Starte opp ferskvann rundt 100-200l 5000,- i budsjett (side 2)

Henrik Sandåker Tangen
Ser meget lovende ut så langt, utrolig gøy å starte opp med det her igjen! :)


Bilde?
Bilde, såklart!

Slik ser det altså ut akkurat nå. Som sagt trengs det nok litt mer skjulesteder, men det skal jeg nok få ordnet etter hvert.
En litt stor rot ville blitt fin oppi der. men nå har du jo goood tid til å innrede før du kan sette inn fisk

Ha gjerne en mørk bakgrunn så blir det litt mere dybdefølelse og fisk og planter kommer mere til sin rett
Stor rot og svart bakgrunn er på handlelisten. Skal ta en liten runde rundt i kveld og se om jeg finner noe.

Har forresten ikke dråpetest for nitrat enda, men har for nitritt. (Samt pH, kH og gH) Kan vel være lurt å skaffe seg nitrat-test og, eller?
Mytola
Stor rot og svart bakgrunn er på handlelisten. Skal ta en liten runde rundt i kveld og se om jeg finner noe.


Skal ikke så mye til for å få en grei bakgrunn. Sort søppelsekk, sort papp eller male med sort akrylmaling utenpå glasset

Jeg har malt alle mine kar sort bak. Se feks på dette ene karet mitt
Spraylakkerte en pappbit som passet med baksiden av karet med svart, jeg. Det ser greit ut foreløpig hvertfall, så skal vi se hva som skjer. Skaffet meg en Red Moor-rot, som jo er såpass lett at den flyter, men etter å ha søkt litt rundt her så har jeg fått med meg at den etterhvert vil synke? Utrolig fin sak, hvertfall.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert å plassere ei grønn plante i hvert sitt hjørne i bakgrunnen.
Men smaken er som baken
Og kjøp deg nitrat-test du-greitt å følge med på utviklinga.

Lykke til......
Har kjøpt et par planter til, skrudd fast en sugekopp i Red Moor-rota for at den skal holde seg i ro, noe som fungerte utmerket. Merket betydelig dårligere gjennomstrømning i pumpe, så jeg renset den øverste filtervatten godt, og vips var det bra gjennomstrømning igjen. Har kjøpt test for nitritt og amoniakk, og har fått utslag på amoniakk, 2 mg/l. Null utslag på nitritt og nitrat foreløpig, det er vel litt tidlig. pH er nede i 6.5. Har også observert en liten snegle som kravler rundt på glasset i dag. Er det forresten slik at jeg ikke skal bytte vann i det hele tatt før innkjøringen er ferdig, og da gjøre et stort vannbytte før jeg kan sette inn fisk?
Mytola
Er det forresten slik at jeg ikke skal bytte vann i det hele tatt før innkjøringen er ferdig, og da gjøre et stort vannbytte før jeg kan sette inn fisk?

Jepp, akkurat slik skal du gjøre det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap