer på denne som om de skulle hatt den hele sitt liv
Yngelet har det fint vokser og spiser godt, har ca 20% vannbytte 3 ganger i uken på disse.
Hypancisturs contradensene har funnet hver sin hule og koser seg der, ingen tegn på lek der enda.
Mine Betta brownarum viser seg lite i akvariet de flyttet inn i, ser de sniker seg innimellom javamosen fra tid til annen, har en mistanke om at eg har fått 2 hannfisk, ser ut som flekken på siden av fisken er like stor på begge to får høre med den lokale dyrebutikken om de har mulighet for å bestille inn flere
Mistter ene kampfisken min (svensken, han var gul og blå), såg nesten ut som han hadde fått seg en knekk i ryggen, klarte ikke svømme skikkelig og var "vridd" til ene siden. Kjøpte han når han var ganske pjuskete etter han hadde gått i et akvarie med en annen kampfisk, men han klarte seg og ble ganske så fin tilslutt
Kjøpte meg noen Trichopsis schalleri her en dag, utrolig fine med sine blå øyne, satser på oppdrett på disse De har tatt over roten med javamose i akvariet og passer på denne som om de skulle hatt den hele sitt liv
Postet 26.03.10 kl 23:14
Postet 26.03.10 kl 23:37
Postet 26.03.10 kl 23:57
Postet 27.03.10 kl 00:23
Postet 27.03.10 kl 00:36
Endret: 27.03.10 kl 00:37
Postet 27.03.10 kl 21:04
Postet 27.03.10 kl 21:08
Postet 08.06.10 kl 18:39
Postet 18.06.10 kl 16:49
Postet 19.06.10 kl 20:54
Postet 20.06.10 kl 20:27
Endret: 20.06.10 kl 20:29
Nye l-144 i hus:)
Kjøpte 4 L-144 yngel av Snaken her inne på forumet i går. Flotte små med en vanvittig knall gul farge, haper de beholder denne fargen og ikkje blir mer blass slik som min voksne L-144 er.
Gikk også til innkjøp av 2stk L-199 i dag, håper at det er en hann og en hun og at det kan bli oppdrett
Yngelet av Betta albimarginata lever enda og spiser godt, kan se de får en liten oransje mage etter de har gaflet i seg artemia
Gikk også til innkjøp av 2stk L-199 i dag, håper at det er en hann og en hun og at det kan bli oppdrett
Yngelet av Betta albimarginata lever enda og spiser godt, kan se de får en liten oransje mage etter de har gaflet i seg artemia
Postet 31.07.10 kl 19:55
Da går ene Betta albimarginata hannen min med egg i munnen, den er nå separert fra de andre fiskene og går nå i et oppvekst akvariet for de små som forhåpentligvis snart blir spyttet ut. Spennende å se hvor mange som vokser opp denne gangen. Av det forrige kullet er det nå 13 stk som lever, vokser og spiser godt
Postet 14.08.10 kl 23:16
Årets største akvarie tabbe!
Skulle vekk nå i helgen, så måtte jo selvfølgelig mate fiskene før eg reiste. Fisket opp artemia, stoppet pumpene i 60 literne og slengte mat oppi til de. Måtte skyndte meg litt siden eg hadde litt dårlig tid. Kom hjem i dag og kikker innom til fiskene før middags lagingen skulle begynne og hva ser eg. Joda har klart å glemme å slå på igjen pumpene på fredag! Da ble det plutselig ingen middags laging.Stakkars fiskene pustet for harde livet. Vannbytter ble tatt i en fei, og har heldigvis en stor utvendig pumpe til 250literen som eg kunne ta filterguffe fra. Pumpene til 60litrene ble grundig vasket før ny filterguffe ble tømt oppi og pumpene startet.
Har heldigvis ikke mistet noen fisk i løpet av helgen, men det blir nok hyppige vannbytter og mye nitritt måling framover den neste måneden. Håper virkelig at det ikke blir noe tull med akvariene etter dette.
Har heldigvis ikke mistet noen fisk i løpet av helgen, men det blir nok hyppige vannbytter og mye nitritt måling framover den neste måneden. Håper virkelig at det ikke blir noe tull med akvariene etter dette.
Postet 22.08.10 kl 21:34
Tonje_RJoda har klart å glemme å slå på igjen pumpene på fredag!
Dette er min store skrekk. Jeg må nemlig slå av pumpa på det ene karet når jeg mater eller så fyker alt inn i innsuget og/eller maten legger seg ikke på bunnen sånn at coryene får mat. Bruker å sette døra åpen der pumpa står sånn at jeg skal se og huske at pumpa er slått av. Har gått bra et år...
Håper det går bra med fiskene dine
Postet 22.08.10 kl 22:07