Rio fantasia (side 2)

Legger inn et bilde av løsningen med hjørnefilteret (V-side). Slangen fra utblåset til pompa ble lagt over kanten på bakgrunnen, slik at vannet tar med seg luftbobler ned i karret. Utblåset skulle egentlig være litt lenger ned (der anubiasen står), men siden jeg ikke fikk diffusoren til å virke, ble dette plan B. Diffusoren var ment å sitte på utblåset fra den andre pumpa, som kommer opp nedenfra.

Bilde 2 er etter omplantinga i dag. Kjøpte flotte lotus i går, og hadde tenkt å få plantet alt ferdig i dag, men det kom ikke planter i posten... Derfor står cuba`n fortsatt i potta, i påvente av at blyxa skal komme i hus. Gleder meg til alt er ferdig...
Bare et lite bilde av hvordan det har blitt nå...
sissimor
Bare et lite bilde av hvordan det har blitt nå...


Ups...
Her kommer det...
Veldig frodig og fint, men snart vises ikke den fine bakgrunnen lengre
Utrolig fint! Skulle ønske at jeg var like kreativ!:p
MarenB
Utrolig fint!:D Skulle ønske at jeg var like kreativ!:p


Tusen takk Maren er ganske fornøyd, men regner med det blir en del luking, med så mye villige planter...
wow!!! skikkelig stilig med det bildet i bakgrunnen.! noe slikt kunne jeg ønske meg i 430 literen min! kan du ikke bare sende over noe av den kreativiteten din hit a? hehe
ufattelig fint akvarie!
Oppdatering?
Tja... Får ta et nytt bilde i morra...

Legger ved et par ganske nye så lenge...
kremt godt handlag!! kommer du og lager en bakgrunn til meg og hehe

dette vart jo rett og slett rå lekkert.
Rune 160L
kremt godt handlag!! kommer du og lager en bakgrunn til meg og :) hehe dette vart jo rett og slett rå lekkert.


Takk!!!

Har tatt noen nye bilder i dag. Veldig dårlig med bunnplanter, siden coryene synes både blyxa og cuba er veeeeldig i veien... De kastes bare vekk, så nå gir jeg opp...
synst det så bra ut med litt åpne områder.

hva brukte du til å skjære og forme isoporen med?
Grovskar meg brødkniv, og finpirket tok jeg med småkniver med skalpell-blader. De ble kjøpt i et modellbygger-sett på Clas Ohlsson. Mye lettere å arbeide med styrofoam enn isopor syns jeg...
sissimor
Karet er 120-liter, helglass, kjøpt ho Marit zoo i Trondheim. 1m langt, og 30cm dypt. Planen er å lage innvendig hjørnefilter ved hjelp av blåfiltermatter på begge sider.


Hei

Jeg lurte på et par ting det 120 liters helglass karet du kjøpte på marit zoo var det et de hadde, eller bestilte du etter mål?

Til hjørnefilteret hvordan beregnet du vanngjennomstrømmningen på filteret og hvilken pumpe bruker du?

Fart66
[QUOTE=sissimor]Karet er 120-liter, helglass, kjøpt ho Marit zoo i Trondheim. 1m langt, og 30cm dypt. Planen er å lage innvendig hjørnefilter ved hjelp av blåfiltermatter på begge sider.


Hei

Jeg lurte på et par ting det 120 liters helglass karet du kjøpte på marit zoo var det et de hadde, eller bestilte du etter mål?

Til hjørnefilteret hvordan beregnet du vanngjennomstrømmningen på filteret og hvilken pumpe bruker du?



oi, oi, oi...
Det var jo litt av noen spørsmål... Må tenke nå...

Spørsmålet om karet var enkelt; de hadde det inne. Polskprodusert syns jeg å huske...

Når det kommer til filterløsning må jeg innrømme at jeg ikke beregnet noe som helst, siden jeg var helt nybegynner... Har filtermatte i begge hjørner, dimensjonert som i artikkelen om emnet. Hver av dem drives av en mini-jet, som hver tar 70-420 l/t. Bare tok i så jeg var sikker. Bruker samme prinsippet i Godteskåla nå, med to litt kraftigere powerheads. Alt filtermaterialet er nå samlet på en side, med to lommer til hver sin pumpe...
Takk for svarene sissimor, har planer om å ta noen av dine ideer i bruk

Dette var flott, denne tråen skal jeg følge med på. Det er artig å lage slik selv, og når resultatet blir som her er det veldig morro.

Godt jobba
Må bare spørre...hvordan gjør du det når du skal ha opp blåmattene?
De må vel skvises engang i blant?? Lurte på om jeg skulle lage ett filter selv i en 85 liter jeg har stående... Må bare finne en sirkulasjonspumpe eller lignende som passer til størrelsen...
Lene Byholt
Må bare spørre...hvordan gjør du det når du skal ha opp blåmattene? De må vel skvises engang i blant?? :) Lurte på om jeg skulle lage ett filter selv i en 85 liter jeg har stående... Må bare finne en sirkulasjonspumpe eller lignende som passer til størrelsen...:)


Hei!
Det er bare å løfte mattene ut om det skulle bli nødvendig, men det er veldig stor flate på disse, så regner med at det blir rimelig skjelden. For sikkerhetsskyld, delte jeg matta, slik at jeg har 2 matter på 2,5 cm tykkelse. Da blir den ene inni den andre, slik at jeg kan løfte ut den ytterste til skylling, og da skyve den innerste ut. Tror det blir minst grums på denne måten. Men som sagt har filtrene gått 6 mnd uten noen form for vedlikehold. Kjempefornøyd ;D

Når det gjelder sirkulasjonspumpe, sverger jeg til mini-jet, perfekt design på disse! Mange av pumpene har rare løsninger, slik at de tar unødvendig stor plass, og er vanskelige å plassere.
oi! ikke så gal pris på de heller da blir det noe ett prosjekt på meg framover tusen takk!
Tilfeldig bekjentskap
© MalawiThomas
Reklame for plussmedlemskap