Marens akvarieverden (side 33)

maste på deg om å ta bilder ,når eg trålte gjennom tråden så var det mange bilder av akvariene . hadde håpet på å få plantene til å fylle mere i akvariet ,( så på bildene dine at du får det til ) ,får prøve med flytende plante glødsel ,leste at plantene dine fikk det .,vet at gjødsel er et must for planter
Jeg lærte det med gjødsling av Astrid og som hun sa, ikke bruk for mye i gangen! Bedre å ta lite for å unngå uønsket algevekst. Jeg bruker ikke gjødsel ofte, men plantene vokser veldig fort uansett!
Jeg har torvplater med plantesubstrat i bunnen under sanda, så jeg vet ikke om det har noe å si der.
Jeg har faktisk ett luksusproblem med plantene jeg har, for de vokser for fort! Sverdplanter f.eks. vokser ut av karene på veldig kort tid! Du vet hvilke planter som trenger gjødsel i substratet og hvilke som tar næring fra vannet?

Ta en titt i 110L profil om du vil ha hurtigvoksende planter. Anbefaler kanskje Ludwiga Resistens (ikke riktig skrevet).
Akvarie
skal lese tråden til astrid og håper hun har noen tips ,har noen hurtig voksende planter nå ( et par lotus som ser ut til å trives ) det er de plantene som kan bli store, som jeg savner litt vekst på .(vet ikke navnet ) er litt vanskelig å forklare
Kanskje denne linken kan hjelpe?

De selger også katalogen til Tropica på Webzoo og alle plantene som er i den katalogen skal Tropehagen-kjeden kunne bestile
Tam ekskusjon
Jeg har akkurat vært på TAM og sett på fisk og akvarier. Desverre hadde de ikke "indianergoby" men den sto på lista for neste bestilling.
Jeg føler meg alltid råtten om jeg begynner å snakke om en fisk i butikken og de sier at den skal de ta inn på neste bestilling. Jeg forklarer at jeg ikke skal ha den nå, men denne gangen tror jeg faktisk den sto på lista fra før så da er samvittigheta litt bedre

Noen ganger er det fisker jeg kanskje vurderer å kjøpe, fisker som er vanskelig å få solgt, de tar inn uten at jeg kjøprer. Jeg har aldri bestilt noe fisk bortsett fra Ildtetra, men det er akkruat som at de tror jeg gjør det noen ganger når jeg spør etter arter... Derfor føler jeg meg råtten og er ikke høy i hatten når jeg drar dit

Jeg så forresten på akvariene og har begynt å gå over til akvastabil da prisen de hadde på TAM lå på omtrent samme nivå som Juwel og de var veldig fine!
Alle rammene på hjørnene jeg ikke likte før har faktisk blitt kanske fine! Nå må jeg bare finne ut hvor billig jeg kan få det. På tam var det mellom 7-8000kr.
Akvastabil er jo ikke akkurat kjent for å ha dårlige akvarier heller!
Jeg spurte på prisen på indianergobiene og de ligger visst på litt under hundrelappen. De hadde også flere gobyer på listen denne gangen så jeg, men de fleste ser ut til å kreve kraftig sirkulasjon samt andre vannverdier enn jeg har i karene mine. Vet ikke helt om jeg burde kjøpe goby heller uten å ha et skikkelig oppsett for de. Tror ikke de passer helt inn i noen av de karene jeg allerede har ihvertfall. Unntaket er altså indianergobyen som muligens kunne gått sammen med killiene. Håper jeg slipper å fristes
Hadde jo vært gøy da! Tror de kunne ha passe fint inn sammen med killiene! Masse planter og plasser å gjemme seg!

Jeg driver forresten å spør om "dario dario", men den står ikke på listen neste gang heller. Det kan se ut som at TAM skjeldent eller aldri bestiller de...? Jeg skal ringe City Syd, Byhaven og Valentinlyst også
Problemet med Darioene er at de ikke får hunner i forsendelsene selv om de bestiller :b

Mine to hanner har delt 125 literen mellom seg ser det ut til. Det hender de møtes på midten og da er det en voldsom oppvisning med finner og finter. Heldigvis ingen skikkelig slossing, bare showoff. Hadde jo vært koslig med damer til de da
Tørrfisk
Akvastabil er jo ikke akkurat kjent for å ha dårlige akvarier heller!:)

Det er garantert Mange akvarister som startet med hobbyen for 20-30 år siden har fremdeles sitt første Akvastabil akvarium gående i drift Pålitelige saker, litt som Volvo, hehe Jeg har mange Akvastabil kar. Jeg føler meg rett og slett trygg med dem, og vite det at jeg har kjøpt kvalitet.

PS!
Jeg tar alltid feil når jeg ser overskriften på denne tråden ute på oversikten for "Nye innlegg". "Maren" står det jo, og hvem er det, tenker jeg, hehe Det står ikke "Tørrfisks akvarieverden". Kobler ikke helt de to der. Hva med å bytte brukernavn fra Tørrfisk til Maren, rett og slett? (eller er det opptatt?) Hvis du har lyst, da
Jeg har forklart de dette med hunner og hanner når det gjelder disse fiskene, Astrid Det er visst velig vanskelig for dem å få til dette av en eller annen grunn:/

Jeg kunne godt ha tenkt meg å skifte "navn" ja.. Jeg har liksom tenkt at jeg må beholde "tørrfisk" for å holde ting ryddig (tåpelig navn forresten!), men nå fikk jeg virkelig lyst til å spørre moderator, for det er de jeg skal spørre?
Tørrfisk
Jeg kunne godt ha tenkt meg å skifte "navn" ja.. Jeg har liksom tenkt at jeg må beholde "tørrfisk" for å holde ting ryddig (tåpelig navn forresten!), men nå fikk jeg virkelig lyst til å spørre moderator, for det er de jeg skal spørre?

Ja, det er de, ja Du kan sikkert bruke kontaktskjemaet du finner helt nederst på Akvaforum. Det står en linje med disse tre:
Om Akvaforum.no / Kontakt oss / Retningslinjer
Du velger så klart "Kontakt oss".
Søknad om "navnebytte" er sendt:)
Da har jeg sendt moderatorene mail med forespørsel om navneendring. Jeg ser at "Maren" er tatt, men håper på "maren" eller "MarenB" om jeg får endre *spennnende!*

Takk for tips og hjelp, Mona!
Tante Astrid
Problemet med Darioene er at de ikke får hunner i forsendelsene selv om de bestiller :b Mine to hanner har delt 125 literen mellom seg ser det ut til. Det hender de møtes på midten og da er det en voldsom oppvisning med finner og finter. Heldigvis ingen skikkelig slossing, bare showoff. Hadde jo vært koslig med damer til de da :)

Det må jo være litt stusselig uten damer. Tenk om du får tak i kun 1 dame, da blir det skikkelig slossing, ikke bare showoff tror jeg
Det hadde vært gøy med yngel også, slik at andre med dario kan få damer de også! Du får sikkert en fin pris på de!
Èn dame blir nok bare trøbbel ja
Får jeg tak i 3-4 damer så skulle jeg vært fornøyd selv om jeg nok ikke hadde takket nei til bare to heller.

Dette er skjønne små fisk. Forstår ikke hvorfor de ikke er mer populære enn de er. De ser ut, og oppfører seg, nesten som ciklider i miniatyr og er utrolig tøffe av seg. De er ikke redde for det som skjer utenfor karet, eller hendene mine når jeg holder på i karet, og om jeg prøver på å suge opp bøss med slangen så må jeg være ekstremt påpasselig. Nysgjerrige som de er så har den ene vært sugd opp i slangen to ganger. Nå tør jeg ikke annet enn å bruke strømpe på heverten :b
Ønskeguramier
Jeg har sittet og sett igjennom gurami-lista i fiskebasen og har funnet noen jeg kan sette på ønskelista...:
- Lakrisgurami
- Perlegurami
- trestripet knurregurami
- båndgurami
- kampfisk

Synd jeg ikke får alle oppi 250 Liter. I tillegg så hadde det vært gøy å prøve pygméene oppi også. Kanskje perlegurami, trestripet knurregurami og lakrisgurami går sammen... eller perlegurami, trestripet knurregurami og pygmégurami.
Vent litt... Jeg skal jo ha sjokoladene!
Da blir det kanskje: Perlegurami, sjokoladegurami, pygmégurami... Jeg synes den trestripete knurreguramien ser så fin ut, men å få puttet den oppi...+ en kampfisk selvfølgelig!

Nei: 1 kampfisk, 2 perleguramier, trestripet knurregurami og sjokoladegurami In my dreams!:S

Jeg bare tenker høyt og funderer litt. Jeg har jo ikke noe kar enda heller, men det er lov å drømme
Tante Astrid
Får jeg tak i 3-4 damer så skulle jeg vært fornøyd

Ditto
Tørrfisk: perleguramier må du bare få deg!
Det er en av mine absolutte favorittfisker. Eg liker blå gurami og dverggurami også, men ingenting slår perlene
Donald
[QUOTE=Tante Astrid]Får jeg tak i 3-4 damer så skulle jeg vært fornøyd

Ditto
;D
Hehe, Tørrfisk er nå offisielt tørrlagt for alltid og har blitt til MarenB
Gratulerer med nytt brukernavn
Gurimalla, Perlegurami har jeg ikke tenkt på. Jeg hadde et par for mange år siden og har aldri tenkt på å skaffe de igjen. Jeg syns de blir litt store. Men fy fader det er en vakker gurami. kanskje jeg burde ombestemme meg litt på den fisken. De ville blitt de største fiskene i 450 literen og kanskje det ville sett bra ut med et par fisker med litt størelse på oppi der. He he, nå fikk jeg noe å tenke på gitt.

Grattis med nytt navn, bedre enn tørrfisk
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap