Peru 08 (side 3)

Dette vil nok bli en utrolig spennende tråd!
Fortsett å legge ut bilder!

Håper jeg en dag for dra til steder som Peru å fange fisk også!
Erlend D Bertelsen
Tre kammerater jeg har møtt her nede. De som bor i Bergens ommeråde kan glede seg til mange viltfangede Peru fisker på Sentrum zoo. Det blir ettersend en hel pal med fisker til butikken etter hjemkomst! Bilde 1 - [I]Ancistrini [/I]sp. L-350 Bilde 2 - [I]Panaqolus [/I]sp. L-351 Bilde 3 - [I]Achanticus adonis[/I] Ingen av disse er akkurat vanlige maller. E

Noen mulighet for at det kommer noen Rokker med den forsendelsen?
Vidar-Alexander
Noen mulighet for at det kommer noen Rokker med den forsendelsen?

Det kommer i hvert fall åtte motoro. Om man er på jakt etter noe anne må man gi beskjed.

E
Rio amazonas
I dag kjørte vi drøye 15 km oppstrøms Rio Amazonas, Her snakker vi store forhold. Sikkert 2 km bred, og over 30meter dyp på det dypeste. Strømmen er også utrolig sterk. Jeg hadde med to fiskere i dag, og de hadde en helt spesiel teknikk på å fange maller. Kommer nærmere innpå det i reisebrevet. Vi fanget kun maller i dag, da det var det enste tekniken deres fungerte på.

Vi fikk i hvertfall tak i noen flotte maller.

Panaque sp. L-203
Panaqolus sp. L-351
Sophiancistrus cf. ucayalensis
Pterosturisoma microps
Lamontichtys filamentosus

Bilde 1 - elvebreden av Rio Amazonas
Bilde 2 - Meg og en Panaqolus sp. L-351
Bilde 3 - Meg og en Pterosturisoma microps. Sjekk de lange filamentene.

I morgen er det Rio momon, blir der en dag.

E
Plussmedlem
Erlend D Bertelsen
Bilde 3 - Meg og en [I]Pterosturisoma microps[/I]. Sjekk de lange filamentene.

Ja, det må jeg si - Den var flott
Plussmedlem
Erlend D Bertelsen
[I]Sophiancistrus [/I]cf. [I]ucayalensis[/I]

Er det synonymt med Peckoltia ucayalensis? Altså denne?
Plussmedlem
Lamontichthys filamentosus er jo rimelig stilig den også.
Håper de kommer vel fram med transporten
Enjoy!
Flott at du har fått deg en tur til Peru, Erlend. Jeg ønsker deg mange kule opplevelser og gode netter under myggnettingen. Nå tenker jeg også Tom C begynner å få reisefeber, når han leser denne tråden - selv om han vil fange annen type fisk
Erlend D Bertelsen
Bilde 3 - Meg og en [I]Pterosturisoma microps[/I]. Sjekk de lange filamentene.

*Sikle*
begynte å lure når du sa de brukte en spesier måte å fiske på, hvordan?
Noe av det andre
Allt dreier seg faktisk ikke bare om maller.

Bilde 1 - Aviculara aviculare. En lokal fra en landsby 3 timer opp Rio momon med båt, fant denne til meg i går kveld.
Bilde 2 - Anaconda
Bilde 3 - Trolig en liten brillekaiman

E
Flere dyr
Bilde 1 - To dovene gubber. Bradypus variegatus og homo sapiens Eller motsatt.
Bilde 2 - Apekat på hode!Lagothrix flavicauda Dette dyret er CITEC listen i Appendix I.
Bilde 3 - Det er uhøflig å si nei til en drink, selv etter en natt i jungelen, og med en ape på fanget som elsker å slikke på fingrene dine, selv klokken 08:00 på morgenen. Apen er forøvrig en nattaktiv ape av arten Potos flavus
var dovendyretmykt og godt eller var det noe strihåra? Du kan ta det med hjem til meg Hadde vært kult å hatt en slik en.
Dovendyret var mykt og gost å ta på. Den var dessuten utrolig velstellt i pelsen. Disse dyrene er stort sett hele tiden opp i trærne, og der slapper de av. Men det hender at de bader også, da når det er kommet mugg eller sopp i pelsen. De er utrolig enkle å håndtere, da de ikke gjør noen raske bevegelser. De bare er der akkurat som en bamse!

Jeg skulle også ønske jeg kunne hatt et dovendyr hjemme, men det krever nok mye stell også. Desutten er jeg sikker på at de lukter mer en katter og huner.

E
Erlend D Bertelsen
[QUOTE=Vidar-Alexander] Noen mulighet for at det kommer noen Rokker med den forsendelsen?

Det kommer i hvert fall åtte motoro. Om man er på jakt etter noe anne må man gi beskjed.

E

Er det muligheter for å skaffe et par (hun/hann) P.Leopoldi?
Priser på noe sånt?
Har Motoroer fra før..
i inlegg 54 ser dovendyret ut som en skikkelig vinnertype
Noen flere bilder.

Bilde 1 - Iquitos by night
Bilde 2 - Trolig Oxypropsis carinatus fanget i Rio Momon
Bilde 3 - Panaqolus sp. L-351 fanget i Rio Amazonas

E
Noen biotoper
Bilde 1 - Rio Amazonas
Bilde 2 - Rio Momon
Bilde 3 - Solnedgang i Amazonas

E
Trivelig tur
Ser jo riktig så trivelig ut dette må jeg si. Og blir sikkert stas også med egen fangst i akvariet.
jeg blir bare mer og mer grønn av sjalusi her jeg sitter å titter!
men jeg skal nok få reist en dag jeg også!
Tilfeldig bekjentskap
© Kristine Jorskogen
Reklame for plussmedlemskap