Har deres fisker kjælenavn, eller gjelder det bare meg ?? (side 4)

Har kun navn på de "spesielle" fiskene mine,

slamkryperne mine heter Mons og Ludvigg...
Dvergkulefiskene(som jeg hadde før) heter/het mikkel og mattis..
har en venusfisk som har fått navnet ''pysa'' fordi han er litt redd for foor som kommer fra toppen.
slutta å gi navn t fiskan, fordi dæm dør når dæm får navn. Men har kallenavn på 2 av dem: "svartingen"(ansistrus sp) å langemann (værål)... dem lever fortsatt i beste velgående
Ingen av mine fisker får navn. Ser ikke på dem som vesener det er naturlig å gi navn til, men vet om mange som gir navn til hver eneste fisk.
Inaktiv bruker
jeg hade bare navn på 2 av fiskene mine og det var 2 plkoer og di hete tore og elanor men jeg har dem ikke lenger jeg solgte dem på en auksjon
Jeg har navn på kun en fisk, og det er kampfisken. Gutten min på 4 år bestemte at den skulle hete Falcon Fint navn det

En venn av meg kaller ancistruser for "Leifer". hehe. Så når hun og barna kommer til oss, sier gutten på 5: "Se, de har Leif de også!!".
Anne Synnøve
Jeg har navn på kun en fisk, og det er kampfisken. Gutten min på 4 år bestemte at den skulle hete Falcon :) Fint navn det :) En venn av meg kaller ancistruser for "Leifer". hehe. Så når hun og barna kommer til oss, sier gutten på 5: "Se, de har Leif de også!!".

Høhø
Selvfølgelig har de navn De svarer ikke på dem da desverre.

* Kampfisken Blueberry: fordi han er blå/rød som et blåbær
* Sjokolademalla Wonka: Etter Willy Wonka
* Ancistrushannen Rudolf: Fordi han har noe som ser ut som reinsdyrhorn på nesa
* Corydoras Aenushunnen Susanne: Fordi hun er søt som Sanne :P
* Panaqolus Changae'n Adolf: Fordi han er slem med de andre fiskene

Er ikke alle jeg har gitt navn selvfølgelig, men de som stikker seg mest frem må jo ha det syns jeg
Inaktiv bruker
du er vel ikke alene..
jeg har ikke gitt fiskene mine noe direkte navn, men har en gruppe mossambicus tilapia, som faren min syntes er kule derfor kaller han den dominante hannen i flokken for "satan"
fordi hannen er så aggressiv osv..
ellers har storesøstera mi kalt den største gibbicepsen for glubby:P
Her har stort sett alle navn, begynner med de jeg fikk først:
-Scalarene King og Max; ganske majestetiske.
-Cory og gjengen er corydoras sodalisene mine. (selv om jeg har mistet oversikten om hvem som er den opprinnelige cory)
-Sjokolademalla heter Henja, etter japansk henjamaske som representerer de dårlige sidene av en kvinne.
-Magma og Lava er gule albino ancistrusene. (som i vulkan)
-Thomasiciklidene heter Rei og Reia (konge og dronning) fordi de eier akvariet.
-Rødbuket kurvcikliden heter Aslan.
-Botiaene heter Jokke og Junior, og har nå fått en til som heter Jeppe.
-Bulldogmalla heter Bolivar.(etter donald duck sin hund)
-Ottoene heter otto alle sammen (dattra spør hva heter den?;otto, og den?;otto )
-Har en gjeng danio sebrafisk som ikke har navn enda.
-Og også guppy-yngelen er navnløse til de begynner å få farge.¨
-I lillejenta sitt akvarie har vi også gullfisken Lillegull.
gir ikke fiskene mine navn, til nød får de økenavn :p hadde vel kun vært i spesielle tilfeller eller fisk med meget sterk personlighet at jeg hadde gitt dem navn. men nå har jeg en tendens til å like stimfisk :p

Har "ordentlige" navn på tilsammen fem av mine nå. Når jeg tenker etter, virker det som at det alltid ender med at jeg gir bort de som har navn...? :S

Tre Baryancistrus L18; den største heter Uno, den mellomste heter Dos og den minste heter Tres. Litt lettvindt, men slik skal det også være.

Så er det Ivan (den Grusomme) som er en Ivanacara, og hans kone som selvsagt heter Anastasia (Romanovna).

Bortsett fra disse, har fiskene mine sånne "navn" som "den store hunndiscusen", "guppyen med den leopardprikkede halen" osv.
Denne gamle tråden er ganske morsom, så jeg synes den fortjener et nytt liv. Jeg har en dverggurami som bygger skumreder i villen sky, han heter Byggmester Bob. Hver gang jeg skifter vann går redet i stykker selv om jeg er aldri så forsiktig, men han gir ikke opp og har snart laget et nytt. Jeg har sett han og og en av damene hans i sving med egglegging en gang, men disse eggene spiste de opp med det samme! Så hva strever han sånn for!?
Nei
jeg har en hongi som jeg kaler the blu taiger
og øreålen min somheter åli og så paletpare mit her nuse og fru nusi
og kloreken min som jeg kaler krepsi :P er ikke en kreps!!
Smitt & smule
Jeg har navn på de fiskene jeg har hatt lengst.
2 pansermaller som heter Snipp og Snapp og 2 Scalare som heter Will og Jack. (Grace har desverre gått bort.)
Nå har jeg så mye fisk at det er vanskelig å finne på navn. Men har hatt mange fisker opp igjennom årene med navn.
Har et par kampfisk-damer som har en lei uvane med å hoppe ut av forings-luka under foring.. 4-5 ganger hver eller noe.. så de heter Thelma & Louise. De som har sett filmen skjønner det, de som ikke har det får jammen se til å få sett den.
Jeg navngir ikke fiskene mine, men da jeg fikk en kampfisk måtte den bare hete "Mr. Vakker"

Ellers så har jeg en tendens til å lage mine egne navn ut av populærnavnet fiskene mine har: Knurregurami = Knurrene, Sjokoladegurami = Sjokkisene osv
I et av karene har vi et kampfisk-par. Hannen heter Jan Thomas og hunnen heter Christopher.
Jan Thomas ble kalt dette på grunn av sine lilla og rosa farger, men da Christopher flytta inn beviste han at han passer til navnet, for damer interesserer han seg ikke for i det hele tatt!
Tilfeldig bekjentskap
© Ivar Simonsen
Reklame for plussmedlemskap