Lettere øvet nybegynner :) (side 37)

Jeg prøver meg med akvariesilikon oxo kan jeg heller si hvordan det går etterhvert.
Men jeg festet den korkplatenakgrunnen jeg brukte i 200l med silikon og den satt jo fast, så det burde gå greit.
Men er nok en idè å pusse barken litt så silikonen får bedre feste evnt :/

Krukka mi hakke tålt vinteren særlig godt, igår flyttet jeg den og da løsnet det store biter av foten (underste delen av krukka) den har oxo begynt å løsne inni og har stygge sprekker langs kanten.
Går fremdeles ann å bruke den, men synes det er litt kjipt at den går istykker så fort, hadde jo lissom tenkt å beholde denne i noen år da.

Kanten på krukka
[External Image]

Inni
[External Image]

Håper jeg kan fikse det med epoxy eller no.
[External Image]
Her er noen av grunnene til at jeg elsker å bo sånn langt unna alle, finnes det noe vakrere

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ellers sitter korken fast, iallefal enn så lenge
Skal begynne å fylle oppi grus idag tenker jeg.
Og jeg har prøvd meg litt, hadde jo tenkt til å male bakgrunnen svart, men da jeg sjekket bak så jeg at korken ikke ligger helt inntil glasset alle steder, noe som gjør at fisk og reker kan komme seg bak.
Derfor ble det ikke maling av bakgrunnen, men heller teipet fast en søppelsekk ;D
Når jeg likvel sto der å holdt på la jeg svart teip over listene rundt karret og endret utseende ganske bra på det. Fant Akvastabil merket på ene kortsiden oxo, så det er faktisk et eldgammelt akvastabilkarr

Før teiping og plastsekk
[External Image]

Sånn ser det ut bak
[External Image]

Med søppelsekk bak og svart teip på listene
[External Image]
Det er så rart å se på karret med de mørke listene, kjenner det nesten ikke igjen, men synes det er fint.
Det er ikke akkurat vakkert da jeg fikk lagd malen litt liten og korken da er for kort, teipen er heller ikke prikkfri, men for meg er det enkle ofte det beste. Vanskelige ting går sjelden bra :P

Fylte grusen tilbake, ga den en kjapp rens før idag, noe jeg egentlig ikke ville siden all maten til plantene da forsvant, men måtte nesten, ellers ville det blitt mye guffe
[External Image]

Det ble så bra
[External Image]

Måtte bare fylle vann i også, se hvordan det trekker oppover i korken.
[External Image]
Vannet er rimelig grumsete, selv om jeg renset det før idag.
Tenkte bare jeg skulle legge ut det siste bildet oxo

Ble rimelig mørkt, da vannet er grumsete og lyset er svakt.
[External Image]
Du klarte ikke vente nei
Hellu!

Nå! Åsseng gikk flyttingen av fiskene i bøtta? Mangla du 10 stykker som du trodde?

Mvh Jan Rune
Virkelig ikke sikker, vanskelig å telle dem, men virker som de trives i det nye karret.
Har masse mose jeg må bli kvitt som jeg tenkte ta med til auksjonen i moss, når det er borte blir det bilder, men kan love at jeg er fornøyd ;D

Litt dårlig form for tiden, så bruker alle mine krefter på jobb og dumper ned i sofaen med film med engang jeg kommer hjem, har derfor ikke fått oppdatert noe særlig i det siste.

God bedring da
Har veldig lyst på den auksjonen jeg og, men må leke sjåfør den dagen, i motsatt retning
Huff det er kjedelig, jeg kjører som vanlig aldri mere enn jeg må
Formen er noe bedre, så lenge jeg tar alt med ro og ikke stresser, noe av grunnen kan være at jobben jeg har utsetter meg for alle mulige basselusker hver dag nesten, så kroppen blir nok sliten av å være på full allert hele tiden. Samtidig spiser jeg ikke nok eller riktig mat, det er mine egen feil og jeg burde gjøre noe med det.
Men regner med at kroppen sier ifra hvis det blir for ille, nå forteller meg den iallefal at jeg må spise frokosten min

Da har jeg sendt søknad på drømmejobben, en slags telefonselger eller no sånt tror jeg, men jobben er i spania. Noe jeg har ønsket lenge er jo jobb i utlandet.
Kvalifikasjon jeg måtte ha er norsk, gjett om jeg smilte bredt da.
Eneste abeeret er jo at jobben er ledig fra 28 april og kontrakten min i bhg går ut i mai + at det er klubbmøte 29.
Håpe jeg kan få begynne i mai da, slik at jeg rekker å gi fiskene mine gode hjem og alt det der, hvis jeg får jobben såklart.

Huff hva har jeg egentlig kastet meg ut i nå :O

Nei kan ikke sitte her, 30l skal ha vannbytte, korken farger vannet ganske fort, men hjalp nok en del at jeg vannet karret i to dager før fiskene flyttet inn.
Får vel pelle ut den overflødige mosen jeg skal selge og ta et bilde.
Fant en flott side fra tropica ang stell og slikt av planter, så nå skal det klippes
Tok noen bilder hvor jeg hadde fisket ut mosen, slik at man ser bakgrunnen og hvordan det er/blir.

[External Image]

[External Image]
Spennende med jobb i Spania da

Men har hørt fra spanjoler i diverse fora at spanske dyrebutikker kun selger flerfarget grus, kunstige planter i diverse skarpe farger og har særdeles dårlig utvalg i fisk. Vet ikke om det gjelder alle dyrebutikkene eller bare noen få som disse personene hadde vært innom...

Håper det ikke stemmer da, for det hadde vært kjipt..

Jeg elsker den bakgrunnen
Skal du flytte fra oss?
Bakgrunnen ble jo utrolig fin når du fikk ting oppi. Nesten så jeg må gjøre sånn selv med rekekaret jeg skal sette opp
Ja det er kjipt, stakkars spanjoler, men akvariehobbyen er kanskje ikke så stor der?
Flytte og flytte, først må jeg jo få jobben, har bare søkt og krysser fingrene for at jeg får den.

Men jeg har virkelig lyst på, bare det at da må jeg bli kvitt ting litt fort og jeg vil jo ikke begynne planlegge hvis jeg da ikke får den.
Uæææ
Fikk en telefon her istad, jammen ringte de ikke fra jobben jeg søkte på. Telefonintervju på sparket med andre ord, ikke det minste forberedt, ventet jo først at de skulle ringe imorgen eller torsdag tidligst.
Så jeg tenker igjennom alt jeg sa og lurer på hva jeg kunne gjort bedre. Verste med å være uforberedt er at det er utrolig surt om man ikke får jobben, når man kanskje kunne fått den hadde man vært forberedt.
Men får heller bare håpe det går bra.
Ikke gråte over spilt melk vettu Spist er spist og gjort er gjort og alt det der.

Hadde hjertet i halsen etterpå, kjente jeg ble rimelig svett når jeg ikke hadde svar på det han spurte om. Men alt i alt tror jeg det gikk bra, så nå er det bare å vente.

Ser at pygmeguramien min har noe mistenkelig på overgangen til hodet på høyre side. Så får vel flytte den over til 12l og kirsebærene imorgen og begynne medisinering med esha exit og 2000.
Hei!
Jeg har sett gjennom akvariene dine på profilen men finner ikke noen pygmegurami. Du er kanskje like flink som meg til å oppdatere? Jeg lurer på hvor mange du har og ev hvilket akvarium de går i? Jeg har virkelig fått sansen for denne fisken! Det står vel mellom den og dverggurami til 110Litern min.

Må forøvrig si at jeg følger ivrig med på tråden din selv om jeg ikke er den som kommer med flest innlegg
Akkurat nå har jeg bare 1, skulle gjerne hatt mange fler. Den går i 30l med boraras brigittae, corydoras pygmeas og kirsebærreker.
Skal få oppdatert profilen på de forskjellige karrene jeg, glemmer det innimellom

Koselig å vite at jeg ikke bare skriver vissvass for min egen del og at noen faktisk kan ha nytte av det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap