Mitt liv som fisk (side 2)

Flotte bilder!
Kan du ikke legge ut karrene dine også? Jeg er så nysgjerrig på hvordan de ser ut!?!
Takk Ola og Maren. Dere er nå så greie så...
Det kan vel bli en råd med oversiktsbilder hvis det er ønskelig.
Uskapt, men fin positur:

[External Image]

Adolfoi og Spectabilis deler matfat:

[External Image]

Metae på 3-4 uker. Ikke lett å få skarpe bilder av yngel uten makro:

[External Image]
Til Maren:

250l

[External Image]

200l

[External Image]
Skikkelig fine bilder! Coryene mine ser ikke like velfødde ut! Mulig jeg er for redd for overforing, men dine så ut Om om de hadde god apetitt!
Flotte bilder og flotte kar! Du har en litt uvanlig vinkling på bildene av dine fisk, og det er veldig forfriskende Fikk litt lyst til å prøve å ta sånne bilder selv nå (og jeg kan ikke ta bilder...) Takk for inspirasjon!
Veldig enig med Lisbeth! Men hælledussan, så fine karrene er!
Kanskje du kan komme hjem til meg en dag, for jeg skal forandre hele 240Litern og da hadde det vært fint med litt ekspertrise

Neon Bebop
Skikkelig fine bilder! Coryene mine ser ikke like velfødde ut! Mulig jeg er for redd for overforing, men dine så ut Om om de hadde god apetitt!


Heisann, takk for hyggelige komplimenter. (Jeg tittet litt på tråden din, og du er selv ikke tapt bak en lenestol hva fotografi angår.) Coryene mine er velfødde. Jeg forer hardt med tanke på å få dem i lekskondisjon. Jeg er imidlertid fersk i gamet og har de siste prøvd å holde det jeg har innbilt meg er "discuskvalitet" på vannet, d.v.s daglige vannskift på 10de holdt med mitt gåseleverregime...% i alle kar med Cory. Jeg vet ikke om ukentlige vannskifter hadde holdt med mitt gåseleverregime...
Lisbeth
Flotte bilder og flotte kar! Du har en litt uvanlig vinkling på bildene av dine fisk, og det er veldig forfriskende :) Fikk litt lyst til å prøve å ta sånne bilder selv nå (og jeg kan ikke ta bilder...) Takk for inspirasjon!


Jeg rødmer kledelig. Teknisk er jeg et null med kameraet, hvis det er en trøst (eller inspirasjon i seg selv, he, he). Jeg knipser i vei og håper på det beste.
MarenB
Veldig enig med Lisbeth!:) Men hælledussan, så fine karrene er!:D Kanskje du kan komme hjem til meg en dag, for jeg skal forandre hele 240Litern og da hadde det vært fint med litt ekspertrise:)

Det var da ikke måte på, Maren...

Jeg hjelper deg gjerne med karet ditt, men min ekspertise (og estetiske sans) kan det stilles spørsmålstegn ved.
AreF
[QUOTE=Neon Bebop]Skikkelig fine bilder! Coryene mine ser ikke like velfødde ut! Mulig jeg er for redd for overforing, men dine så ut Om om de hadde god apetitt!


Heisann, takk for hyggelige komplimenter. (Jeg tittet litt på tråden din, og du er selv ikke tapt bak en lenestol hva fotografi angår.) Coryene mine er velfødde. Jeg forer hardt med tanke på å få dem i lekskondisjon. Jeg er imidlertid fersk i gamet og har de siste prøvd å holde det jeg har innbilt meg er "discuskvalitet" på vannet, d.v.s daglige vannskift på 10% i alle kar med Cory. Jeg vet ikke om ukentlige vannskifter hadde holdt med mitt gåseleverregime...

Slik skulle det være...trykkleif
Egg sanket i ettermiddag av Adolfoi. Lykke!



[External Image]

Dette bildet er virkelig for de med smale interesser, he, he. Her kan man inngående studere størrelsesforholdet mellom egg av ulike cory-arter.

Eggene har jeg sanket og klistret på glasset i min kombinerte klekke- og oppvekst-tank. Størrelsen på egg varierer fra hunn til hunn innen hver art, og vanligvis er Adolfoi-egg signifikant større en de pinglete Sterbai-eggene, men her har vi med egg av ei slugge av Sterbai å gjøre...

Store egg betyr vanligvis færre egg, men mine Metae skviset ut 30 i dag, og de lekte i går, og i forgårs, og dagen før der og...så videre.

[External Image]

Her har vi en bitteliten Sterbai-tass på toppen av sin verden.

[External Image]
Oi oi oi! Skulle gjerne ha hatt lek på våres C. Adolfoi. Det er noen ordentlig flotte corydoras!
Med tanke på at Adolfoiene holdt på å stryke med av parasitter for et par uker siden, at de er viltfangede og at de ikke går i artskar, synes jeg det er ekstra artig at de har begynt å leke nå!
Karkamerater. På det nederste bildet ses en ungfisk av Sterbai. Jeg har også en liten gruppe egendrettede ynglinger i dette karet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Vi to.

[External Image]
Atropersonatus.

[External Image]

[External Image]

Dette er en enslig Metae som på forunderlig vis rotet seg inn i 250 literen, langt vekk fra sine artsfrender. Han trives imidlertid utmerket, til tross for tilnærmet dvergvekst. (Størrelse tabimin fortablett etter minst 10 uker.)

[External Image]
Frittsvømmende kjekkaseri.

[External Image]
Ildtetra på plass i 110 literen. Kombinert med litt flyteplanter har dette lokket Corydoras Concolor og Arcuatus litt mer fram. Sky skapninger...

I 200 literen har jeg fått tre nye viltfangede caudier til gruppen og i 250literen 10 nye nannostomus beckfordier (hadde ti fra før)

Fortsatt daglig lek på adolfoi, metae og sterbai.
Vekstraten på Metae forundrer meg. Yngel på to måneder oppvokst i artskaret er dobbelt så stor som yngel oppvokst i separat selskapskar. Yngel på en måned oppvokst i separat oppvekstkar med intensiv foring med mikroorm er imidlertid dobbelt så stor som artskaryngelen, til tross for at de bare er en måned gamle...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap