Ciklider som er enkle å få i lek? (side 3)

jeg så oppi kokosnøtthula og oppdaget at eggene var spist hvem kan ha gjort dette?
Inaktiv bruker
enten dårlig foreldreinstinkt, eller noen andre i karet
trist
kommer dette til å fortsette, at hvis de legger egg så blir de spist. dette er jo første gang de har lakt egg og de er ikke så veldig store. kan det ha noe med det å gjøre?
Inaktiv bruker
det veit ingen, men mest sansynlig blir det unger engang
Blå Acara er en flott ciklide som yngler ofte
Letteste måten er å ha flere i lag i begynnelsen til 2 danner et par. så selger du / leverer tilbake resten.
hvor ofte legger pelettciklider egg sånn ca?
palettciklider er enkle å få yngel på. Men de må ofte ha flere forsøk før de blir gode foreldre da. Men det gjelder sikkert flere fisker :p
shlush: har du palett par so leger egg selv? da kan du kansje fortelle meg for lang tid det går mellom egglegingene hos deg?
Vil tro det går to tre uker.
Har ikke hatt Pallett på ett par år nå, men mine la egg ofte å etter tre forsøk greide de å la være å spise eggene.
Har du maller eller andre fisk som våkner nattestid når pallettene er i dvalemodus kan det også være disse som er skurkene.
jeg har fire acistruser, så da er det nok de. bør jeg ta ut mallene eller går det bedre etter hvert som palettene blir bedre foreldre?
Vetle Ommundsen
jeg har fire acistruser, så da er det nok de. bør jeg ta ut mallene eller går det bedre etter hvert som palettene blir bedre foreldre?

Problemet er at mallene er nattaktive, mens ciklider ikke er det - de døser og halvsover om natten. Da er de ikke på vakt, og mallene får et gourmet-måltid servert på gullfat.

Det har altså lite med hvorvidt ciklidene er gode eller erfarne foreldre å gjøre.
Jeg ville ganske enkelt tatt ut eggrøverne. Det er like greit.
ok, jeg får gjøre det neste gang da
palett paret har begynt å holde seg borte fra hverandre etter egglengningen (som det ikke ble noe av) hva kan det komme av? det henner også at hannen jager hunnen.
Inaktiv bruker
skal være sikker på at det er helt normal palett adferd
er det helt normalt? jeg forstod deg ikke helt men tror det var det du mente.. hehe
Inaktiv bruker
palettene på drammen AK gjør i hvertfall dette
ok, da er det sikkert normalt. men de blir vell samme igjenn?
Inaktiv bruker
hehe,sammen er dem, kan vel godt se de er som et ektepar som er litt kranglete dem krangler uten mening...xD så unger blir det igjen
det var godt å høre.. takk for svar. det er nesten bare du som svarer.. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap