Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 27)

Inaktiv bruker
Snakker vi kupp? ;P Jeg var innom Libris i dag. Fant boka: akvariet fra A-Å Til kr 149.-
Det kaller iallefall jeg KUPP!
Det er jo ikke til Å, bare til Ø! :P
Inaktiv bruker
Kanskje derfor den var så billig. ;P De glemte Å!
Inaktiv bruker
Tja, dette er snodig. strømmen er borte i 75% av huset, akvariene og noen lys her og der som små gløder litt... Tror kaffemaskinen er død!
ja det hørtes snodig ut :P har du sjekka sikringene?
haha, nå er det bare å tenne et bål i hagen å lage kok-kaffi på kjele ^^,
Inaktiv bruker
Lynet hadde slått ned i en trafo.
Heheh, det sa svigerbestemor også.:P
Inaktiv bruker
YEA! ;P Nå skal guten prøve seg på Ciklider! Har bestilt meg 2-4 stk apistogramma alacrina. De skal få plass i 70L Så skal jeg levere Gullfiskene til en kar som driver kun med det! Så deres nye hjem blir ett 1540L Akvarium, sammen med 4 Koier og 10 Andre Slørhaler! (Når vi snakker om gullfisker, så har "Panda" Den oransje fått leks flekker... -.- Det vil jeg jo ikke ha noe av! Noen som vet hvordan jeg kan forhindre at han forgriper seg på Kirk? :O Hørt at om man senker tempen til 20 grader så går det over? Fleip eller fakta? :O
Måtte inn i basen og se på apistogramma alacrina, og de var vakre!! Så gøy at du får tak i slike!! Jeg vurderer noen gurami til stor karet, men har ikke helt bestemt meg. Tenker at det finner jeg vell ut av bare jeg tar tiden til hjelp ;0)
Dyrebutikken har gurami inne, så jeg skal titte på dem når jeg er innom.
Inaktiv bruker
^^ Ja, jeg håper bare de får tak i apistogramma alacrina. Om ikke så skal jeg prøve meg på Noe annet. :P For da må jeg tilbake i tenke boksen! ;P Men apistogramma blir det!

fine disse skal du prøve på oppdrett også?
Inaktiv bruker
Tja, om de yngler så blir det salg av yngel.

Nå har jeg Re-silikonnert 54L og lagd en skillevegg der det skal bli en litt opphøyd platå for fiskene. Så driver jeg å lager Kokosnøtt hule til Apistogramma alacrina.
Det var litt av en jobb! :S siden jeg ikke hadde hverken sag eller drill!
Inaktiv bruker
AH! Sitter her og planlegger innredningen i apistogramma akvariet!
Tror jeg må ha et lite grus område som er avdelt. Tja, ja, må neste bli sånn.
Hahah, for de som tviler, planen min blir bedre en den høres ut!

Må bare fortelle at i halv seks tiden da vi satte og spiste frokost, så jeg en skygge i øyekroken, titta ut av stuevinduet! Der stod det 4-5 rådyr. ^^ Fikk litt julestemning!
De ligner på hvithalehjort, sånne som Rudolf. Vi har egentlig ikke rådyr her, bare masse elg, men det er tydelig at de trives her så de har formert seg. ;P

Skulle ta bilde, men da kameraet var klart så var de long gone!

Rådyr er så fiiiiine ;D

hos oss er det mange rådyr eller var, helt til kommunen klipte ned hele skogen
Men det hender at vi får øye på dem fortsatt
Inaktiv bruker
JA, er koselig med litt besøk av fremmede Så lenge de ikke tar prydbuskene! :O
Stakkars kjæresten min som skulle gå til bussen! ;P Hun er jo redd alt som rører på seg. "KNIS" ;D

Er det noen som har noen gode tips til hva mer jeg kan innrede Apistogramma karet med? Mosevegg, Sand, noen steiner, Planter og kokosnøtt hule, det har jeg kommet til nå! Er det noe mer de vil ha? ;P De får grus i et hjørne, det er sånn at det ikke kan blande seg.
Catappa blader og røtter skal jeg kjøpe, så kommer jeg ikke på mer. :O Står helt i stein... :S
Ser ut som du har tenkt på det meste, jeg forutsetter da at du har kontroll på pH-verdien i karet?
I tillegg til Cattapa-blader kan du jo også legge et godt lag med eikeblader i karet. Begge vil farge vannet litt, som er en fordel for apistoene da de liker litt dunkelt vann. I tillegg vil eikebladene være et ypperlig skjul for evt yngel!
Spennende med apisto
Pål
Inaktiv bruker
Eikeblader sliter jeg med å skaffe, så jeg tenkte at jeg skulle klippe Catappa blader i litt mindre størrelse. Ph har jeg full kontroll på. Har veldig bra vann i krana, det er lite kalk og lite "gips" I det så det er bløtt og blir lett surt. Røtter og blader sørger for resten.
Nå så er det bare for meg å vite om de kan skaffe apistogramma alacrina, om ikke så må jeg bestemme meg for en annen variant. :P Kanskje Apistogramma macmasteri hadde gjort seg?
Har også sendt en forespørsel til Webzoo om de kan skaffe lysrør som passer.
Inaktiv bruker
Det ser ut til at det blir Apistogramma Caetai VF i stede for apistogramma alacrina, litt tirist men, men.
Er det noen som har bilder av Apistogramma Caeta? Fant noen få på Google, men vet ikke om de er ekte.
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Eikeland Simonsen
Reklame for plussmedlemskap