Sør-amerikansk biotop, for bladfisk (side 3)

mona o
Kork suger ikke vann:-) Det er nettopp derfor den aldri synker, men forblir flytende. Den absorberer ikke vann/fuktighet i det hele tatt. "Flyter som en kork" heter det jo :)


Det var fint å høre, da slipper jeg å bekymre meg om det

mona o
Dette akvariet er jo helt nydelig - jeg ble litt inspirert til å bruke korkbarkflak selv:-)


Takk skal du ha
Nå kommer den første fisken - En tofarget banjomalle.
I det siste har det vært full oppblomstring av damsnegler, er ikke helt sikker men jeg tror det kanskje kan være noe næring i korken... som for dem til å formere seg så sinnsykt fort.

Måtte flytte den ene sverdplanten vekk ifra karet i dag, den lå under den store sverdplanten og fikk ikke noe lys... Tror jeg kanskje skal kjøpe et par sånne, liker de plantene
GK
Tror jeg kanskje skal kjøpe et par [URLBLOCK1], liker de plantene:)


Den planten vokser som hakka møkk iallefall Veldig fine å bekjempe alger med i oppstartsfasen av et kar, siden de suger opp så mye næring. Men de har lite eller dårlig med røtter til feste i bunnlaget, de flyter opp nesten bestandig. Så jeg har gitt opp å feste dem på bunnen, jeg bruker dem som flyteplante. Der danner de enormt store kratt, perfekt som ynglested for småfisk og skjulested for reker og alt mulig smått
En liten snutt fra naturen.

<embed src="http://www.youtube.com/v/nguwFJDsq4M&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Til helgen skal jeg til Oslo, skal se om jeg ikke kan få kjøpt med noen bladfisk hjem de selger dem på TAM alna.
må si dette karet ble meget fint, til inspirasjon for noen og en vær
GK
Til helgen skal jeg til Oslo, skal se om jeg ikke kan få kjøpt med noen bladfisk hjem:) de selger dem på TAM alna.


Kult, gleder meg til å få se noen bilder av fiskene i karet. Hvor mange kan du ha i karet ditt?
Lurer på om jeg skal ha to stykker... men det er kanskje lurest å begynne med en, og kanskje kjøpe en til etterhvert. Da blir det jo mye lettere og observere oppførsel og slikt, +fòring.
Står i profilen at de holdes parvis. Hvis de har peil i butikken og kan plukke ut et par til deg hadde jo det vært kult

Lisbeth
Hvis de har peil i butikken og kan plukke ut et par til deg hadde jo det vært kult :)


Mulig... men jeg har bestilt to stykker i den lokale butikken i stedet. For med nærmere ettertanke så ville det bli veldig stressene for fisken... siden den vil være i posen i 36 timer.
Inaktiv bruker
fant ei rekesom er fra sydamerika gk

Inaktiv bruker
fant en film som hviser lit av biotopet til bladfisk gk




GK
[QUOTE=Lisbeth]Hvis de har peil i butikken og kan plukke ut et par til deg hadde jo det vært kult :)


Mulig... men jeg har bestilt to stykker i den lokale butikken i stedet. For med nærmere ettertanke så ville det bli veldig stressene for fisken... siden den vil være i posen i 36 timer.

Sikkert lurt
OIOI, nå er det en stund siden jeg har oppdatert her(siden pcen har vært på reparasjon)...

Men, nå er 11 Dolkestikktetraer kjøpt inn og 5 corydoras shwartzei flyttet over ifra aeneus karet. Jeg har også hevet oppi noen eplesnegler for og forminske damsnegle bestanden litt.

Som sagt så er bladfiskene bestilt og vill forhåpentlighvis komme på fredag...(Hvis den står på bestillingslista... De på butikken var ikke helt sikre så jeg skal ringe dem i morgen)



[External Image]
Takk

ringte dyrebutikken i dag, bladfisken sto ikke på betillingslista så de får den ikke inn denne gangen. Det blir nok et par uker til den kommer... kanskje måneder:S

Så hvis det er noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i en slik så bare si ifra
GK
Takk:) ringte dyrebutikken i dag, bladfisken sto ikke på betillingslista så de får den ikke inn denne gangen. Det blir nok et par uker til den kommer... kanskje måneder:S Så hvis det er noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i en slik så bare si ifra:)


Åhh jeg føler med deg. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Venter på noen fisk jeg har bestillt. De var på lista forrige uke og ble bestillt, men kom ikke likevel. Nå bare venter jeg på beskjed fra butikken om de dukker opp på lista igjen, tydeligvis ikke denne uka.. Venter og venter...
Inaktiv bruker
GK
Til helgen skal jeg til Oslo, skal se om jeg ikke kan få kjøpt med noen bladfisk hjem:) de selger dem på TAM alna.


hvorfe kjøpte du ikke di der ?
david g
Mulig... men jeg har bestilt to stykker i den lokale butikken i stedet. For med nærmere ettertanke så ville det bli veldig stressene for fisken... siden den vil være i posen i [B]36 timer[/B].


Derfor.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap