Marens akvarieverden (side 28)

Jepp - det der er andemat. Det er bare å begynne lukingen :p
Ah, tuller du...*sukk* Ja ja, lurer på om jeg skal spørre Inger Anne om hun fikk til denne greia med andematfjerning (husker ikke helt selv)... Har det heldigvis bare i 110Litern!


Edit: Fant litt i 62Litern også.....
Hadde det kjempekoslig i dag! Tenkte du kanskje kjenner igjen denne krabaten. Jeg synes ihvertfall den ligner litt
Denne ligner veeeldig! Utrolig søt, passer jo godt i asia-karet ditt Jeg ser det er bare 10 akvarium på forumet som er registrert med denne fisken og de fleste har bare 1 eller 2stk, så det var kanskje ikke så rart at vi ikke har sett den i butikk før?

Håper du tar turen tilbake igjen om ikke alt for lenge, en dag jeg ikke har noe på tapetet så vi får litt bedre tid
Blir nok en tur en annen gang også, men regner med å være syk en stund etter dette så med det første blir det nok ikke. Veldig morsomt å se alle de fiskene "live" som jeg ellers bare har sett på bilder. Slik som Julidochromis dickfeldig som stod på ønskelista før jeg oppdaget hvor varm leiligheten vår er. Nydelig fisk

Nå er jeg så trøtt at jeg nesten ikke orker sette opp bøtter til utluftning, men det MÅ jeg bare. Natta!
Juwel-karet
Jeg har fått skjekket litt rundt det juwel-karet jeg har lyst på "Juwel rio 240" og funnet ut at det vil komme på litt over 7000kr med fluval 405 som filter... Det er ikke dyrt, men bare veldig mye penger for meg! Tror nok det blir en stund før jeg har penger til det:S

Jeg skal jo kvitte meg med 110Litern, men det får jeg ikke mye for da det kostet 1200kr nytt og filteret "fluval 305" (nesten nytt) er jeg usikker på hva jeg kan få for. Kanskje går det bra å bruke fluval 305 sammen med juvel-filteret i starten til jeg får råa til ett nytt filter... hmm. Vanskelig dette:/
Det er pesielt vanskelig når det begynner å klø i fingrene, mens lommeboka er flat.
Kanskje har jeg pengene til høsten eller vinteren og kan drive og pusle med det når snøen begynner å komme (noe jeg ikke vil tenke på nå, snøen altså...) og "hundesesongen" er over. Det er jo fint å ha noe å se frem til også!

Jeg kan jo kjøpe ett rimeligere kar, men vil gjerne kjøpe kvalitet nå da jeg skal ha det helst i mange år! Jeg ser det er mange som har makan kar, så dette må være en av bestselgerne, noe som slettes ikke er negativt

Jeg krysser fingrene for lottokupongene jeg kjøper hver uke!XX
Bilder til fiskebasen?
Jeg har noen bilder jeg har lyst til å sende inn som kanskje kan passe i fiskebasen, men jeg finner ikke ut hvordan/hvor jeg gjør det? Det hadde jo vært artig om jeg kunne ha fått ett bilde der, men det tar jeg slettes ikke for gitt! Det finnes så utrollig mange flinke fotografer på dette forumet!!
Heisann
Du åpner profilen til fisken du har bilder på, og velger "endre info" i de grønne boksene på venstre side, velger bilde og laster det opp! Så blir bildene vurdert av en moderator! Lykke til, hilsen Pål
Hvem av dere har skaffet dere neongoby? Morsom fisk!
Pål sine fisker
Du åpner profilen til fisken du har bilder på, og velger "endre info" i de grønne boksene på venstre side, velger bilde og laster det opp! Så blir bildene vurdert av en moderator! Lykke til, hilsen Pål


Takk!
Da har jeg sendt inn ett Pygméguramibilde, så får jeg bare vente og se *spennende*
Jeg fikk inntrykk av at det er vanskelig å få inn bilder der, men jeg lever i håpet Tenker å sende inn foer etter å ha redigert de!
Lisbeth
Hvem av dere har skaffet dere neongoby? Morsom fisk!


Ingen Vi så bare en veldig fin fisk på TAM som de ikke visste hva var
Asiatisk jegersnegle
Jeg er til tider fryktelig plaget med pestsnegler. Nå forer jeg stort sett bare med frossen för når jeg er borte, men jeg bør vet gi litt tørrför også.
De gjør sikkert en bra jobb i karet, men noen ganger får jeg virkelig lyst å skaffe meg Asiatisk Jegersnegle! Nå har jeg jo fått senket PH`n en del i 62Litern og 33Liter, men ikke i 110Liter da verdiene er så lave der. I snegle/skalldyr-basen står det ingen ting på PH, men regner med at den ikke tåler at den er så lav.

Ellers så har jeg hatt en veldig dårlig dag og ikke vært hjemme. Jeg er veldig spent på om microormen har begynt å krype ut av boksen slik at jeg kan begynne å före med de når jeg drar hjem i morgen!
Akvarie
har sett bildene av karene dine dem er fine .,så også du hadde andemat på et bilde kunne jeg kjøpt noe av deg
malla100
så også du hadde andemat på et bilde kunne jeg kjøpt noe av deg


Andemat skal du få av meg! Bare send meg adressen din på mail til meg, så skal jeg få sendt de. Jeg tror andematen skal klare reisa helt fint, men jeg kan jo vente til mandag før jeg sender for sikkerhets skyld om du vil det. Når man sender brev/pakker med planter nå, så er det ikke kulda å tenke på, mer varmen

Takk for fine ord om bilder av akvariene! De ser nok ikke så fin ut nå. 110Litern har grodd igjen, så det ser mer ut som rot egentlig... Jeg må få oppdatert bildene etter hvert. Akvariene forandrer jo utseende hver uke etter hvert som plantene gror!
Akvari
hei ..det er ganske morsomt å se hvordan akvariene forandrer seg etter som planter vokser .(som du sa ) noen vokse litt fortere enn andre .jeg liker å ha røtter oppi karet sammen med planter..har sent deg en p.mail
Microorm...uten gjær håper jeg:/
I dag ga jeg yngelet litt microorm. Jeg hadde etter hvert 2 kulturer, så jeg har 2 is-bokser som jeg hadde plasert oppå akvariet. Der er det godt og varmt, litt i det varmeste laget. Når jeg åpnet lokkene begynte det å renne vann som hadde fordampet og lå under lokket. Jeg håper ikke noe av ormen jeg tok ikke var blandet med gjær som kom med når vannet kom rennende..(noe jeg selvfølgelig ikke tenkte over da jeg ga dem det:S). De kan ikke ha fått mye i alle fall, men håper dette ikke blir slutten på begynnelsen... Jeg har bare fått gitt de 1 måltid i dag også, men ett stort ett.

Andematen formerer seg noe enormt!! Jeg tror hele overflata er mer eller mindre dekt med denne "pest-planten", som jeg kaller den Den er jo fin, men når jeg begynner å tenke på alt styret (som jeg forhåpentligvis slipper) det kan bli om det kommer ett fnugg inni filteret eller noe slikt! Det startet jo med ett fnugg som hadde lurt seg med den nye planten som jeg overså når jeg plantet, helt utrolig!! *veldig pesimistisk i kveld merker jeg*
Akvari
får litt inspirasjon når jeg ser hvordan andre akvari ser ut .får noen ideer om hvordan de kan innredes. .så jeg venter spent på det nye bildene av akvariene dine.
Jeg har lagt merke til at du lar deg inspirere av andres akvarier og det er beundringsverdig hvor mye du legger i det! Det hadde vært spennende om du hadde lagt ut bilder av ditt akvarium også, så kansje jeg blir inspirert også!
Det blir nok desverre ikke bilder med det første, kanskje om ett par uker.... Jeg håper å kanskje flytte over sjokoladeguramiene i 110Litern og da må det en liten makeover der for at det skal passe både guramiene og coryene
Jeg har funnet ut at det er for liten plass der nå, så jeg ser virkelig frem til å kunne kjøpe ett større akvarium når jeg får råa til det!
malla100
hei ..det er ganske morsomt å se hvordan akvariene forandrer seg etter som planter vokser .(som du sa ) noen vokse litt fortere enn andre .jeg liker å ha røtter oppi karet sammen med planter..har sent deg en p.mail
Jeg er også big fan av føtter!!
Akvari
skal prøve å få tatt noen bilder av akvariene mine.har nettopp fått i hus en ny 230 liter som jeg holder på å innrede ,har plantet og hatt oppi en rot skal få kjøpt noen flere røtter ..har tenkt å ha det karet til .l333 men det blir nok noen botia ,,stjernedanio og corydoras også i det karet . så håper det blir noen flyteplanter .det er der du kommer inn i bildet .he he
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap