Gjettekonkurranse med bokpremie :) (side 3)

kjempefine er de. nå, mangler jeg bare den sugemalla der tror jeg.. for det er jo ingen prikkete brune sugemaller... :p skal nok få ivei svara mine idag men
Det beviser bare det jeg sier, enkelte av tegningene ligner ikke stort på originalen

Nå var jeg ikke så nøye med det når jeg tegnet de heller siden jeg ikke kom på at jeg kunne bruke de i denne konkurransen før rimelig sent. Tegnet mest for min egen del og da var det ikke riktig så viktig at alle lignet 100%. Derimot gjør det konkurransen mer interessant, i og med at det ikke holder med kunnskap, man skal i tillegg ha litt flaks.
Ikke skrem meg da, jeg som syntes jeg var flink å lete opp artene i basen
Håper ikke folk lar seg skremme av det

Litt over et døgn til konkurransen avsluttes!
Den som ikke har svart til nå må skynde seg . . . .litt over åtte timer igjen til konkurransen avsluttes.
Siste sjanse - bare rundt to timer igjen!
Da er konkurransen over da!=) Når blir vinneren trekt?
.......og da var det stopp

Blir noen dager til vinneren blir trukket ut. Må bli såpass frisk at jeg kommer meg ut av huset og finner meg noen som kan bevitne trekningen.

Foreløpig så får jeg si tusen takk til alle som har deltatt, for alle gode ord og godt nytt år til dere alle!
Tante Astrid
.......og da var det stopp :) Blir noen dager til vinneren blir trukket ut. Må bli såpass frisk at jeg kommer meg ut av huset og finner meg noen som kan bevitne trekningen.

Betyr det at det er flere som har alle rett? (Siden det trengs trekking)
Fisker du, Trygve

Må trekke blant de som har meldt interesser for bildene uansett, så venter til mandag med å avsløre vinnerne og fasiten. Har da avtalt med to stykker som kan bevitne trekningen slik at ingen skal tro at det er noe fusk og fanteri rundt det.

Får håpe dere har tålmodighet til å vente så lenge
Jeg legger inn en liten forhåndsprotest.

Jeg tror at trekningen av februar, juli og september er rigget.
Minner nok en gang om at de som skal være med på trekningen av bildene må si fra om det. Skal jeg føre opp deg også på den listen, Trygve?
Tante Astrid
Minner nok en gang om at de som skal være med på trekningen av bildene må si fra om det. Skal jeg føre opp deg også på den listen, Trygve?

Neida, jeg er ikke noen bildemann. Stort sett bare min sønn som får komme opp på veggen.
Den er grei den. Lurte bare litt på det siden du la inn protest vet du
Tamtra tamtra tamtra ta!!! Her kommer fasiten

1. Januar Symphysodon Aequifasciatus
2. Februar Xiphophorus hellerii
3. Mars Pterophyllum scalare
4. April Betta splendens
5. Mai Trichogaster leerii
6. Juni Carassius auratus auratus
7. Juli Pseudotropheus demasoni
8. August Microgeophagus ramirezi
9. September Pseudepiplatys annulatus
10. Oktober Corydoras trilineatus
11. November Pterygoplichtys gibbiceps
12. Desember Paracheirodon innesi

Må si folk har vært flinke til å gjette riktig, selv når tegningen har vært veldig misvisende. Enda flere hadde nok truffet riktig om de hadde fått med seg tipset i første innlegget mitt, nemlig at det ikke dreier seg om så veldig sjeldne arter.

Tross mange gode forslag så var det bare to som gjettet riktig på alle sammen.
Først ute var liverbird. Hun sa samtidig fra om at hun ikke var interessert i premien om hun skulle være så heldig å ha alle riktig. Hun ville bare være med for morro skyld. Synes likevel det er på sin plass å gi henne heder og ære *applaus - applaus*

Vinneren av boken blir derfor automatisk den andre, som så treffende selv skrev at han trodde han hadde alle riktig
Gratulerer Trygve Lillefosse! Du vil bli tilskrevet og bokpremien vil komme i posten etterhvert. Applaus til deg også!

Så over til tegningene.
Trodde i utgangspunktet at det ikke var så mange som ville ha de så jeg tenkte hele bunten kunne sendes i vei til en person. Nå har det vist seg at mange flere har vært interessert og de fleste så ut til å ønske seg et favorittbilde. For å favne flest mulig så har jeg gjort det sånn at det er trukket ut en liste over rekkefølgen folk kan velge i. Dvs at førstemann på listen velger seg ett av bildene, den neste får velge ett blant de 11 som står igjen, og den neste blant de 10 bildene som det står igjen å velge blant osv.

Alle som har meldt interesse vil bli tilskrevet i tur og orden etter som de foran på listen har gjort sine valg. Håper dere som er litt lengre ned på listen er tålmodige siden folk må få litt tid på seg å svare før nestemann blir kontaktet.

Og her er altså listen som starter med den som får velge først

1. Maretard
2. Liv-65
3. Guttn
4. Lill Kaja
5. Elin H
6. Lille Havfruen
7. Ewi
8. Johanne B
9. Fisken Magnus

Alle vil bli kontaktet og den utvalgte tegningen sendes i posten etterhvert.

Rett trekning ble bevitnet av liverbird og Torill87

Takk til alle som var med!
*applaus* Gratulerer liverbird og Trygve!!

Tror jeg ser den som veltet meg, trøsten er at den andre jeg var usikker på faktisk var riktig. Det måtte være en malle som felte meg (nå har jeg ikke sjekket, så det er mulig jeg bommet på noe annet også).

Og jeg får bilde! DET er jeg kjempeglad for.

Dette var et strålende påfunn, Astrid! Lærerikt og morsomt. Nå kan jeg bare håpe at du får fart på tegnesakene igjen om en stund og gjentar suksessen.

Gratulerer Trygve som stikker av med den gjeve bokpremien

Og tilslutt: *stående applaus for Astrid, tegnetalentet og oppfinnsomheten hennes!*
usjda, skulle hørt på magefølelsen om gibbien, gitt :p

grattis til vinnere i alle kategorier
Kjempehivens!
Ej fe velge bilde
Takker så mye for en spennende konkurranse.Hadde skivebom delux på to,men det var virkelig en lærerik tevling.
Gratulerer til verdige vinnere!

Mvh
Jøss, jeg hadde bare en feil. Er også kjempeglad for å få bilde Jeg synes dette var kjempemoro og et utrolig flott tiltak
Wohoo!

Dette var gøy. Flere konkurranser takk.

Lurte fælt på Juli (Demasonien), som jeg først trodde var Cynotilapa afra, men der var det noe som ikke stemte. Måtte søke litt for å finne ut av den.

Gibbien så jeg som selvsagt, er jo mange som kan ligne, men siden det skulle være vanlige arter måtte det bli den.

Må selvsagt gratulere Livebird, og ikke minst de andre som manglet en eller to på full pott.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap