Sissis våte drømmer (side 34)

69kr for VF er jo billig.
Var noen kjempe eksemplarer for noen måneder siden og de kostet 299,- stk....
Spørs om ikke det blir noen "leucomelaser" på meg i morgen ja.......... Må vel se på de ciklidene, det er et par fine på lista til imazo nå.

Takk for tipset.
sissimor
Var innom en tur på Tam i kveld, for noen på forumet hadde kjøpt klovne-killi der. Jeg har jo en enslig hann, så... Men de var da så små!


Gjorde akkurat det i dag, kjøpte to bittesmå klovner til selskap for min enslige hanne som plutselig så ut som en kjempe!! )
Er spent på om det er hanner jeg har fått med meg eller ikke, det er så vanskelig og se når de går bleke og fortumlet i salgskarene.. :p

Er forøvrig enig i at det lignet på adolfoi, skulle ha bodd nærmere og øket gruppen min til en billig penge!!
Skal til Trondheim om en god uke, men får jo ikke de med meg hjem på motorsykkel da. :p
sissimor
Var innom en tur på Tam i kveld, for noen på forumet hadde kjøpt klovne-killi der. Jeg har jo en enslig hann, så... Men de var da så små! Og så såg egentlig alle ut som potensielle hanner? Venter litt jeg, så får vi se...


Det var hunner der også når jeg var der. Jeg fikk med meg to hanner og fire hunner og jeg er så godt som 100% sikker på kjønnet på disse (er tydelig forskjell), men om flere tenker som meg og vil ha flest hunner er det jo ikke rart at det blir igjen et flertall hanner... Hehe jeg syns de var store i forhold til de klovnekilliene de har hatt der før, men det sier kanskje mer om de de har hatt tidligere :P
Det var du som hadde kjøpt klovner ja Freke
De er myyye mindre enn hannen jeg har nå ihvertfall, og alle så ut til å ha hanne-fasong på halen, om du skjønner hva jeg mener, selv om de ikke var utfarget. Hunnen jeg hadde, hadde ikke sånn hale, så er litt usikker...
Brokkoli
I dag kjøpte jeg en pose med frosne brokkoli-topper, og det ser ut til at grønnsaken falt i smak hos både reker, snegler og ancistrus ;D
[External Image]

Og så ar jeg faktisk fôra med grindalsormer i dag! Masse ormer å se, masse eggklaser, og de hadde spist opp ei teskje babygrøt på tre dager. Tror jeg skal dele dem opp i flere kulturer snart. Det er så gøy med levendefôr
Fra i går til i dag har populasjonen med grindalsorm eksplodert, så i dag ble det fest i godteskåla og asylet

Skal dele opp kulturen, slik at jeg får to.
Dyrking i grytesvamper funker utmerket Ohr
sissimor
Fra i går til i dag har populasjonen med grindalsorm eksplodert


Jeg setter meg på venteliste for å kjøpe når du har fått store nok kulturer!
He, he, den er grei Lisbeth. Perfekt lakris-mat dette ;D
Lisbeth
[QUOTE=sissimor]Fra i går til i dag har populasjonen med grindalsorm eksplodert


Jeg setter meg på venteliste for å kjøpe når du har fått store nok kulturer!

Jeg har også lyst på
Natron...
I dag har jeg hevet ph/kh i Rio`n med natron, sakte... Ph på 6,0 er i lavest laget for platyene, så nå er den hevet til 6,5. Har lagt oppi en stein som jeg tror er kalkstein, så nå blir det spennende å se om jeg klarer å holde ph oppe.

Registrerer også at ph i krana har sunket fra 7,6 til 6,8. Mindre eikebarkekstrakt i vannet til Godteskåla da altså.
Sjekket ph i Rio`n før vannbytte, og den var 6,6. Skal bli spennende å se framover om den holder seg oppe. Kranvannet har lavere ph nå enn før, men jeg har jo "kalksteinen" i, så...

Sjekket nitrat også, må jo ta den i bruk når jeg endelig har kjøpt den! Og den målte ca 25 (litt mer enn 20, men godt under 40) 9 dager etter forrige vannbytte. Har gått 2 dager mer enn normalt, men da vet jeg at det ikke er krise.

Og mens jeg rydda litt i karet ble jeg spist på av både coryer, platy-yngel og amanoreker. Ganske gøy egentlig, at de ikke er redde meg mener jeg ;D
sissimor
Dyrking i grytesvamper funker utmerket Ohr ;)

Det gjør det her også.
Formingsprosjekt
Driver å lager bakgrunner for de som har kjøpt reolen som Maren B hadde (3*54). Det er halvvegger, som det blir blåfilterhjørne bak. Er nå ferdig med to av dem, som hentes i morra. De er laget av styrofoam og samme type skifer som jeg brukte i Asylet, og har innebygde mallehuler.

Mens jeg holdt på strøk jeg meg tydeligvis over håret. Så om du trenger en ekstra sterk hårgele, så funker akvariesilikon supert! Frisyren satt som støpt, men "gelèen" var ganske vanskelig å få ut igjen...
Nå må jeg ut og banke istykker Ottaskiferen ser jeg, plutselig gikk det opp for meg hvorfor du nevnte isopor! Lett ruglete gulvskifer blir liksom ikke akkurat sånn...

Silikon i håret har jeg ikke prøvd, synd det er vrient å få ut, for enkelte innebad forlanger badehette. Jeg har villsauhår og var hos frisøren i 1995, blir veldig mrs. Simpson hvis jeg i det hele tatt får manken inni, kankje man skulle støpe seg en :o)
Nei!!!!!!!!
Fant en død green laser, og så fant jeg en som ikke ser bra ut... Begge tror jeg er av de største. Legger ved et bilde av den som ser dårlig ut; den er grålig, og finnene ser dårlige ut. Tar et ekstra vannbytte, og kjører på med Exit og 2000. Typisk at jeg får sykdom nå som jeg skal bort

Den lille jeg var bekyret for før lever fortsatt, men ser likedan ut. Hva er det her???

Edit: escha ble droppet til fordel for Wormer pluss.
Nei, nei, nei - nå skal ting være på stell! Det er jo så man lurer på om vannverkene har rottet seg sammen for å ta kverken på Coryer, eller om vulkanutbruddet på Island...

Krysser fingrene for at rask reaksjon ordner opp!
Skulle tro det ja... Ser nå ved foring at det er flere som er grålige. Heldigvis er de fleste knall grønne, og fantastisk vakre! Men jeg er så bekymra!!!

Atroene ser heldigvis helt friske ut, med høye finner, tykke mager og tydelige prikker. Men varer det?
Tror jeg vet hva som har skjedd med halefinnen på den svake; amanoene har spist den! Så en amano gomle på halen istad, og det tok litt tid før coryen reagerte :/

Coryen er nå i en stor håv, sammen med et eikeblad og en bit catappa. Dette er ikke gøy...
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap