- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Gjettekonkurranse med bokpremie :) (side 3)
Gjettekonkurranse med bokpremie :) (side 3)
Postet 29.12.08 kl 16:45
Det beviser bare det jeg sier, enkelte av tegningene ligner ikke stort på originalen
Nå var jeg ikke så nøye med det når jeg tegnet de heller siden jeg ikke kom på at jeg kunne bruke de i denne konkurransen før rimelig sent. Tegnet mest for min egen del og da var det ikke riktig så viktig at alle lignet 100%. Derimot gjør det konkurransen mer interessant, i og med at det ikke holder med kunnskap, man skal i tillegg ha litt flaks.
Nå var jeg ikke så nøye med det når jeg tegnet de heller siden jeg ikke kom på at jeg kunne bruke de i denne konkurransen før rimelig sent. Tegnet mest for min egen del og da var det ikke riktig så viktig at alle lignet 100%. Derimot gjør det konkurransen mer interessant, i og med at det ikke holder med kunnskap, man skal i tillegg ha litt flaks.
Postet 29.12.08 kl 16:52
Postet 30.12.08 kl 06:59
Postet 30.12.08 kl 15:27
Postet 31.12.08 kl 15:41
Postet 31.12.08 kl 22:05
Postet 01.01.09 kl 00:44
Postet 01.01.09 kl 00:44
Postet 03.01.09 kl 04:05
Fisker du, Trygve
Må trekke blant de som har meldt interesser for bildene uansett, så venter til mandag med å avsløre vinnerne og fasiten. Har da avtalt med to stykker som kan bevitne trekningen slik at ingen skal tro at det er noe fusk og fanteri rundt det.
Får håpe dere har tålmodighet til å vente så lenge
Må trekke blant de som har meldt interesser for bildene uansett, så venter til mandag med å avsløre vinnerne og fasiten. Har da avtalt med to stykker som kan bevitne trekningen slik at ingen skal tro at det er noe fusk og fanteri rundt det.
Får håpe dere har tålmodighet til å vente så lenge
Postet 03.01.09 kl 12:35
Postet 03.01.09 kl 13:16
Postet 03.01.09 kl 13:26
Postet 03.01.09 kl 13:33
Postet 03.01.09 kl 13:34
Tamtra tamtra tamtra ta!!! Her kommer fasiten
1. Januar Symphysodon Aequifasciatus
2. Februar Xiphophorus hellerii
3. Mars Pterophyllum scalare
4. April Betta splendens
5. Mai Trichogaster leerii
6. Juni Carassius auratus auratus
7. Juli Pseudotropheus demasoni
8. August Microgeophagus ramirezi
9. September Pseudepiplatys annulatus
10. Oktober Corydoras trilineatus
11. November Pterygoplichtys gibbiceps
12. Desember Paracheirodon innesi
Må si folk har vært flinke til å gjette riktig, selv når tegningen har vært veldig misvisende. Enda flere hadde nok truffet riktig om de hadde fått med seg tipset i første innlegget mitt, nemlig at det ikke dreier seg om så veldig sjeldne arter.
Tross mange gode forslag så var det bare to som gjettet riktig på alle sammen.
Først ute var liverbird. Hun sa samtidig fra om at hun ikke var interessert i premien om hun skulle være så heldig å ha alle riktig. Hun ville bare være med for morro skyld. Synes likevel det er på sin plass å gi henne heder og ære *applaus - applaus*
Vinneren av boken blir derfor automatisk den andre, som så treffende selv skrev at han trodde han hadde alle riktig
Gratulerer Trygve Lillefosse! Du vil bli tilskrevet og bokpremien vil komme i posten etterhvert. Applaus til deg også!
Så over til tegningene.
Trodde i utgangspunktet at det ikke var så mange som ville ha de så jeg tenkte hele bunten kunne sendes i vei til en person. Nå har det vist seg at mange flere har vært interessert og de fleste så ut til å ønske seg et favorittbilde. For å favne flest mulig så har jeg gjort det sånn at det er trukket ut en liste over rekkefølgen folk kan velge i. Dvs at førstemann på listen velger seg ett av bildene, den neste får velge ett blant de 11 som står igjen, og den neste blant de 10 bildene som det står igjen å velge blant osv.
Alle som har meldt interesse vil bli tilskrevet i tur og orden etter som de foran på listen har gjort sine valg. Håper dere som er litt lengre ned på listen er tålmodige siden folk må få litt tid på seg å svare før nestemann blir kontaktet.
Og her er altså listen som starter med den som får velge først
1. Maretard
2. Liv-65
3. Guttn
4. Lill Kaja
5. Elin H
6. Lille Havfruen
7. Ewi
8. Johanne B
9. Fisken Magnus
Alle vil bli kontaktet og den utvalgte tegningen sendes i posten etterhvert.
Rett trekning ble bevitnet av liverbird og Torill87
Takk til alle som var med!
1. Januar Symphysodon Aequifasciatus
2. Februar Xiphophorus hellerii
3. Mars Pterophyllum scalare
4. April Betta splendens
5. Mai Trichogaster leerii
6. Juni Carassius auratus auratus
7. Juli Pseudotropheus demasoni
8. August Microgeophagus ramirezi
9. September Pseudepiplatys annulatus
10. Oktober Corydoras trilineatus
11. November Pterygoplichtys gibbiceps
12. Desember Paracheirodon innesi
Må si folk har vært flinke til å gjette riktig, selv når tegningen har vært veldig misvisende. Enda flere hadde nok truffet riktig om de hadde fått med seg tipset i første innlegget mitt, nemlig at det ikke dreier seg om så veldig sjeldne arter.
Tross mange gode forslag så var det bare to som gjettet riktig på alle sammen.
Først ute var liverbird. Hun sa samtidig fra om at hun ikke var interessert i premien om hun skulle være så heldig å ha alle riktig. Hun ville bare være med for morro skyld. Synes likevel det er på sin plass å gi henne heder og ære *applaus - applaus*
Vinneren av boken blir derfor automatisk den andre, som så treffende selv skrev at han trodde han hadde alle riktig
Gratulerer Trygve Lillefosse! Du vil bli tilskrevet og bokpremien vil komme i posten etterhvert. Applaus til deg også!
Så over til tegningene.
Trodde i utgangspunktet at det ikke var så mange som ville ha de så jeg tenkte hele bunten kunne sendes i vei til en person. Nå har det vist seg at mange flere har vært interessert og de fleste så ut til å ønske seg et favorittbilde. For å favne flest mulig så har jeg gjort det sånn at det er trukket ut en liste over rekkefølgen folk kan velge i. Dvs at førstemann på listen velger seg ett av bildene, den neste får velge ett blant de 11 som står igjen, og den neste blant de 10 bildene som det står igjen å velge blant osv.
Alle som har meldt interesse vil bli tilskrevet i tur og orden etter som de foran på listen har gjort sine valg. Håper dere som er litt lengre ned på listen er tålmodige siden folk må få litt tid på seg å svare før nestemann blir kontaktet.
Og her er altså listen som starter med den som får velge først
1. Maretard
2. Liv-65
3. Guttn
4. Lill Kaja
5. Elin H
6. Lille Havfruen
7. Ewi
8. Johanne B
9. Fisken Magnus
Alle vil bli kontaktet og den utvalgte tegningen sendes i posten etterhvert.
Rett trekning ble bevitnet av liverbird og Torill87
Takk til alle som var med!
Postet 05.01.09 kl 19:52
*applaus* Gratulerer liverbird og Trygve!!
Tror jeg ser den som veltet meg, trøsten er at den andre jeg var usikker på faktisk var riktig. Det måtte være en malle som felte meg (nå har jeg ikke sjekket, så det er mulig jeg bommet på noe annet også).
Og jeg får bilde! DET er jeg kjempeglad for.
Dette var et strålende påfunn, Astrid! Lærerikt og morsomt. Nå kan jeg bare håpe at du får fart på tegnesakene igjen om en stund og gjentar suksessen.
Gratulerer Trygve som stikker av med den gjeve bokpremien
Og tilslutt: *stående applaus for Astrid, tegnetalentet og oppfinnsomheten hennes!*
Tror jeg ser den som veltet meg, trøsten er at den andre jeg var usikker på faktisk var riktig. Det måtte være en malle som felte meg (nå har jeg ikke sjekket, så det er mulig jeg bommet på noe annet også).
Og jeg får bilde! DET er jeg kjempeglad for.
Dette var et strålende påfunn, Astrid! Lærerikt og morsomt. Nå kan jeg bare håpe at du får fart på tegnesakene igjen om en stund og gjentar suksessen.
Gratulerer Trygve som stikker av med den gjeve bokpremien
Og tilslutt: *stående applaus for Astrid, tegnetalentet og oppfinnsomheten hennes!*
Postet 05.01.09 kl 20:00
Postet 05.01.09 kl 20:09
Postet 05.01.09 kl 20:39
Postet 05.01.09 kl 22:39
Wohoo!
Dette var gøy. Flere konkurranser takk.
Lurte fælt på Juli (Demasonien), som jeg først trodde var Cynotilapa afra, men der var det noe som ikke stemte. Måtte søke litt for å finne ut av den.
Gibbien så jeg som selvsagt, er jo mange som kan ligne, men siden det skulle være vanlige arter måtte det bli den.
Må selvsagt gratulere Livebird, og ikke minst de andre som manglet en eller to på full pott.
Dette var gøy. Flere konkurranser takk.
Lurte fælt på Juli (Demasonien), som jeg først trodde var Cynotilapa afra, men der var det noe som ikke stemte. Måtte søke litt for å finne ut av den.
Gibbien så jeg som selvsagt, er jo mange som kan ligne, men siden det skulle være vanlige arter måtte det bli den.
Må selvsagt gratulere Livebird, og ikke minst de andre som manglet en eller to på full pott.
Postet 06.01.09 kl 02:39