Ronjas undervannsverden (side 2)

Inaktiv bruker
vet, men jeg bor på en liten plass, jeg er den eneste jenta på skoln, sånn er det foreldrene mine tenker, tidsfordriv
AquaRonja
Corydoras green laser, er det som gjelder. Har 5 av de nå. men jeg kan vedde på at når jeg kommer hjem i nesteuke har jeg med et nytt akvarium kun for corydorasene.

Det er absolutt ikke Corydoras Green Laser du har der Det ser ut som den vanlige Corydoras aeneus.
Inaktiv bruker
Fant det desverre ut her istad, men det gjør ikke noe. Syns de er fine fordet. Men mannen i butikken sa det var en green laser.
De sier så mye rart i disse butikkene. Har funnet ut at man må ta det meste med en stooooor klype salt...

Men nydelige er fiskene dine; gleder meg enormt til å kjøpe corydoras selv
Inaktiv bruker
Ja, men jeg er nu fortsatt glad, mine coryer er nyderlige! Det ser ut som de er i lek å greier. Ska bli spennende
Eneste jenta i klassen? :O hørtes jo ikke så kjekt ut akkuart da :/, er det bare en klasse per trinn også da?
Kult at du har fått deg Corys da! skiftet nettopp ut hele grusen i 230 literen med sand selv, bare for de små bartene til coryene....
Plussmedlem
Kjøpte coryer for noen dager siden selv, de er jo noen nydelige og artige fisker! Jeg kjøpte Corydoras paleatus, da.

Tips: for dem innimellom med røde mygglarver, de digger det! Skikkelig suksess hos meg og mange andre jeg vet om.

Bytte fra grus til sand i en 230 liter.. høres ikke morsomt ut. Har et akvarium på omtrent samme størrelsen selv, med grus.. plantene har spredd seg noe sykt, og alt vil bli en stor, fæl møkkajobb.. det orker jeg ikke gjøre i mitt kar ennå, hvertfall! :P Så coryene får være i 54-literen. :P

Ronja, lykke til med kjøp av større kar, bare så vidt jeg klarte det, måtte skrive en meget overtalende lapp til mine foreldre.. det er jo et tips! ;P 300 liter er ganske stort, så man må huske på litt mere arbeid med et så mye større kar! Men det er verdt det!
Inaktiv bruker
Ja, eneste jenta på skolen faktisk, er ikke så ille som det høres ut som.. vib er totalt 5 på hele skolen, men det gjør ikke noe siden jeg har vanskerlig for å lære. Å alle er gode venner

Hehe, man blir jo skikkerlig forelska i coryene.
Her er alle fiskene jeg har/hatt hitil:
-Gullfisk
-Guppy
-Algeeter *døde*
-Sølvhai *gitt bort*
-Kampfisk

Ska bli godt å få større akvarium så man kan ha flere fisker.

Akvastad: takk for tips Egentlig så er det ganske kos med å renske akvarium, der har man unskyldinig til alt!
Du må få deg et par sugemaller også vist du ikke har da , kan være morsomt og studere disse raringene hehe.
Har falt for mange av L-mallene, men har ikke skaffet meg noe enda, flere virker litt vanskelig å holde liv på, så må få et stabilt ferdig innkjørt kar først.
Men vanlig Ancistrus oppdrets variant har sine sprell dem også, min lille ancistrus som er oppe i 70 literen med 3 slørhaler er klart sjefen, kommer slørhalene inn i dens hule, da ser du slørhalene kommer fykende ut andre enden fortere en fy! med sugemallen svømmende etter. biter ikke da, men jager dem bort om de prøver seg på dens område eller dens mat.

Noen cory, et par sugemaller og kanskje noen eplesnegler, så skal man vell kunne få dekket litt søppel jobb nede på bunnen
Inaktiv bruker
hehe, ska skaffe meg noen
Plussmedlem
AquaRonja
Akvastad: takk for tips :) Egentlig så er det ganske kos med å renske akvarium, der har man unskyldinig til alt!

Egentlig litt enig der! Fint å ha noe å pusle og surre litt med, særlig når vinteren kommer
Inaktiv bruker
Hehe, ja
Jeg har tatt nye bilder av RedBulls bolig, ble ganske fornøyd, bare at den nye planten er ikke på bildene ''/
Plussmedlem
Netopp bytta til sand, eller? Ble veldig bra, hvertfall
Inaktiv bruker
Ja, tusen takk
Plussmedlem
Kjempeflott! Hva syntes du var best, da? Grus eller sand?
Inaktiv bruker
Sand, ser bedre ut og fiskene trives bedre
Har du bytta brukernavn også, til det ordentlige fornavnet ditt? Like greit egentlig Foretrekker det jeg også.
Flott karr! Det gjør seg virkelig med sand i.
Inaktiv bruker
Mona: hehe, ja begynnte å bli lei av nicknavnet mitt som snart fyller et år.. ska finne på nytt ^^
Sissimor: Hehe, tusen takk hele akvariummet ser mere ''ekte'' ut med sand i, åsså er jeg lei av å vaske grus..
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap