Lisbeth sine småfisk :) (side 42)

Kjempebra mona, er det noen som kan tegne og forklare så er det jo deg så bare bra at du tok deg tiden

Rett det du sier humunu.. jeg gjør det ofte selv, lenker til slike steder som hyppig endrer adressen...
Ser du sikler på Lakriser, Lisbeth, men jeg lurer på om du tenker på å utvide Sjokoladegjengen din? Du har jo så stort kar, jeg ville sikkert ha hatt 10-15stk om det var mitt Men så er jeg en av mange som elsker jeg sjokolade da!
MarenB
Ser du sikler på Lakriser, Lisbeth, men jeg lurer på om du tenker på å utvide Sjokoladegjengen din? Du har jo så stort kar, jeg ville sikkert ha hatt 10-15stk om det var mitt;) Men så er jeg en av mange som elsker jeg sjokolade da!


Jeg hadde faktisk tenkt å utvide gjengen med sjokolader men de er i så god harmoni med hverandre at jeg faktisk ikke tør å sette inn flere... De jeg har nå har jo blitt ganske store og jeg frykter at en gjen med nye små vil få juling -selv om det er god plass.. Det eneste jeg har tenkt på er visst jeg en gang i fremtiden setter opp et eget kar og prøver meg på oppdrett på sjokoladene. Da må jeg uansett kjøpe nye for å prøve meg på det, får ikke tak i de som går i 450 literen.
Brachirus harmandi
Yess! Fikk i dag svar fra TAM Alna om at de hadde Brachirus harmandi, ferskvannsflyndra inne nå! Gjett om det blir en tur opp dit rett etter jobb i dag Åhh, gleder meg til å se om flyndra mi kommer til å samle seg sammen med de nye som den gjorde med den den bodde sammen med før. De lå jo snute mot snute alltid

Men jeg lurer på om jeg har støtt på en nytt lite problem med flyndra.. Det begynner å vokse seg til rundt veggene i akvariet, bare fronten som ikke har planter inn til veggen. I 2 dager har flyndra hengt på bakveggen. Når jeg har gitt mat har den prøvd å komme seg ned men ikke klart det siden den blir stoppet av alskens kratt. Den kryper ned også opp igjen, tydelig stressa av å lukte mat i vannet og ikke komme seg NED på bakken. I går orket jeg ikke se på han mere så jeg plukka den ned med makt og fikk jaget den ut på sanda... Gud jeg håper ikke jeg får 3 flyndrer som hele tiden setter seg fast på veggen...
Hmm på labyrint.no står dette ang lufttemperatur og labyrinter:

Lufttemperatur - Det er gammel lære at labyrintfisk krever lik temperatur i vannet som i luften over akvariet. Hvis ikke kunne de få en form for "forkjølelse". Jeg med flere har aldri funnet noen bevis for dette, snarere tvert i mot. Det fungerer jo ikke sånn i tropisk Asia heller at vann og luft-temeratur er lik (og bra er det!).


Dette gjør at jeg har lyst til å prøve uten dekkglass. Jeg har nemlig lyst på et lite åpent akvarie men ikke gidda å skaffe siden det er labyrinter jeg driver med. Nå har jeg det veldig varmt hjemme hos meg også året rundt. 24 grader ca. Ikke sunt for meg men jeg liker å ha det litt "kosevarmt" he he
Men det gjør jo også temperaturforskjellen mellom vann og luft mindre også.

Jeg har jo stussa litt over alle kampfiskene som bli oppbevart i åpne beholdere. Det funker jo tydeligvis
Lisbeth
Jeg hadde faktisk tenkt å utvide gjengen med sjokolader men de er i så god harmoni med hverandre at jeg faktisk ikke tør å sette inn flere... De jeg har nå har jo blitt ganske store og jeg frykter at en gjen med nye små vil få juling -selv om det er god plass.. Det eneste jeg har tenkt på er visst jeg en gang i fremtiden setter opp et eget kar og prøver meg på oppdrett på sjokoladene. Da må jeg uansett kjøpe nye for å prøve meg på det, får ikke tak i de som går i 450 literen.


Jeg tenkte det samme, men veldig overrasket når det ikke ble slik i det hele tatt!:O
De virker tvert i mot mer harmoniske jo flere de er, så der fikk jeg meg en vekker og Panda+ fikk rett i sin teori Skulle veldig gjerne ha hatt flere jeg...
Nei SØRN! Ringte TAM Alna for sikkerhetsskyld og de hadde solgt alle flyndrene

De hadde visst blitt veldig populær sa han... nå hadde jeg så lyst å stikke opp dit og få med meg noe nytt hjem. Bare å ha tålmodighet og vente da

Huff, men hvis de har blitt populære.. håper de ikke selger flyndra til hvem som helst, de er jo ikke akkurat lette å få til liksom.
MarenB
Jeg tenkte det samme, men veldig overrasket når det ikke ble slik i det hele tatt!:O De virker tvert i mot mer harmoniske jo flere de er, så der fikk jeg meg en vekker og Panda+ fikk rett i sin teori:) Skulle veldig gjerne ha hatt flere jeg...


Ja darn, det gikk jo bra hos deg. Og de var mindre de nye du kjøpte også?
Hmm, kanskje det blir en tur til TAM i dag likevel
Noen av mine var ca halvparten av de jeg hadde fra før. Jeg vil ikke love at alt går glatt, men det gjorde det hos meg i alle fall... Kanskje lurt å ta ut de andre og gjøre om noe smått i karet for å slippe ut alle samtidig etterpå?

Det lønner seg ikke å snakke varmt om fiskene sine, det erfarte jeg selv i kveld også Da er det flyndra jeg sikter til.
Typisk jenter det, klarer ikke å holde på en hemmelighet i mer enn 2 sekunder.
Humunuku
Typisk jenter det, klarer ikke å holde på en hemmelighet i mer enn 2 sekunder. ;-)


Hi hi, ja ikke sant. Men fader, jeg tenkte at hvorfor i all verden skulle disse flyndrene ha blitt så populære nådda! men kanskje noen har vært innom tråden min og lest opp og ned om den dumme flyndra mi :p
Jeg tror jo ikke så mange er innom tråden min men jeg glemmer jo at jeg selv er innom mange andre sine tråder uten å legge igjen et pip, bare leser og snapper opp tips he he

Herretter skal jeg ikke si noe pent om fiskene mine

Ikke mange som har registrert denne flyndra, kun 5 stk.. hmm, noen i oslo mon tro? he he
Innom et legekontor i dag og der hadde de et stort sånt vegg-akvarium. Måtte rett bort å studere. Joda det ser jo pent ut på veggen, men jeg blir helt "forstyrra" når jeg ser 2 digre blågurami hvor snute og hale møter både bak og frontglass samtidig fordi de står på tvers i akvariet! Hæ? Det ser bare ikke riktig ut! Hva hjelper det at det sikkert er nok antall liter når det er så smalt at du er like bevegelseshemma som i et trangt rør?! Det gikk selvfølgelig en liten gibbi oppi der også. Flinke folk som har satt opp dette akvariet og funnet fisk som passer perfekt inn i et sånt kar...

Hvorfor SKAL man på død og liv produsere så vanvittig mange forskjellige ukurante beholdere for fisk? Skulle tro det hvilte en forbannelse over de stakkars fiskene

Ble litt frustrert -fikk det ut nå......... tror jeg...
Lisbeth
Hvorfor SKAL man på død og liv produsere så vanvittig mange forskjellige [I]ukurante[/I] beholdere for fisk? Skulle tro det hvilte en forbannelse over de stakkars fiskene :(

Folk skal på "død og liv" ha jobb - noen skal på død og liv lage unyttige ting, noen skal på død og liv selge disse unyttige tingene og noen skal på død og liv levere udugelige tjenester basert på disse unyttige tingene. Arbeid til alle er verdens forbannelse og veien til avgrunnen.

Lisbeth
Ble litt frustrert -fikk det ut nå......... tror jeg...

Ditto.

God helg
Tommelen opp for aquamanias! Jeg hadde kjøpt og betalt 1 liter med eikebarkekstrakt men fikk aldri varen fordi de var utsolgt. Torsdag sendte jeg mail med etterlysning og ba de sende meg 3 x 300ml istedet. I går, lørdag ettermiddag fikk jeg en telefon fra dem og de spør på om det passet at de kom å leverte de 3 flaskene om en time?

Jeg var litt småirritert på aquamanias mens jeg venten på forsendelsen. Men de ryddet opp på en meget bra måte. Ikke hver dag man opplever å få varene levert på døra
Jeg har bestemt meg for å prøve Gulrotgress Ceratopteris thalictroides i 450 literen. jeg ser at Heteranthera zosterifolia ikke trives særlig oppi her og jeg tror jeg egentlig er litt lei stilkplanter... Men jeg ønsker fortsatt en buskete og frisk grønn plante så da flat valget på gulrotgresset. Den er jo i samme familie som min favoritt-flyteplante så jeg tror ikke den vil skuffe meg.

Har lagt inn annonse her, ikke ofte jeg har sett den i butikkene
Fikk henta cattapabladene og bananbladene for noen dager siden. Wow sier jeg bare, dette ser veldig bra ut. Også så godt det lukta i posene! Dette er tørka på riktig måte virker det som. De to småposene var ekstragave jeg fikk. En pose med noen flere bananblader og en pose med 3 bittesmå cattapablader. Angrer litt nå at jeg ikke kjøpte en stor pose med de små bladene, de passer liksom litt bedre inn i et "lite" akvarie enn de store.. Men jeg får bare huske på det til neste gang jeg skal bestille.

Vil absolutt anbefale å handle med Amy-lim. For under 200 kr får du en bærepose stappa full med kvalitetsblader
Det er så flott å ha et sånt forum som dette. Et par planter jeg har ønsket meg og vips så har jeg fått tak i

Turnips har skaffet meg gulrotgress og Mickhael Niesar har skaffet meg smalbladet javabregne! Kult
Huff, nå som jeg endelig har klart å handle på ebay finner jeg jo masse jeg har lyst på til billig penge.

Feks denne pakka her med startkultur på microorm, bananorm og walterorm til 35 spenn. Jeg har jo microorm, men kunne godt tenkt meg å prøve de andre ormene. Mon tro om det er no bra greier?
Jeg har selv vært litt for mye på ebay i perioder. Tatt litt av kan man vel trygt si, så jeg prøver å holde meg noen taster unna
MarenB
Jeg har selv vært litt for mye på ebay i perioder. Tatt litt av kan man vel trygt si, så jeg prøver å holde meg noen taster unna;)


Er nok lurt! ...men det er jo så billig he he...
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap