Lisbeth sine småfisk :) (side 40)

Hvordan synes du Lakrisgjengen går i 450Litern, Lisbeth?
Jeg er usikker på hvor mange som passer i 240Liter...med 7 sjokkiser og 2-3 perler?
Jeg husker ikke helt, men var det VF du hadde i posen på bilde tidligere i tråden når du hadde de med hjem, eller drettet? Hadde jo vært interesant å høre hvordan det det fungerer med föringa når de er VF, men hos deg har jeg forstått at alt har gått fint!?! Jeg gleder meg til denne guramien!
Det går skikkelig bra med lakrisene i 450L. Det er bare helt herlig å se dem smyge rundt i deres nye store verden

Noen bilder jeg tok i går, legg merke til den isblå sømmen rundt finnene på de to første bildene. De er så nydelige syns jeg!

Bildene gir feil intrykk av størelsen deres. De er lengre foran coryene på bildene så de ser jo like stor ut som dem. Det er de ikke. De er bittesmå, 3 cm kanskje. Coryene er vel rundt 5 cm

De jeg kjøpte var VF. Tror nok ikke det er nok oppdrett på dem til at det kan selges noe særlig mengder av dem i butikker
Legger ut noen dårlige bilder bare sånn at du ser størelsen på dem mer riktig. Knurreguramiene er utvokst, ca 5 cm. Lakrisene er søt og små
Oioi!
De var fine! Helt anderledes enn pygmeene. Jeg synes de ligner på praktguramiene jeg! Bildene var ikke noe dårlig!

Jeg lurer på om jeg skal ha 5stk jeg også, tror du det passer?
Ja de er så pene

Er jo umulig å se kjønn på dem når man kjøper dem. Derfor jeg kjøpte 5 i håp om å få begge kjønn.

Praktgurami, er ikke det lakrisgurami?
Tror jaggu jeg skal prøve å få inn et bilde av lakrisene i basen. Mine viser da virkelig en penere fisk enn de bildene som ligger der fra før...

Parosphromenus deissneri
Dette er den femte lakrisen som ble psyket ut av de andre lakrisene i karantenekaret. Stakar den er så stygg og tynn.. Men den har fått ny selvtillit etter at den kom oppi 450 literen og de andre lakrisene lar den være helt i fred. He he, skal ikke forundre meg om denne blir en tøffing når den får lagt på seg igjen
Nå trenger jeg ikke mate flyndra for seg selv lengre. Den brøyter seg plass i matfatet med de andre og gafler i seg. Blitt skikkelig husvarm! Legg merke til de flotte fargene på knurreguramiene til høyre på bildet. Jeg får aldri til å ta bilde av dem for de reflekterer lyset så enormt. Blir alltid bare en lys skinnende fisk. Men på dette bildet vises de for en gang skyld sånn som de er. Virkelig flotte fisk!

Et bilde av sjokoladene som elsker å smyge seg rundt i det høye gresset.

Den ene viftereka som har kommet ned for å spise. Flotte reker, dette er en hann. Det ser du på det ene kraftige benparet. Jeg har to hanner og en hunn.
Hvem er dette??

Jeg kjøpte to maller for et par år siden, den ene døde for et år siden så jeg skulle kjøpt en partner til den. Men jeg husker ikke hva slags nr den hadde, husker kun tallet 4. Det er en Peckoltia men hvilken?

Den jeg har har vært umulig å få tatt bilde av siden den kun kommer fram om natta. Dette bildet er tatt om natta med blitz mens lyset var av, så litt feil fargegjengivning... Den klarte selvfølgelig å gjemme hodet bak plantene, men er det mulig å se likevel?

Kan det være en L134? De har jo store variasjoner i mønster.
Kampfisken som går i kuhliikaret er en nyskjerrig kar. Den er alltid rundt og undersøker ting og støtt smyger den gjennom takhullet på hulene og besøker kuhliiene inni

Jeg fant plutselig derfor ut at jeg ville gi den noen "leker". Se om den ville bry seg om det, men når jeg styra oppi der i går trodde han selvfølgelig det var mat på gang. Ble helt fiksert på mat og enset ikke mitt tapre forsøk på å gjøre hverdagen litt morsommere for han :P

Jeg lot lekene henge, se om han har tatt dem i bruk i dag. En fugleleke, en hamstertunell og et grått plastrør, he he

Etter å ha hatt kampfisk en stund kan jeg ikke forstå at disse blir solgt til å ha i bittesmå beholdere de skal bo hele sitt liv i uten noen mulighet for stimuli. For mere nyskjerrig og kul fisk skal man lete lenge etter!

Slenger med et bilde av en kuhlii som koser seg i cattapaløvet
Artig at du legger ut så mange bilder av innbyggerne i karene dine! Likte det du har laget til kampfisken! Er du heldig kan du begynne å selge "kampfisk-leker" på Rubrikken Jeg tenker ofte på aktivisering av fisk, spes når de går i kjedelig karantene, men det tror jeg kommer av at jeg har hund.

Det høres ut som at ting går seg til i 450Litern med flyndra og Lakrisguramiene!?! Det er et skikkelig spennende kar dette!

Jeg bestilte lakriser i dag, så da er de i butikk på mandag, men jeg henter de på fredag tenker jeg
Må minne meg selv om denne fisken igjen: Gymnochanda filamentosa. Utrolig stilig fisk! Kanskje jeg skulle prøvd meg på den som stimer i 450 literen istedet for Dragefinnene jeg ikke får til...
MarenB
Jeg bestilte lakriser i dag, så da er de i butikk på mandag, men jeg henter de på fredag tenker jeg;)


Så bra!

Jeg har lyst på flere typer lakriser, men lurer på om det er særlig lurt å blande sammen flere i samme akvarie..
Æsj, fikk ikke inn et eneste bilde av lakrisene i basen. helt tullete at de heller vil beholde det ene bildet av en tynn stygg lakris enn bildene jeg sendte inn. De viser jo farge på lakrisen, noe ingen av de to bildene i basen gjør
Enig med deg der! Jeg synes de kunne ha slettet bileder som finnes på mange gurami-sider! Det hadde jo vært fint å få vist hvordan de virkelig kan se ut!

Når du skulle legge den til, krysset du av for at bildene skulle være der for alltid, eller at de kunne ta det bort senere?
Jeg er bare nysgjerrig om de har lavere terskel da...? Har tenkt litt på det etter at jeg selv har sendt inn....
MarenB
Når du skulle legge den til, krysset du av for at bildene skulle være der for alltid, eller at de kunne ta det bort senere?


Ja, de bildene jeg har sendt inn har jeg alltid krysset av på at kan fjernes når noe bedre kommer inn, nettopp for at de ikke skal være så strenge. men hjelper ikke Det er skikkelig teit at de ikke vil ha inn et bilde som faktisk viser fisken bedre enn de som ligger der fra før. Hadde jeg trodd at lakrisen virkelig så ut som på de bildene som ligger der nå hadde jeg jammen meg ikke kjøpt lakrisgurami...
Litt trist at det er så mange som opplever dette. Jeg tror mange har forsøkt å få inn bilder av fisk som mangler i basen eller som viser fisken bedre enn eksisterende bilder. Dette har vært oppe i andre tråder også.
Jeg vet ikke om det er andre enn meg som er frustrert over å ikke vite om det å få inn bilder i basen og det å delta i fotokonken er det samme, og med like premisser. Eller at AF faktisk ønsker å bytte ut "Ingen bilder registrert" med noe som viser en fisk. Jeg har registrert bilder på flere arter der dette påstås. Så jeg vil si at det ofte faktisk ikke er sant da det har blitt registrert et bilde i systemet, men at noen har bestemt at dette bør unntas offentligheten.

For hvert bilde av en "Ingen bilder registrert"-fisk som blir avvist jo mindre relevant blir faktisk basen. Og kanskje andre får litt mindre lyst til å "prøve" etter å lese om andres erfaringer.

Hvilket parti har "Klar tale fra biledatabasefotokonkurranseminsteriet" på programmet? Fræsparti, høggerne, tricolor, vinstra eller andre?
Lisbeth
[QUOTE=MarenB] Når du skulle legge den til, krysset du av for at bildene skulle være der for alltid, eller at de kunne ta det bort senere?


Ja, de bildene jeg har sendt inn har jeg alltid krysset av på at kan fjernes når noe bedre kommer inn, nettopp for at de ikke skal være så strenge. men hjelper ikke Det er skikkelig teit at de ikke vil ha inn et bilde som faktisk viser fisken bedre enn de som ligger der fra før. Hadde jeg trodd at lakrisen virkelig så ut som på de bildene som ligger der nå hadde jeg jammen meg ikke kjøpt lakrisgurami...

Dettte er en sååå viktig! Noen ganger føler jeg at de ikke tenker på akkurat slike ting, de vil bare ha inn helt perfekte bilder, uansett!
En annen ting er at disse bildene som er så perfekte føler jeg noen ganger er redigert så mye at man faktisk ikke ser den fisken som opprinnelig var knipset med kameraet....
Men det er bare slik jeg ser det enkelte ganger.
For mye feil redigering er ikke bra, men som regel er det riktig redigering, redigering som fremhever fisken riktig

Her ble det hakk i plata gitt redigering, redigering redigering....
Jeg tror ikke det er hvordan fisken ser ut på bildet, men hvor bra bildet er, som avgjør om det kan brukes eller ikke.
Tror det har noe med om det blir veldig uskarpt hvis man forstørrer det osv.
Galemor
Jeg tror ikke det er hvordan fisken ser ut på bildet, men hvor bra bildet er, som avgjør om det kan brukes eller ikke. Tror det har noe med om det blir veldig uskarpt hvis man forstørrer det osv. :)


Det stemmer det, det er derfor de ikke vil ha inn bildene fordi de ikke er i fokus, møkkete glass osv. Men jeg mener det er helt toskete når bilde likevel viser en bedre utgave av fisken enn det som ligger inne fra før av. Jeg skjønner virkelig ikke at det skal være bedre å ha et bilde som er i fokus som viser en stygg utgave av fisken. Altså som faktisk gir et helt feil bilde av hvordan fisken ser ut! Men denne diskusjonen har vi hatt med folka som godkjenner bildene til basen og de er rimelig prinsippfast.. ikke noe vi får gjort noe med tydeligvis...
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap