Lisbeth sine småfisk :) (side 41)

Og da var de tre... Iriatherina werneri... tror ikke det er alder heller for hannen flapper finner og viser seg for både for hun og hann 2 dager før døden inntrer. plutselig vil de ikke ha mat og stikker seg vekk fra stimen. 2 dager tar det fra å være i full vigør til den er død altså! Det er ingen ting å se på fisken. Mystiske greier dette, jeg blir en smule frustrert..

Sånn økonomisk må jeg si jeg er glad de ble kjøpt hos Dahls for 39 kr pr stk, 780 kr rett ut av vindu ( 20 stk) men hadde jeg feks kjøpt dem hos Oslo zoosenter hadde jeg kasta 1780 kr ut av vindu! 89 kr pr stk! Stimfisk burde man prøve å kjøre prisen litt ned på så folk gidder å kjøpe mange nok så det blir en STIM. Det er mange andre fisk de kan legge litt på for å ta inn fortjenesten på...
Det var veldig trist!
Veldig merkelig at alle er døde. Skulle tro det fantes en eller annen forklaring på hva som har skjedd!?!
Jeg var borti et medlem på AF som har drevet med disse fiskene lenge, men husker ikke hvem. Jeg får prøve å gjøre litt research og prøve å finne den personen

Det blir desverre ofte mye penger "kastet ut av vinduet" med dyre stimfisk, noe som jeg også synes er veldig ergelig! Jeg kan gå og spare for å få kjøpt noen fisker jeg virkelig har lyst på lenge, for så å miste alt sammen når jeg endelig får råa og har skaffet dem.

Har du tenkt på å skaffe noen andre fisker som en erstatning?
Jeg er veldig usikker på om jeg skal bruke plassen til en ny stimfisk. Det bli fullt dette store akvariet også og jeg ser at selv om de 20 werneriene er borte så er det mer enn nok liv oppi der. Jeg har jo lyst på en type gurami til oppi der og da trenger jeg egentlig den plassen jeg har.

Yey, da har jeg klart å gjøre min første bestilling på ebay!

Har bestilt en god mengde med cattapablader. Spent på kvaliteten siden flere her inne skryter av bladene fra Amy.

Jeg bestilte også tørka bananblader fra samme sted, fikk lyst å prøve det også siden jeg driver med labyrinter. Men klønete og fersk som jeg er på ebay skjønte jeg ikke hvordan jeg kunne kjøpe flere varer fra samme sted, så det ble 2 separate bestillinger...
Well... 5 dager etter at lekene ble hengt opp til kampfisken er resultetet dette:

Kampfisken viser overhode ingen interesse for lekene! Null, nada og nix!
He he, så sånn gikk det med mitt lille eksperiment...

Slenger inn et bilde av en mose jeg har. Kan noen bekrefte for meg at det er det jeg tror; flammemose?
Kipp ut en utskrift av en kampfisk og lim den på et sugerør som du beveger utenfor karet. Da har du noe en kampfisk interesserer seg for.

Litt vanskelig å se mosen.
Humunuku
Kipp ut en utskrift av en kampfisk og lim den på et sugerør som du beveger utenfor karet. Da har du noe en kampfisk interesserer seg for. Litt vanskelig å se mosen.


Ja har lenge skulle gjort det for å få den til å blåse seg opp sånn at jeg skal få tatt et bilde av han...

La bilde av mosen ut i profilen i det akvariet den er i, men hjalp kanskje ikke. Bildet er ikke bra men kan ses i større format i akvarieprofilen
Jeg må i hvertfall nærmere innpå for å se hva det er.

Hold en dott i hånda og ta et nærbile hvis det ikke lar seg gjøre å se noe på et utsnitt av originalbildet.
Jøss så raskt det gikk å handle på ebay! Sendte bestilling i dag, pengene ble trukket fra konto med en gang og hyggelig e-post fra Amy som bekreftet at det ble sendt omgående

Håper ikke jeg får helt ebay-dilla nå da... Jeg liker allerede litt for godt å shoppe på nett liksom...
Tim
Får plage deg litt ekstra da :D [URLBLOCK1] -Tim


Hmm? var det noe jeg spesielt skulle bli frista av der? Fiskemat he he?
Tilfeldig at det linket til fiskematen. Selv synes jeg han har masse interessant. Engelsk så du kan bestille elektriske dingser også.

Men sånn eksempelvis så koster Hikari Algae wafers 82g ca 160 kr her i norge.


Edit: Skal selv bestille en slik : http://cgi.ebay.co.uk/RENA-FILSTAR-iV1-INTERNAL-FILTER-AQURIUM-FILTRATION_W0QQitemZ350107162631QQcmdZViewItemQQptZUK_Pet_Supplies_Fish?hash=item5184035807&_trksid=p4634.c0.m14.l1262

Koster 450 i norge.


-Tim
Ja, den siste gjenlevende hannen av I. Werneriene har nå fått på seg pendrakta! Blitt nesten blåsvart oppå ryggen. Han flapper og står i, prøver å lokke med seg en av de 2 damene med i buskene. Får ikke til å ta bilde av han, men han ser ut som på dette bildet. Han var den minste av alle hannene så kanskje den har tenkt å leve en stund? Kanskje han syns det er helt ypperlig å få være i fred med de to damene

Lakrisene lever virkelig sine gode dager i 450 literen. De er egentlig så små at de burde forsvinne i innredninga, men så fort jeg setter meg foran karet tar det ikke lange tida før alle 5 har kommet ut av plantekratt og huler og sjekker om det er noe på gang! Og den tynne lever fortsatt og virker i veldig god form. Den spiser godt, men så tynn som den har blitt over lengre tid vil det nok ta tid før den klarer å legge på seg skikkelig. Men den lever

Nydelige små fisk dette, har veldig lyst på noen andre lakriser...
Tim
Tilfeldig at det linket til fiskematen. Selv synes jeg han har masse interessant. Engelsk så du kan bestille elektriske dingser også. Men sånn eksempelvis så koster Hikari Algae wafers 82g ca 160 kr her i norge. Edit: Skal selv bestille [URLBLOCK1] Koster 450 i norge. -Tim


Uæhh, tenkte jeg ikke skulle være så pirkete men klarte ikke la være. Så bare stygt og rotete ut med den laaange nettadressen som ikke var aktivisert en gang.... så jeg rødda litt

Edit: søren da jeg får jo ikke rødda i innlegget fra andre. Trodde jeg kunne gjøre det?
Nei, du kan ikke trikse med det andre har skrevet
Da kan man jo påstå at andre har sagt både det ene og det andre, mens de i virkeligheten aldri har skrevet det. Sikkerhetshensyn antar jeg, gjør at du ikke kan "kødde med" det andre har skrevet. Men som pluss-medlem og i din egen personlige akvarietråd, kan du slette det andre har postet helt. Men ikke endre det, altså.
mona o
Nei, du kan ikke trikse med det andre har skrevet ;) Da kan man jo påstå at andre har sagt både det ene og det andre, mens de i virkeligheten aldri har skrevet det. Sikkerhetshensyn antar jeg, gjør at du ikke kan "kødde med" det andre har skrevet. Men som pluss-medlem og i din egen personlige akvarietråd, kan du slette det andre har postet helt. Men ikke endre det, altså.


Aha! Jeg har aldri hatt behov for å rydde i andre sine innlegg men trodde jeg hadde lov til å gjøre som jeg ville i min personlige tråd he he. Men det virker jo veldig fornuftig at jeg ikke kan det når du sier det
Det er bare andre gangen jeg har handla med aquamanias.no men jeg er ikke spesielt fornøyd må jeg innrømme.. ting har tatt tid, både med e-postsvar og forsendelse. Det er dumt det ikke står varebeholdning på varene.
Nå sist bestilte jeg en liter med eikebarkekstrakt, fikk bekreftelse på e-post med en gang med beløp jeg skulle betale. Gikk selvfølgelig derfor ut i fra at de hadde på lager. 10 dager etter betaling kontakter jeg dem for å høre hvor det blir av varen og de svarer at de hadde bare en igjen som noen kom å henta for de måtte bare ha den....... men at de får den inn snart igjen...

Tullete av meg å vente til siste liten med å bestille, men etter at storkaret kom opp har jeg brukt mye mer enn forventet og plutselig var flaska tom..

Har ikke bytta vann på en og en halv uke. Ingen krise det altså, men driver med algemiddel i storkaret og det skal følges opp med ukentlig vannbytte hver gang middelet has i..

Krysse tålmodige fingre..
Beklager rotet. Skal finne ut hvordan jeg linker tekst.




-Tim
Selv om det er Lisbeths tråd, kanskje hun ikke har noe i mot at jeg tar en kjapp forklaring med bilder ang. dette med "Hvordan lage en klikkbar link" i tekst ?

Slik gjør du det:
Finn først nettsiden du vil linke til, kopier url-adressen.

Skriv så innlegget ditt. Så markerer du ordene som skal bli klikkbar link (hold nede venstre musetast og dra det fargede feltet over ordene).
Deretter klikker du på ikonet rett over "skriveboksen" du sitter og skriver innlegget i, det ikonet som viser den blå jordkloden med en liten kjettinglenke-bit. Se bilde her. Her har jeg markert ordene som skal bli klikkbar link:
[External Image]

Når du trykker på det blå linke-ikonet, popper det opp en boks der du skal lime inn url-adressen (linken) du kopierte med deg i stad.
Klikk så ok. Ferdig!
[External Image]

Sånn generelt er det litt dumt å linke til objekter på ebay da mange av disse kun ligger ute en begrenset periode og lenken etter det er død. Ofte legges objekter ut på nytt med ny lenke, så det er bedre å f.eks. si;
søk på ebay etter: RENA FILSTAR iV1 INTERNAL FILTER AQURIUM FILTRATION
Da har kanskje informasjonen verdi selv etter at "liggetiden" på objektet er utløpt.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap