Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 39)

Hehe. Kjipern.
Si at han må ofre litt blod for hobbyen din.

Lurer på å dra på mygglarvejakt selv i dag.

Espen
Oisann! Ser at det kan bli utfordrende for deg å få trekke mygglarver inn i huset nå ja... Har aldri opplevd at fiskene mine ikke har spist opp alt. Selv etter å ha pøst på med masse mygglarver over flere dager.

Gleder meg til å dra på levendefortur. Tipper årets første blir i morgen eller i kveld.
veldig hyggelig å ha et mål med turen ut i skauen, å sanke mat til fiskene sine

Nå som jeg ikke har hund lengre var det så fint å komme seg ut likevel. Er ikke så flink å labbe avgårde uten et mål..

Må finne en løsning på det så gubben lar meg fange mygglarver igjen
Oppdaterte meg litt i tråden din nå,og ser det har skjedd endel forandringer hjemme hos deg.Trist å lese om hunden din.Men minnene vil du ha med deg videre,om alle turene og alt det koselige dere gjorde sammen.
Jeg hilste jo på sjamtrollet når jeg hentet valliantiene for en stund tilbake.

Ellers så ser jeg at dere er plaget av mygg for tiden,eller rettere sagt din bedre halvdel

Noe jeg har lært etter fangst av mygglarver er at de første du sanker om våren,de lyse myglarvene,de er ikke stikkmygg. Det er kun de sorte mygglarvene som utvikler seg til stikkmygg.

frosken
Noe jeg har lært etter fangst av mygglarver er at de første du sanker om våren,de lyse myglarvene,de er ikke stikkmygg. Det er kun de sorte mygglarvene som utvikler seg til stikkmygg.

Ahh, takk for tips! Da må jeg leite etter et annet sted, var bare sorte i den pytten jeg fant!
Vet ikke hva som går av meg for tiden. Nå har jeg i hele vår prøvd å selge 450 litern. Tok vekk annonsen for en god stund siden, fant ut jeg skulle prøve på nytt til høsten, når akvariehobbyen tar seg opp igjen. Fikk nylig en henvendelse av en som ville kjøpe karet og til og med fortsette med mitt sjokoladeprosjekt. Alt stemte, personen hadde satt seg inn i sakene, så fiskene vet jeg ville blitt tatt godt vare på. Men jeg klarte ikke selge det!

Jeg har visst innstilt meg på å ha dem til høsten, så denne kjøperen kom for brått på gitt. Men så tullete av meg da. Jeg skal jo reise vekk i sommer, ville forenklet fiskepass med et kar mindre. jajajajajaja.......
Liten videosnutt av mine lakriser, Parosphromenus ornaticauda. Ha litt tålmodighet, det kommer en hann ut av hula til venstre etterhvert og flasher seg mot en annen hann til høyre (som syns dårlig desverre) men ser hvor rød og fin og hvilket spesielt mønster på halefinne det er på disse lakrisene. NYDELIGE. Dukker opp ei lita dame på slutten, men hun vil ikke være med på moroa. Det er noe jeg ikke skjønner meg på, hun (de, damene) holder seg vekk fra hannene og i fronten av karet. Hannene driver gjerne på i midten eller bakerst i karet.. er en eller annen kode her jeg ikke har knekt...

<embed src="http://www.youtube.com/v/l5xN6vh3ca8?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="349" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Video av en av hunnene, som holder seg i fronten av karet. Kan i allefall trøste meg med at hun er velfødd og frisk! Pen dame

<embed src="http://www.youtube.com/v/6hF750eggNg?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="349" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

De var utrolig flotte de lakris-hannene

Parosphromenus spec. Sintang/sentang

Fant en yngel i går! En ganske stor en. Og i dag fant jeg en til, en liten en. Så her er det nok flere kull. Umulig å tatt bilde/film, de smyger under og i mellom alt løvet oppi der.

Mine aller første guramiyngel, veldig stas
Så morsomt!

Jeg har bare to igjen av en gruppe lakriser jeg kjøpte i fjor. En hann og en hunn. De er friske og fine, men jeg har ikke noe håp om yngel siden de går i et selskapskar nå.
Endelig klart å få tatt noen video-bevis

<embed src="http://www.youtube.com/v/r9kRu4Pj50A?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="349" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

<embed src="http://www.youtube.com/v/TwiaVhBL854?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="349" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Guttaboys driver og farger ut igjen, både de og hunnene knuffer en del, så her er det noe på gang igjen. Hadde planer om å luke før ferien, men tror jeg bare må la være så noen yngel får gjemt seg unna

<embed src="http://www.youtube.com/v/jgVK0zW9BO0?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="349" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
sissimor
Så vidunderlig vakre...

Søte små
Der er altså så nydelige! Elsker måten de svømmer på
Plussmedlem
Guramier er kule, men det får nok holde med en her i huset, hehe Men er det guramiene eller noe annet i bakgrunnen som skravler svensk? :O
Anders Kaste
Men er det guramiene eller noe annet i bakgrunnen som skravler svensk? :O

Ja så var det meg og fjerning av lyd på snuttene mine... Gubben spør alltid om jeg har husket å fjerne lyd før jeg legger ut videosnuttene. For som oftest er det lyden av han i bakgrunnen som spiller inn låter -eller han som slipper en stor rap eller to hehe. (jeg glemmer å si i fra til han at jeg filmer) Denne gangen var det svensk tv som stod på i bakgrunnen
Plussmedlem
Å, jeg lurte på om guramiene var noen skravlete fisk jeg, he-he :p Lyden er ikke så farlig, er bare å ha av lyden på Pc'n hvis det er plagsomt, det
Lurer på hvor store Catappa bladene dine er...? Jeg bestilte fra Amy, og valgte da størrelse "small". Akkurat hvilke på Amy sin side husker jeg ikke nå i farta, men det kan jeg finne ut. Mine er på størrelse med hånden min! Blir nok gigantiske i akvariet selv om akvariet er 120 liter
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap