- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisbeth sine småfisk :) (side 46)
Lisbeth sine småfisk :) (side 46)
Postet 06.09.09 kl 02:48
Postet 06.09.09 kl 11:15
MarenBHei Lisbeth! Hvordan går det med nykommerne? Er det fortsatt mobbing eller har de blitt snille? Har du noen ferske bilder? *spent!*
Det går kjempefint med dem, men de som ble satt inn først er fortsatt sjefene i karet. Det er spesielt dama som får tyn. Eller det vil si, hun får ikke så mye tyn lengre for hun holder seg klokelig for det meste i bakgrunnen. Det er ingen rifter i finner og hun kommer fram for å spise så det er ingen krise sånn sett. Har fryktelig lyst å slippe dem ut i 450L i kveld ved vannbytte..
Postet 06.09.09 kl 12:01
Postet 06.09.09 kl 12:06
Liv HSå nydelige de Vaillantiene dine er :-) Må innrømme jeg har ganske så lyst på. Hvor fikk du tak i dine? Hvilke vannverdier har du dine gående i?
He he, belive it or not, men jeg kjøpte dem fra samme sted jeg kjøpte de forrige med prikkesyke... Oslo zoosenter. 179 kr stk. De gikk i ph på 7,5 i butikken, hos meg går de i 6, noe som ser helt passende ut siden de farget så raskt ut
Ja de er virkelig fine disse guramiene, og spør du meg virker de veldig enkle i matveien Tror ikke de er så forferdelig vanskelig å få til som jeg først trodde. He he, jeg trodde jo at de andre sjokkisene og lakriser var vanskelig også, men de er jo ikke det?!
Okey da, siden jeg prøvde forrige gang har jeg nå brukt karantenekar og har litt mer erfaring. Det gjør nok at det blir litt "enklere" å få ting til
Postet 06.09.09 kl 12:09
MarenBKanskje det er best å slippe det siste paret ut først enn alle samtidig? Jeg tenker ikke på lang tid i mellom. På en annen side kan det være lurt å ta alle samtidig også,så dette ble bare rot:p
Jo, det var også min plan, men problemet med disse er at med en gang de ser håven slår de alle sammen ut i sjokkgrå farge. Ikke nubbesjans til å se forskjell på dem! Men jeg har håp om at det å sette dem ut i 450 literen skal gjøre at de alle 4 føler seg like forfjamset og ny. Det var det som skjedde når de forrige skololadene flyttet over, da var de brått på samme nivå, den kjipe sinte sjokoladen sluttet å være kjip og de holdt sammen som stim. Det at karet er ganske stort bør ha sin del og si også
Postet 06.09.09 kl 12:14
Postet 06.09.09 kl 19:19
Da var vaillantiene sluppet ut i 450L og foreløpig er min teori riktig, at de søker sammen fordi de er like ny og forfjamset alle sammen. Dvs, den ene hunnen har fått selskap av den største hunnen av mine Sphaerichthys osphromenoides! Jeg trodde disse sjokoladene var såpass forskjellig fra hverandre at de ikke ville gjøre notis av hverandre, men det gjør de!
Spennende dette her altså
Spennende dette her altså
Postet 06.09.09 kl 21:07
Liv HDe kom ikke akkurat lenger ned på ønskelista mi nå nei, har plass i Asia karet mitt nå, så kanskje det skal reserveres :-D
Ja det må du gjøre! Jeg angrer som en hund på at jeg ikke gjorde min 450L til et rent Asiakar når jeg hadde sjansen... Skulle ikke stappa inn så mange corydoras og aspidoras... Skulle absolutt hatt en stor gjeng med kuhlii istedet...
Postet 06.09.09 kl 21:11
Postet 06.09.09 kl 21:22
Postet 06.09.09 kl 21:24
LisbethDa var vaillantiene sluppet ut i 450L :D og foreløpig er min teori riktig, at de søker sammen fordi de er like ny og forfjamset alle sammen. Dvs, den ene hunnen har fått selskap av den største hunnen av mine Sphaerichthys osphromenoides! Jeg trodde disse sjokoladene var såpass forskjellig fra hverandre at de ikke ville gjøre notis av hverandre, men det gjør de! Spennende dette her altså :)
Oioi!
Nå snakker vi! Nidars favoritter samlet i samme pose!
Postet 06.09.09 kl 21:27
Endret: 06.09.09 kl 21:29
Ja her er alle godsakene samlet i et kar maren
Vaillantiene har ikke farget ut, men har ikke den sjokkfargen de hadde når de flyttet inn i karantenekaret. Spiste godt gjorde de også i går kveld, så alt veldig bra med dem. Og de holder sammen alle fire . Det gjorde de i morrest også når jeg myste inn i mørket, så det lover bra
Vaillantiene har ikke farget ut, men har ikke den sjokkfargen de hadde når de flyttet inn i karantenekaret. Spiste godt gjorde de også i går kveld, så alt veldig bra med dem. Og de holder sammen alle fire . Det gjorde de i morrest også når jeg myste inn i mørket, så det lover bra
Postet 07.09.09 kl 09:03
Har fått tak i noen avleggere av Ceratopteris cornuta og Ceratopteris thalictroides (Gulrotgress) En av de eller begge skal bakerst i 450L.
Har foreløpig plantet de forrest i karet for å drive dem fram før de settes bak, de er litt for små enda og jeg har ikke hjerte til å bytte ut Heteranthera zosterifolia med de små avleggerene. H. zosterifolia er stygg men stor og Knurreguramiene elsker å smyge inni denne planta.
Det er så vidt jeg rekker ned til bunnen forrest i karet så hvordan jeg skal rekke helt bakerst... Når kassa til armaturet er på legges det til 10 cm på høyden og karet er høyt nok som det er. Jeg kan ta av kassa, men det dumme er at slangene til pumpa er koblet gjennom armaturet så da må det også tas av... Får ikke til å pruke planteredskap. Er greit nok å bruke det for å fjerne døde blader og sånn, men ikke for å grave en plante ned skikkelig i bunnlaget..
Har foreløpig plantet de forrest i karet for å drive dem fram før de settes bak, de er litt for små enda og jeg har ikke hjerte til å bytte ut Heteranthera zosterifolia med de små avleggerene. H. zosterifolia er stygg men stor og Knurreguramiene elsker å smyge inni denne planta.
Det er så vidt jeg rekker ned til bunnen forrest i karet så hvordan jeg skal rekke helt bakerst... Når kassa til armaturet er på legges det til 10 cm på høyden og karet er høyt nok som det er. Jeg kan ta av kassa, men det dumme er at slangene til pumpa er koblet gjennom armaturet så da må det også tas av... Får ikke til å pruke planteredskap. Er greit nok å bruke det for å fjerne døde blader og sånn, men ikke for å grave en plante ned skikkelig i bunnlaget..
Postet 07.09.09 kl 10:19
Om jeg ikke ser helt feil så ser det ut som at Vaillantiene holder sammen med sjokkisene, er det riktig?
Dette blir kult altså!
Kanskje du kjøper den 3. typen også? Da blir det ei skikkelig sjokoladesuppe om de holder sammen alle 3 typene! Er forresten Vaillantiene sjokolader? Jeg har lest at de er det, så det er derfor de går under den gruppa hos meg
Nå er jeg ikke det minste misunnelig på den 450Litern du har altså!
Når det gjelder plantene så har et hjelpemiddel som kanskje hadde funka; ei gripetang Skjønner du hvordan jeg mener? Kan prøve å fått tatt bilde av den, men vet ikke om det er noe aktuelt uansett hehe.
Dette blir kult altså!
Kanskje du kjøper den 3. typen også? Da blir det ei skikkelig sjokoladesuppe om de holder sammen alle 3 typene! Er forresten Vaillantiene sjokolader? Jeg har lest at de er det, så det er derfor de går under den gruppa hos meg
Nå er jeg ikke det minste misunnelig på den 450Litern du har altså!
Når det gjelder plantene så har et hjelpemiddel som kanskje hadde funka; ei gripetang Skjønner du hvordan jeg mener? Kan prøve å fått tatt bilde av den, men vet ikke om det er noe aktuelt uansett hehe.
Postet 07.09.09 kl 11:13
Endret: 07.09.09 kl 11:14
MarenBOm jeg ikke ser helt feil så ser det ut som at Vaillantiene holder sammen med sjokkisene, er det riktig? Dette blir kult altså!:D Kanskje du kjøper den 3. typen også? Da blir det ei skikkelig sjokoladesuppe om de holder sammen alle 3 typene! Er forresten Vaillantiene sjokolader? Jeg har lest at de er det, så det er derfor de går under den gruppa hos meg:) Nå er jeg ikke det minste misunnelig på den 450Litern du har altså!;) Når det gjelder plantene så har et hjelpemiddel som kanskje hadde funka; ei gripetang;) Skjønner du hvordan jeg mener? Kan prøve å fått tatt bilde av den, men vet ikke om det er noe aktuelt uansett hehe.
Vaillantiene er også sjokkis ja, men jeg hadde ikke trodd de skulle være så nært besklektet at de kom til å henge sammen med mine andre sjokolader. Men det gjør de altså Jeg har fryktelig lyst på selatanensis og hadde avgjort at det skulle jeg skaffe meg neste gang, men lurer på om det kanskje er fullt nok nå... Søren også, 450L ble fort lite likevel
Satt og leste tråden til Vidar Alexander på NA, åhh tenk å hatt mine labyrinter i 4000L! Men det blir bare med drømmen, jeg kommer nok aldri til å skaffe meg hus igjen... Well, jeg spiller lotto så kanskje en vakker dag :p
Postet 07.09.09 kl 12:02
Jeg må stoppe pumpa når jeg mater i 450L ellers fyker halvparten av maten rett inn i pumpa. Naturligvis skjønner fiskene at det betyr mat og flokker seg rundt matehjørnet. Jeg har åpen kjøkkenløsning og karet står rett ved kjøl/fryseskapet og selvfølgelig skjønner de at maten kommer fra fryseren.
Pumpa stopper automatisk en gang i døgnet for å tømmes for luft -hvem stakkarer er det som håpefull samler seg i matehjørnet? Av og til henter jeg noe til meg selv i fryseren, hvem stakkarer er det som følger meg med argusøyne. Huff og huff, de ser så frustrert og sulten ut, syns rett og slett synd på dem.
Pumpa stopper automatisk en gang i døgnet for å tømmes for luft -hvem stakkarer er det som håpefull samler seg i matehjørnet? Av og til henter jeg noe til meg selv i fryseren, hvem stakkarer er det som følger meg med argusøyne. Huff og huff, de ser så frustrert og sulten ut, syns rett og slett synd på dem.
Postet 07.09.09 kl 21:59
Postet 07.09.09 kl 22:01
Postet 08.09.09 kl 00:37
Postet 08.09.09 kl 07:49