Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 36)

Da har jeg meldt meg på hjemmekonkurransen som Oslo akvarieklubb holder 2-3 april, altså nå til helgen. Jeg måtte gå noen runder med meg selv for å bli enig om jeg hadde råd til det. Jeg meldte meg nemlig ut av klubben for en god stund siden, så for å få være med på konkurransen måtte jeg betale 400 kr for å melde meg inn igjen.. Jeg hadde absolutt ikke råd til det, så nå håper jeg jammen meg at jeg vinner heder og ære for ett av karene i alle fall, og at det kommer et jentenavn på vinnerlista

Jeg har meldt på alle 4 likesågodt:

2 artsakvarium:
Paludarium med Parosphromenus ornaticauda
63L med Parosphromenus spec. Sentang/sintang

2 selskapsakvarium:
450L med sjokolade
63L med kuhlii

Har ingen oppdaterte bilder av karene, legger derfor ikke ut noen bilder..
Jeg krysser fingrene og håper at karene dine vinner den heder og ære de fortjener! Dette blir spennende!
HvemErJeg?
Jeg krysser fingrene og håper at karene dine vinner den heder og ære de fortjener! :) Dette blir spennende!

Yess krysser fingre. Så skal jeg prøve å ikke bli sur og grinete hvis ingen kar vinner hehe
Jøss, så spennende og artig konkurranse da Jeg krysser fingrene for karene dine!
Hyyyyyl! Fikk beskjed fra klubben at det antagelig ikke blir konkurranse fordi så få er påmeldt! Åhhhh, og jeg som betalte medlemskontigenten på 400 spenn kun for å få lov til å være med på dette.

Føler meg rimelig teit for at jeg ikke spurte dem om det ble noe av før jeg betalte. Men de har jo hatt det hvert år. Hvem kunne vite dette...
Plussmedlem
Får du ikke pengene tilbake!?

Anders Kaste
Får du ikke pengene tilbake!?

Blir for dumt å melde seg ut igjen Nå får jeg bare huske å bruke medlemskortet når jeg handler i butikkene, får jo litt prosenter
Fader asså! Under vannbytte i går fant jeg to kloreke-babyer!!! prøvde å suge dem opp med slangen, men de er for lure og kjappe. Skjønner med en gang at de må stikke unna slangen. Jeg må prøve meg på en fangstfelle, har ikke lyst å tømme karet igjen!

Disse er jo matvrak av en annen verden så jeg tenkte å prøve meg med en halvlitersflaske, med avkappet tut som jeg setter innover i flaska. Sånn at det blir en trakt de ikke finner veien ut av igjen. Legge noen godbiter inni. Eller har noen andre gode forslag?

Er for såvidt greit for rekene at de er to. Kommer til å gi dem vekk når de er fanget inn og da er det jo også greit for den som vil ha dem at det er to av samme art. Er man ekstra heldig er det kanskje en av hvert kjønn
Irriterende med disse unnasluntrerne Du får ikke til å bare håve dem opp hvis du legger mat til dem en plass der du lett kommer til med håven? Synes mine reker er enkle å fange på den måten. Ellers burde jo flaskemetoden funke bra ja.
Anna U.
Irriterende med disse unnasluntrerne;-) Du får ikke til å bare håve dem opp hvis du legger mat til dem en plass der du lett kommer til med håven?

Har prøvd, men de er så bittesmå og kjappe. Ca 1 cm :p
Roter meg bare fast med håven mellom interiøret. Men disse rekene virker nesten litt smarte, i forhold til alle andre reker jeg har hatt. Synd jeg ikke kan ha dem, for de er virkelig sjarmerende sleipe
Åja, hvis de er såpass små enda så er det kanskje litt i overkant håpefullt å forsøke med håven ja Vet hva du mener med sjarmerende sleipe ja. Av og til veldig facinerende, men også veldig irriterende i noen sammenhenger.

Når jeg luker i karet mitt for eks. så kommer de etter meg med klørne først og jeg er sikker på at de er ute etter å klype meg. Da blir jeg litt irritert for at jeg ikke får arbeide i fred Det er de halvvoksne og voksne som oppfører seg sånn. Lukinga i det karet er ikke det jeg gleder meg mest til ved stellet av akvariene for å si det sånn..

Håper du får tak i den uten for mye tull!

Forresten, kan du forklare hvorfor du ikke kan ha dem lengre? Har jo fulgt med i tråden din, men føler det enda er litt uklart hvorfor du ikke kan ha dem lengre. Tenker mest på hvilke av de andre artene dine de ikke går sammen med. Nysgjerrig rett og slett
Anna U.
Når jeg luker i karet mitt for eks. så kommer de etter meg med klørne først og jeg er sikker på at de er ute etter å klype meg. Da blir jeg litt irritert for at jeg ikke får arbeide i fred:-) Det er de halvvoksne og voksne som oppfører seg sånn. Lukinga i det karet er ikke det jeg gleder meg mest til ved stellet av akvariene for å si det sånn..

Jo takk, hehe:

<embed src="http://www.youtube.com/v/k8WS9hw2OUw?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="390"></embed>

Anna U.
Forresten, kan du forklare hvorfor du ikke kan ha dem lengre? Har jo fulgt med i tråden din, men føler det enda er litt uklart hvorfor du ikke kan ha dem lengre. Tenker mest på hvilke av de andre artene dine de ikke går sammen med. Nysgjerrig rett og slett:-)

Rett og slett fordi jeg ikke kan sette opp flere kar. Ikke plass og ikke ork til å stelle flere kar. Siden disse klorekene har forsynt seg av fiskene de gikk sammen med tør jeg ikke ha dem sammen med noen fisk. Det er i alle fall ikke snakk om å sette dem sammen med verken lakris eller sjokolade!
Har sett den filmen før også Det skal sies at du er tøffere enn meg når det gjelder nærkontakten, hehe.

Skjønner. Er enig i at artskar er beste løsning for disse, skjønt det fungerer greit med Boraras brigittae sammen med mine. Kanskje fordi de har såpass godt med svømmeplass oppover i karet? 100 liter er jo litt mer plass å boltre seg på enn 60 liter, og 100 literen min har godt med plass oppover.
Hvor hardt kan disse klorekene klype egentlig?
HvemErJeg?
Hvor hardt kan disse klorekene klype egentlig?

Har ingen anelse, ikke vært tøff nok til å prøve :p
Sikkert ikke noe værre lite klyp enn sånne småkrabber klyper, som man fanget som barn om sommeren
Hehe, de var noen tøffinger! Måtte flire litt her jeg satt
Litt videospamming

Amanoreker får spagetti for første gang

<embed src="http://www.youtube.com/v/vBpO362-4Q4?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="390"></embed>

De to forbaskade klorekene som dukket opp i kuhliikaret..

<embed src="http://www.youtube.com/v/SHdvOwre7qE?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="390"></embed>

Pangio kuhlii. Jeg bare elsker å se en liten bartesnute dukke fram fra løvhaugen

<embed src="http://www.youtube.com/v/6Eq8eUR1GeM?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="390"></embed>

Lakriskaret. Er ganske fornøyd med dette karet

<embed src="http://www.youtube.com/v/PMp7KXT3X5s?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="390"></embed>

Sjokolade! (litt ustø på hånda ja)

<embed src="http://www.youtube.com/v/m9YTs9wwWMc?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="390"></embed>
Da er jeg i gang med mitt andre forsøk på å bli kvitt BGA med happy-life algin extra. Selv om mitt første forsøk var mislykket, må jeg prøve igjen. Har nå både lest og hørt dette middelet nevnt i det siste som faktisk effektivt mot BGA. Jeg har klokketro på happy-life men BGA fikk jeg altså ikke vekk med dette merket.

Men siden jeg har en flaske stående er det bare å kjøre på. Det er en uke siden jeg startet. Rensket skikkelig godt opp og fjernet alt jeg kunne se av BGA. En uke etter har det grodd til med BGA igjen, men ikke så mye som det bruker på en uke. Merket også ved vannbytte og ny dose i dag, at algene hadde fått en annerledes konsistens, og det luktet ikke så sterkt som det ellers gjør. Så denne gangen har jeg et håp om at det skal funke. Hadde jo vært hyggelig å selge karet uten disse kjipe algene. Hyggelig for meg også å ha det algefritt hvis jeg må utsette salget til høsten

Sitter i soffan og ser bort på karet. Alle 11 corydoras danser sammen oppetter og bortover glasset etter vannbyttet. Koselg å se på
Dæggern, der ble 450 litern månedens akvarium! Veldig kult

Kuhliilandsbyen min ble månedens i april i fjor
Gratulerer! Vel fortjent, det er et veldig spennende akvarium som ser bebodd og levende ut :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap