Black_flys akvarier i Trondheim (side 27)

Black_Flys
Ble litt fisk i går også. 180 literen: [URLBLOCK1] de fleste ser ut som bilde 2. Vil det si hanner? [IMG]http://akvaforum.no/images/fish/hyphessobrycon_flammeus_03.jpg[/IMG] bilde fra akvaforum sin artsdatabase Kjøpte også av TonjeR her på forumet en [URLBLOCK2] til 180 literen. [IMG]http://akvaforum.no/images/fish/bunocephalus_coracoideus_01.jpg[/IMG] bilde fra akvaforum sin artsdatabase Til 63 literen kom to stk [URLBLOCK3] [IMG]http://akvaforum.no/images/fish/parotocinclus_jumbo_01.jpg[/IMG] bilde fra akvaforum sin artsdatabase



Når jeg ser bilde av den siste her, pitbullplecoen er det nesten som å se en aspidoras. Det er så mange likheter. Bare se på kroppsformen og ansiktet Espen. Plecoen er riktig nok litt lengre i kroppsformen, men gud så like. Trodde faktisk det var en aspidoras med en gang. Bare se selv. Ser du også likhetene?
Ser likheten, men denne har sugemunn som otto/ancistruser.
Ellers er mønster, kroppsform veldig lik ja.
Vil si at de er veldig like ottoer i væremåte.
Suger seg fast til glasset og henger der. hehe

Nei må fortsette med kjøkken oppsettet.
Montere inn ventilatoren nå. Ikke enkelt når bruksanvisningen ikke sier noe om montering. hehe

Tror jeg har det.

Adolfoier som går opp og ned glasset og stimer bortover glasset i 180 literen.
Og ikke nok med det så er det en skokk med Corydoras sp. CW023 som gjør det samme i 63 literen.
fant også en tetra inni filteret. Hvordan den har kommet seg dit er en gåte. Også noe som lignet på lek mellom Pitbullplecoene. hmm

Til sist har jeg fisket ut noen ciklide yngel og plassert de i akvarium med reker. Håper å få opp noen flere.
Krysser fingrene for at det skjer noe mer da
Sølvi Gullaksen
Krysser fingrene for at det skjer noe mer da ;)


Typisk at slik skjer rett før jeg skal på ferie.
Reiser til Mallorca på lørdagen.
Skal bli godt med varme igjen, håper på det iallefall....

Pleier å være sånn ja

Skulle gjerne tatt en tur dit jeg og ,god tur
Sølvi Gullaksen
Pleier å være sånn ja :) Skulle gjerne tatt en tur dit jeg og ,god tur :)


Takk takk.

Ser at fortsatt 4 egg er på frontglasset og har blitt mørkere. Tror jeg iallefall. hehe
Ser også ut som yngel flytte fra 180literen til de andre reke karene har gått fint. Så blir kanskje litt flere ciklide unger som overlever.

Nei må lade batteriene til en fotballkveld nå.
TOTTENHAM vs twente kl 20.45.
Må nok ta meg noen etterlengtede pils i kveld.

C O Y S
Gratulerer med seieren, Leif! Eg holdt selv med Spurs i mange år, men det forandret seg raskt når eg fant ut hvem som dannet klubben. Likevel følger eg klubben tett, og unner alle Spursfans dette eventyret

Selv om eg nå er en hardbarka Man Uer, og "sliter" fælt når de ikke vinner, så er faktisk mitt verste fotballminne noensinne når Spurs klarte å rote bort CL til Arsenal; eg skjønner ennå ikke at det var mulig

Dessuten har Spurs gitt oss Berbatov! Carrick kan dere få tilbake for min del...

Gratulerer også med egg
Sikkert ikke Leif du heter, og dessuten må dere gi i hvert fall litt for CareNick
Donald
Sikkert ikke Leif du heter, og dessuten må dere gi i hvert fall litt for CareNick ;-)


Hehe. Takk for gode ord om mitt lag. Trenger ikke Carrick nå, da midtbanen begynner å se bra ut.

Alltid gøy med yngel og egg. Spendt på om det blir noe oppdrett på de da.
Får håpe de klarer seg en uke på microorganismer. Blir å gi de litt ekstra micromark og sette inn en del mose med mexicanske tanglopper. Så får vi håpe det går bra.
Reiser på ferie og kommer hjem til auksjonen. Håper jeg har noe penger igjen til den. hehe

PS. jeg heter Espen.
Black_Flys
[QUOTE=Donald]Sikkert ikke Leif du heter, og dessuten må dere gi i hvert fall litt for CareNick ;-)


PS. jeg heter Espen.




Leif........, det er meg det!!!
Da er jeg hjemme fra ferie.
I dag er det storauksjon i Bergen.

Skal for førstegang på noe slikt så tar med en pose med eplesnegler og litt planter.
Hvis jeg får til å fanget Kerritetraene så blir de også med.

!80 literen. Ser ut som alle fisk har overlevd 1 uke uten mat. Yngelet til ciklidene og endlersene har vokst godt.

I 63 literen er det flust med eplesnegler og tydeligvis ikke vært nok mat. Noen planter som har blitt beitet litt på. hehe

I vasen er ciklide ynglene blitt store. Lever sikkert godt på rekeyngel og mexicanske tanglopper.

I de andre karene er det ikke stort å melde. Ikke sett yngel av pygmecoryene, men får lete videre.
Auksjonsnytt
Da er ting satt på plass. Ble en del mer enn jeg hadde tenkt på auksjonen.
Bydde på feil gruppe så fikk en gruppe med neontetra til 60kr, jaja tenkte jeg senere og bydde på en lik gruppe og fikk denne til 50 kr.
Kjøpte en gruppe med kardinaltetra. Den jeg skulle ha.

Så fangsten i dag ble:
- 25 Neontetra Paracheirodon innesi
- 13 kardinaltetra Paracheirodon axelrodi
- 2 nesten voksne VF Pterophyllum scalare fra Peru.
- 13 yngel av levendeføderen Ilyodon furcidens Ser nå at de blir litt for store for mine nåværende kar. hmmm.
- 3 stk av Rineloricaria SP Argentina (må få akvaforum eller Rune til å legge den inn)
- nydelig stor planteCryptocoryne beckettii
- stengelplanten Hygrophila polysperma
- kjempe flott mose Fissidens fontaneus som jeg ikke finner i basen.
- tetra vitaminer
- algeskrape
- malle tabletter

Vant også et 54 liters Elite akvariums sett 60 på auksjonen.
Fikk også solgt plantene, kerritetraene og sneglene.

Pju. Sliten nå. Får ikke gjort mye før etter neste uke. jobbe to dager før kurs i Trondheim, samt helg i Trondheim.

Den mosen heter Fissidens fontanus (Det var en "e" for mye). Søk på nettet, så finner du masse om den. Billig var den og.

Var mange kupp i år, men så var det jo litt få folk også.

Selv fikk jeg tak i flotte reker, fisk og planter. Men fikk litt mindre for objektene jeg hadde med enn det jeg hadde regnet med, så det gikk litt mere penger enn antatt.
Takk for i går ,er vel rimelig sliten alle i dag tenker jeg .
.Heldig-grisen du da som vant karet ,håper det ble godkjent i heimen

Du fikk jo ellers med deg ganske så mye må jeg si så regner med du er fornøyd
hehe. Ikke godkjent her nei.
Må prøve å få fikset noe.
En eller annen reol eller slikt.
Tenker på et større kar en det vi har nå med porsabord og kanskje noen akvarier under stor akvariumet. hmm. Tenke stadiet.
Får tenke videre i neste uke.

Kjøkkenet: Holdt på å skru opp de siste overskapene samt saget ut hull til viften nå. Måtte slutte da en nabo kom å sa at hele huset ristet. hehe
Glemte tiden litt.

Får fortsette i morgen.
Ikke dum ide det

Viktig å ta hensyn til naboene og da
Plussmedlem
Haha, heldig du var som vant et 54-liters kar da.. Vinnerlykke?
Anders Kaste
Haha, heldig du var som vant et 54-liters kar da.. ;) Vinnerlykke?


Har av og til vinnerlykke.

Ja Sølvi, må vel tenke på naboene, men jeg var i en så god steam. Alt gikk på skinner og tiden fløy. hehe

Nå er det å pakke til Trondheimstur. Kurs ons til fred og party ut helgen.

Vi snx.

Espen
Reiser du til Trondheim i morgen ? Det gjør nemlig sønnen vår og forloveden og,men de reiser i 19.30 tiden.Regner med du reiser tidligere ?
God tur uansett
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap