Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 34)

Anders Kaste
Men, har du planer om å legge opp da Lisbeth? Har akvarieinteressen gått ned en del, kanskje?

Ja interressen har absolutt gått ned. Men jeg tror det er 450 litern sin skyld. Det er liksom ikke noen kosejobb med det, det er bare slit. Jeg oooorker ikke se på det, har fått det helt opp i halsen.... Er ikke bare å bytte vann. Hver gang jeg bytter vann må jeg fjerne BGA overalt i karet, på inventar, planter osv. Plantene trives ikke når de står og kveles av BGA og flyteplantene kveles og dør rett og slett.

Jeg er jo veldig opptatt av planter og har alltid fått til planter, dette karet var så frodig, frisk og flott et halvt års tid. Nå er det ikke pent lengre og det STINKER BGA over hele huset et døgn etter at jeg har holdt på oppi der
Karet er også for høyt for meg. Jeg får så sinnsykt vondt i ryggen av å stelle det. Tenkte ikke på det når jeg kjøpte det :p

Så jeg tror at å bli kvitt dette vil gjøre at jeg koser meg mer med de andre karene som faktisk fungerer. Er lettere å rydde opp i så små vannmengder hvis det skulle bli noe galt der også. 450 litern blir så overveldende når det går så galt som det har gjort
Da har jeg fått til å filme en videosnutt av bedre kvalitet. Jeg forer helt foran i karet, for å lokke dem fram der de kan ses godt, og det fungerer veldig bra. Nå er jeg helt sikker på at jeg har tre hanner og to hunner.

Det at jeg har reker sammen med dem utelukker vel all mulighet for å håpe på forøkning. Jeg får se om jeg plukker ut et par etterhvert og setter dem i et lite kar for seg selv.

De er så stilige!

http://www.youtube.com/watch?v=W1wHRRQrBOo
Veldig fine

Tror jeg skal gjøre et nytt forsøk på å bestille lakriser...
R.i.P.
Fant Mr. Vakker død i dag. 2 år og 4 mnd gammel ble han. Det er vel ingen alder for en kampfisk

R.I.P.

http://www.youtube.com/watch?v=mGYB6fw59qQ
Så trist
Helt nydelig var han...
Plussmedlem
Kondolerer Vel, vel. Han døde ikke som ung hvertfall, over 2 år er vel en grei alder for kampfisk?

Men trist å miste han, det er jeg sikker på. De har jo en utrolig personlighet også Jeg sitter ofte å studerer kampfisken min, det er utrolig gøy å se på ham.

Skal du ha ny kampfisk?
Jeg vet faktisk ikke hva som er normal alder på kampfisk. Men jeg mistenker han for å mistrives skikkelig dårlig sammen med klorekene. De er fjernet nå men det var kanskje for seint.

Jeg holdt på å plukke med meg en kampfisk fra oslo city i dag, men fant ut jeg skulle tenke meg litt om. Kanskje det er noen andre fisk jeg kunne tenkt meg, noen andre bettaer feks. men må finne noen som ikke krever så lav ph. Jeg holder den rundt 6 pga amanorekene.
Liten snutt fra Parosphromenus Sintang/sentang i kveld. Et par av hannene har mye mørkere sorte bånd og en del mer blå enn de andre hannene. De holder seg også stort sett i venstre del av karet. Passer mye på den rota i bakgrunnen.

http://www.youtube.com/watch?v=UieeH1S57k8
Amanorekene bruker å sitte rundt om kring og pelle, men i går kveld var de over alt, helt på tuppa. Virket småhorny rett og slett

http://www.youtube.com/watch?v=D0O1Jc7WbSg

Lenge siden jeg har lagt ut noen filmsnutt av kuhliiene. De er 2,5 år nå

Lisbeth
Amanorekene bruker å sitte rundt om kring og pelle, men i går kveld var de over alt, helt på tuppa. Virket småhorny rett og slett :) [URLBLOCK1]

På den snutten her forresten kan man se hele kuhlii-karet. Har nylig tømt det (for å få ut klorekene) og startet på nytt, så litt nakent. Men her er det faktisk et "tre" med anubias petite på, men mot den mørke bakgrunnen syns det jo ikke. Her kunne det faktisk vært en lys bakgrunn for å få fram treet. Ikke hvit nødvendigvis, men kanskje lys brun, som cattapabladene? Karet må flyttes på når vi skal bytte gulv, får se om jeg gidder å skrape vekk malinga da og male på en annen farge. Men så liker jeg veldig godt mørke kar da...
Min hanne av stiphodon atratus er så flott for tiden! Den er sterkere i fargene live, men man får et godt inntrykk av videoen

Lisbeth
Min hanne av stiphodon atratus er så flott for tiden! Den er sterkere i fargene live, men man får et godt inntrykk av videoen :) [URLBLOCK1]

Skikkelig stilig fisk, men jeg må innrømme at interessen min skled over på sjokoladene alikevel ;D
sissimor
[URLBLOCK1] Skikkelig stilig fisk, men jeg må innrømme at interessen min skled over på sjokoladene alikevel ;D

hehe, ja du la merke til linselusene )

Men jeg skal passe på å filme sjokoladene en del nå framover. Plutselig er karet solgt og sjokoladene borte...
Plussmedlem
Sjokoladeguramiene var utrolig fine! Hadde lyst på noen selv her nå
er det slutt på å få bilde av filmsnuttene?
Youtube eller akvaforum?
Kommer bare en liten url hos meg.

Espen
Black_Flys
er det slutt på å få bilde av filmsnuttene? Youtube eller akvaforum? Kommer bare en liten url hos meg. Espen

Jepp, det er noe med youtube for tiden som gjør at jeg ikke kan legge videobildet rett ut i tråden. Har heller ikke gidda å sjekke hva som er feil, vet bare at det ikke går lengre...

Ellers så syns jeg at flere burde få øynene opp for labyrinter
Ja nå har jeg vært igjennom hele tråden. Begge to faktisk Interessant lesning og flotte fisk.

Tror jeg må bestille noen dafniekulturer til våren..
heidisen
Ja nå har jeg vært igjennom hele tråden. Begge to faktisk :) Interessant lesning og flotte fisk.

Tuller du?! Herregud, jaja, håper det var verdt det
Er ikke så aktiv i tråden min lengre så siste delen skulle vel være grei å komme gjennom hehe
heidisen
Tror jeg må bestille noen dafniekulturer til våren..

springhalen.dk som jeg bestilte mine kulturer fra har slutta med fiskefor. Så hvis du ikke finner et sted å bestille fra, og jeg fortsatt har, kan du kontakte meg når det blir varmere i været
Har de sluttet? Jaja.. Da kan det være du hører fra meg etterhvert
Filmet sjokoladene mine når de fikk levende dafnier i går. Stusset over at ikke alle kastet seg over godbitene, men la plutselig merke til at en av selatanensisene tygde/hadde skuff. Og så så jeg at en av osphromenoidesene også tygde! Fant til slutt ut at 2 av hver art tygde. Ikke så rart at de tenkte på andre ting enn mat. Jeg er jo ikke sikker på om de faktisk tygger eller bare viser fram skuffen, men når de ikke spiser går jeg ut i fra at det er egg.

Beklager ustødig filming (og beklager stygg BGA..) men det ble litt jakt med kamera

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap