- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Davids våte verden (side 4)
Davids våte verden (side 4)
Inaktiv bruker
beklager for at jeg ikke har vert innlogget i det siste men datamaskinen min vile vist ha en lang ferie så den var slem mot meg men det har sjed endel hjeme hos meg har jeg fåt yngel på juvelciklide og sebraciklide=
og i går holt jeg en cile rose eller på et forstålig språk jeg holt en tarantela på agder naturmuseum det var edderkopputstiling og da var jeg i himelen=
og i går holt jeg en cile rose eller på et forstålig språk jeg holt en tarantela på agder naturmuseum det var edderkopputstiling og da var jeg i himelen=
Postet 26.05.08 kl 05:59
Inaktiv bruker
jeg komer til å vere utlogget til tirsdag kvel jeg må på klasetur til det kjedlikste stede i verden jeg er red at jeg dør av kjedsom het eller av sor for at jeg savner kjeledyra mine snufs jeg hater læreren min det er hun som tvang meg til å være medsnufs jeg hvil ikke på tur.
Postet 26.05.08 kl 07:15
Endret: 26.05.08 kl 07:15
Inaktiv bruker
Jipi
sebraciklideynglene mine har blit fritsvømmene=
Postet 28.05.08 kl 17:02
Inaktiv bruker
nå komer jeg til å spare penger på en tarantela=
Postet 30.05.08 kl 08:21
Inaktiv bruker
hjeme hos meg har det ikke sjed noen ting=
Postet 30.05.08 kl 19:57
David Gabrielsennå komer jeg til å spare penger på en tarantela=:-D
Hvorfor ikke spare til større kar til fiskene dine før du sparer til et nytt dyr? Er mye bedre å gi de dyra du har fra før bedre vilkår før du skaffer deg flere dyr. Du ender bare opp med en oppsamling av div. dyr fordi du ønsker deg det, uten og ta vare på de dyra du allerede har? !
Dette er godt ment jeg hadde samme "samle-dilla" når jeg var på din alder, -på dyr! Men ha du for mange -og spesielt i fangenskap, klarer man ikke ta seg 100 % av dyra... sørg for at det du skaffer deg får nok plass, nok stell og nok oppmerksomhet før du skaffer deg fler
Godt ment
Postet 30.05.08 kl 20:22
Endret: 30.05.08 kl 20:23
Inaktiv bruker
det nsparer jeg å til=
Postet 31.05.08 kl 19:07
Inaktiv bruker
Lro[QUOTE=David Gabrielsen]nå komer jeg til å spare penger på en tarantela=:-D
Hvorfor ikke spare til større kar til fiskene dine før du sparer til et nytt dyr? Er mye bedre å gi de dyra du har fra før bedre vilkår før du skaffer deg flere dyr. Du ender bare opp med en oppsamling av div. dyr fordi du ønsker deg det, uten og ta vare på de dyra du allerede har? !
Dette er godt ment jeg hadde samme "samle-dilla" når jeg var på din alder, -på dyr! Men ha du for mange -og spesielt i fangenskap, klarer man ikke ta seg 100 % av dyra... sørg for at det du skaffer deg får nok plass, nok stell og nok oppmerksomhet før du skaffer deg fler
Godt ment
got ment for meg men dorlig nyt for pappa=
Postet 01.06.08 kl 17:51
Inaktiv bruker
jeg hvet hor mein intirese ener når jrg blir voksen den komer til å stige noe felt jeg komer til å ha mange akvarium da gleder meg alerede =
Postet 01.06.08 kl 20:28
Inaktiv bruker
for noen dager siden døde sebraciklidehane av nitrit og det var trist =;-C
Postet 04.06.08 kl 12:21
Postet 04.06.08 kl 12:24
Inaktiv bruker
det glømte jeg å sjeke i allt for det gik så fort da jeg måte ta et stort vannbyte for at sebraciklidehunen og ynglene skule overleve i akvariumet og det gjore di =
Postet 04.06.08 kl 12:28
Endret: 04.06.08 kl 12:29
Postet 04.06.08 kl 14:25
Inaktiv bruker
nei det er feil det di sier at yngel ikke tåler noe for det gjør di men når jeg oppdaget det så var jeg sjap med vannbytet =
Postet 04.06.08 kl 14:53
Inaktiv bruker
juvelciklideparet mitt kar lakkt egg på nyt jippi =
Postet 04.06.08 kl 21:46
Endret: 04.06.08 kl 21:47
Inaktiv bruker
i går var jeg på besøk hos et seter i neheten av sykehustet som hade et akvarium med fisk i men ingen planter og han som stelte med det så at han var flink med akvarium men det syntes ikke jeg et akvarium uten planter er som en dyreparkk uten dyr i =
Postet 07.06.08 kl 11:32
Som oftest er akvarier penere med planter i ja, men det går fint an å få til et pent akvarium helt uten planter, bare man planlegger det litt. Det er mange fisker som ikke har noen planter i sitt naturlige miljø, og trenger derfor heller ikke planter i karet sitt. Noen fisker kan ikke holdes i akvarier med planter fordi de ramponerer dem og river dem opp.
Postet 07.06.08 kl 11:51
Inaktiv bruker
CiklideLitt rart at ynglet ikke døde når hannen gjorde det. Ynglene er da svakere enn den voksne fisken? Sikker på at det var nitritt? Du burde sjekke vannverdiene nå. Kan jo være nitritt enda.
det aner jeg ikke
Postet 07.06.08 kl 11:52
Inaktiv bruker
MvjnzSom oftest er akvarier penere med planter i ja, men det går fint an å få til et pent akvarium helt uten planter, bare man planlegger det litt. Det er mange fisker som ikke har noen planter i sitt naturlige miljø, og trenger derfor heller ikke planter i karet sitt. Noen fisker kan ikke holdes i akvarier med planter fordi de ramponerer dem og river dem opp.
fisk i akvariumet var
.................................
2 siamensiskealgettere
2 gule algeettere
1 ansistrus
1 pleko
6 slørhaler =
Postet 07.06.08 kl 11:55
Postet 07.06.08 kl 12:18