Hvor kan jeg få tak i noe som ligner på en potetgaffel (skal feste algeball) (side 3)

Kine Kristine
[QUOTE=Aggi]Men jeg tror at algene vil dekke skruen etterhvert. Iallefall hvis man skrur den godt ned i ballene. Nøtta har jo tre punkt som er myke nok til å skru/borre i... :)




Visst ikke d hær hadde vært et akvaforum, ville æ stussa litt på ka i all verdn d e snakk om hær:P (bynn å bli klar t å legge mæ...)
Velkommen til det våte element...
Hehehehe

Er på stor leting etter plast plugger jeg nå Heheh
Nøtta er jo ofte ganske "hårete", så det kan jo hende at ballene vil feste seg av seg selv.... Jeg hadde en gang en svær mosedott som tilfeldigvis tvinnet seg fast i en nøtt. Måtte faktisk slite litt for å få den løs... :O
Aggi
Nøtta er jo ofte ganske "hårete", så det kan jo hende at ballene vil feste seg av seg selv.... Jeg hadde en gang en svær mosedott som tilfeldigvis tvinnet seg fast i en nøtt. Måtte faktisk slite litt for å få den løs... :O


Ja visst man ikke skrubber nøtta så alt for nøye blir det sittende igjen mye fiber . Min javamose har også krøpet bort til en av nøttene og der har den tydeligvis tenkt å bli. Sitter bom fast!
En liten ide
Det var snakk om tannpirkere tidligere i tråden. Synes det var en god ide.

Du kan kjøpe deg en pakke med plast-tannpirkere, og feste tre-fire stykker på enden av bambuspinnen med fiskesnøre.

Godt mulig du bør lime dem fast med litt silicon eller trygg lim før du surrer med fiskesnøre.
Trygve Lillefosse
Det var snakk om tannpirkere tidligere i tråden. Synes det var en god ide. Du kan kjøpe deg en pakke med plast-tannpirkere, og feste tre-fire stykker på enden av bambuspinnen med fiskesnøre. Godt mulig du bør lime dem fast med litt silicon eller trygg lim før du surrer med fiskesnøre.


Jo, jeg kan prøve å stappe sånne plasttannpirkere ned i hulrommet på bambuspinnen, men skjønner egentlig ikke at de skal kunne bli stående som jeg vil ha dem uten å nettopp surre masse ståltråd eller noe. Jeg vil ikke ha for mye surr som evt kan løse seg opp å bli til fare for fisk.

Nå virker jeg sikkert veldig vanskelig, det er ikke meningen. Men jeg vil at det skal være noe stabilt som ikke går på skakke med en gang...

Jeg skal feste pinnene i ei plate på bunnen under sanda, så hvis feste til ballene går i oppløsning er det ikke bare bare å få jobbet så lett med pinnene når de sitter forankret i bunnen...
noen som forsto tannpirkerideen min ja grunnen til at jeg begynte dra frem de ostegreiene er fordi de er lengre enn tannpirkere og virka som en bedre løsning.

det jeg hadde sett for meg var å lage noen hull i bambuspinnen på siden eller på toppen og sette tannpirkere (eller hva som helst tynt og spisst da egentlig) nedi med lim om de ikke sitter av seg selv (jeg vet ikke helt hvordan bambus er inni..)

da får du jo samme effekten som av potetgaffelen tenkte jeg
Bambus er vel hul, utenom der "leddene" er. "Kork-korker" kan vel brukes og bare plugges i bambusen, om du vil ha en ujevn høyde på trærne dine..
Modern
Bambus er vel hul, utenom der "leddene" er. "Kork-korker" kan vel brukes og bare plugges i bambusen, om du vil ha en ujevn høyde på trærne dine.. ;)


Jeg skjønte ikke?

Jeg kapper pinnene i forskjellige lender
Lro
[QUOTE=Modern]Bambus er vel hul, utenom der "leddene" er. "Kork-korker" kan vel brukes og bare plugges i bambusen, om du vil ha en ujevn høyde på trærne dine.. ;)


Jeg skjønte ikke?

Jeg kapper pinnene i forskjellige lender

Jeg mente lengder...
Lro
[QUOTE=Lro][QUOTE=Modern]Bambus er vel hul, utenom der "leddene" er. "Kork-korker" kan vel brukes og bare plugges i bambusen, om du vil ha en ujevn høyde på trærne dine.. ;)


Jeg skjønte ikke?

Jeg kapper pinnene i forskjellige lender

Jeg mente lengder...
Puh! Det var bra... Begynte å bli bekymret for mine og andre sine lender...
Lro
[QUOTE=Trygve Lillefosse]Det var snakk om tannpirkere tidligere i tråden. Synes det var en god ide. Du kan kjøpe deg en pakke med plast-tannpirkere, og feste tre-fire stykker på enden av bambuspinnen med fiskesnøre. Godt mulig du bør lime dem fast med litt silicon eller trygg lim før du surrer med fiskesnøre.


Jo, jeg kan prøve å stappe sånne plasttannpirkere ned i hulrommet på bambuspinnen, men skjønner egentlig ikke at de skal kunne bli stående som jeg vil ha dem uten å nettopp surre masse ståltråd eller noe. Jeg vil ikke ha for mye surr som evt kan løse seg opp å bli til fare for fisk.

Nå virker jeg sikkert veldig vanskelig, det er ikke meningen. Men jeg vil at det skal være noe stabilt som ikke går på skakke med en gang...

Jeg skal feste pinnene i ei plate på bunnen under sanda, så hvis feste til ballene går i oppløsning er det ikke bare bare å få jobbet så lett med pinnene når de sitter forankret i bunnen...

Jeg tenkte at du kunne feste dem på samme måte som "øynene" blir festet på fiskestenger. Dvs med tett surring av en tråd/sene som tåler vann og gjerne med en form for lim eller lakk til å fiksere trådene. Da burde de holde i mange år.

Den kork-ideen likte jeg også. Spikk til en kork så ene enden passer i hullet på bambusen, og stapp den nedi sammen med litt silicon.
Trygve Lillefosse
[QUOTE=Lro][QUOTE=Trygve Lillefosse]Det var snakk om tannpirkere tidligere i tråden. Synes det var en god ide. Du kan kjøpe deg en pakke med plast-tannpirkere, og feste tre-fire stykker på enden av bambuspinnen med fiskesnøre. Godt mulig du bør lime dem fast med litt silicon eller trygg lim før du surrer med fiskesnøre.


Jo, jeg kan prøve å stappe sånne plasttannpirkere ned i hulrommet på bambuspinnen, men skjønner egentlig ikke at de skal kunne bli stående som jeg vil ha dem uten å nettopp surre masse ståltråd eller noe. Jeg vil ikke ha for mye surr som evt kan løse seg opp å bli til fare for fisk.

Nå virker jeg sikkert veldig vanskelig, det er ikke meningen. Men jeg vil at det skal være noe stabilt som ikke går på skakke med en gang...

Jeg skal feste pinnene i ei plate på bunnen under sanda, så hvis feste til ballene går i oppløsning er det ikke bare bare å få jobbet så lett med pinnene når de sitter forankret i bunnen...

Jeg tenkte at du kunne feste dem på samme måte som "øynene" blir festet på fiskestenger. Dvs med tett surring av en tråd/sene som tåler vann og gjerne med en form for lim eller lakk til å fiksere trådene. Da burde de holde i mange år.

Den kork-ideen likte jeg også. Spikk til en kork så ene enden passer i hullet på bambusen, og stapp den nedi sammen med litt silicon.

Aha, nå skjønte jeg det med kork! Men skjønner ikke den med øyne og fiskestang... jeg har visst litt tungt for det (eller hva det nå heter) Jeg har fisket en sjelden gang, men adri aldri aldri behøvd å feste noe eller skifte krok eller noe. Er vel derfor jeg ikke klarer se for meg hva denne måten å feste på går ut på
Jeg synes at korkversjonen høres bra ut, jeg... Dersom det i det hele tatt er nødvendig å styre med det...

[External Image]
Ser jeg skulle fulgt opp og forklart bedre Men, Aggi skjønte det som foregikk i hodet mitt, puh...
Modern
Ser jeg skulle fulgt opp og forklart bedre ;) Men, Aggi skjønte det som foregikk i hodet mitt, puh...


Men jeg skjønte korktingen. (og den var ikke dum!) Det er fiskestangtingen jeg ikke skjønner nå...
Ser du har fått opp akvariet. Ble jo kjempefint.

Hvordan endte det til slutt med "trærne"?
ElBarto
Ser du har fått opp akvariet. Ble jo kjempefint. :) Hvordan endte det til slutt med "trærne"?


Det kan du lese om her

Er litt usikker på hvordan de ballene vil fungere som spiddet, jeg får se...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap