Lisbeth sine småfisk :) (side 48)

Hei sveis!

Er bare innom og titter litt!
Begynte å lese bloggen din, men er bare kommet til side 2.. ler. Fant ut at jeg skulle legge inn en liten hilsen her med én gang, kan ikke vente til jeg er ferdig å lese alt.. det kan ta ååår og dag
Iallefall koselig å lese!
Hei Sirra/Marianne! Kjempehyggelig at du starter helt i begynnelsen av tråden, det er ikke bare bare, har selv pløyd meg gjennom en del tråder så jeg vet
Søren, jeg har tulla skikkelig med min bestilling hos springhalen.dk. Jeg trodde jeg bestilte mexikanske ferskvannslopper, men jeg hadde krysset av for 2 kulturer av Daphnia magna. Som var veldig blandet med Moina macrocopa.

Men pytt, jeg bestilte 2 kulturer med mexikanske ferskvannslopper i dag. Det er jo bare fint med litt variert utover vinteren.

Kan forresten anbefale springhalen.dk, rask levering, mange fordyr i posen og veldig hyggelig tone i e-post

Webzoo har forøvrig gjort sin raskeste levering til meg hittil; jeg bestilte i går kl. 12:30 og fikk hentemelding (sms) fra posten nå! Raskere enn det kan det bare ikke gå
Noen dager etter innflytting har vaillantiene gått tilbake til rangordninga de hadde i karantenekaret. Synd men sånn er det.. Så jeg måtte jo selvfølgelig filme hvordan den som er nederst i rang oppfører seg og blir seende ut når den som har høy rang svømmer i nærheten. Blir grå og flekkete og klemmer sammen finnene. Men de med høy rang skifter også farge og mønster veldig ofte. Spesielle gurami dette

<embed src="http://www.youtube.com/v/dPTBmzZunI8&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Sphaerichthys osphromenoides beiter proteinhinna på vannflata. De gjør det ganske ofte. Kan det bety at de mangler protein i kosten? (he he er det protein i proteinhinna?) Det er kun de som beiter, ingen andre fisk. Rart?

Litt fram i filmen:

<embed src="http://www.youtube.com/v/ljl18eqvIz0&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Dro ut for å shoppe litt klær i dag, kom hjem med 4 Sphaerichthys selatanensis............................................Oslo zoosenter hadde tatt inn en gjeng med disse, hadde gått der ei uke og så veldig fine og friske ut. Så måtte bare kjøpe dem :o
Så er noen ute etter disse nydelige sjokoladene -løp og kjøp! 115 kr pr stk

De hadde litt spennende nå og jeg fant en helt fantastisk flott fisk der som jeg ikke sier navnet på nå Jeg måtte hjem og lese om den før jeg kjøper på mandag, vil ikke risikere at fisken er utsolg når jeg kommer fordi jeg har røpet det her inne :P

Etter endret: Jøss, det er kun jeg og silje som har registrert akvarie med Sphaerichthys selatanensis!
Mulig sjokkisene mine også slurper denne hinna. Har aldri sett ordentlig etter, men de er ofte oppi overflata og slurper noe. Jeg vet ikke om det er luft eller protein?

Jeg ser vaillantiene er veldig lik mine sjokkiser i svømme-mønsteret! Og grattis grattis med de nye Sphaerichthys selatanensis! Da er favorittposen komplett Heldiggris! Det skjer virkelig gøy i karet ditt for tida som vi får se på video! Du må ta noen bilder som kan brukes i fiskebasen også

Jeg er svært spent på den hemmelig fisken!! Det er lørdag kveld nå..... er det fortsatt hemmelig?

Det slår meg forresten hvor lik knurreguramiene dine er pygmeene. Liksom en forvokst utgave.
Jeg flirer meg krøllat av den tegninga av den rekeboksen på s 3.. hehe, var bare helt genialt! Kunne nesten høre latteren til den reka.. flirer.
Skulle egentlig bare innom å ønske god helg, så; God Helg!
MarenB
Mulig sjokkisene mine også slurper denne hinna. Har aldri sett ordentlig etter, men de er ofte oppi overflata og slurper noe. Jeg vet ikke om det er luft eller protein? Jeg ser vaillantiene er veldig lik mine sjokkiser i svømme-mønsteret!:) Og grattis grattis med de nye Sphaerichthys selatanensis! Da er favorittposen komplett:D Heldiggris!:) Det skjer virkelig gøy i karet ditt for tida som vi får se på video!:) Du må ta noen bilder som kan brukes i fiskebasen også;) Jeg er svært spent på den hemmelig fisken!! Det er lørdag kveld nå..... er det fortsatt hemmelig? Det slår meg forresten hvor lik knurreguramiene dine er pygmeene. Liksom en forvokst utgave.


Den hemmelige fisken forblir hemmelig til jeg har kjøpt de jeg skal ha på mandag. He he, jeg har jo røpet sånt før i forum og kommet til utsolgt butikk

Ja jeg og mine impulskjøp! I morrest var det fullt kaos i karantenekaret, selatanensisene jaget hverandre noe vanvittig. Alle jaget alle liksom. Prøvde å ta bilde av dem, men klin umulig med den farta det var på dem.
Samboer så forresten rart på meg når jeg helt i fistel kom fra butikken med mitt nye varp, for han syns det så ut som akkurat samme fisk jeg hadde fra før av! He he, de ligner veldig
Sirra
Jeg flirer meg krøllat av den tegninga av den rekeboksen på s 3.. hehe, var bare helt genialt! Kunne nesten høre latteren til den reka.. flirer.


He he, egentlig en veldig god patent det der tror jeg, men jeg fikk aldri fingeren ut og prøvd...
Lisbeth
Ja jeg og mine impulskjøp! I morrest var det fullt kaos i karantenekaret, selatanensisene jaget hverandre noe vanvittig. Alle jaget alle liksom. Prøvde å ta bilde av dem, men klin umulig med den farta det var på dem. Samboer så forresten rart på meg når jeg helt i fistel kom fra butikken med mitt nye varp, for han syns det så ut som akkurat samme fisk jeg hadde fra før av! He he, de ligner veldig :)

Jeg tenker faktisk å kjøpe disse fiskene om det ikke skulle funke med perlene, men blir sikkert å kjøpe 6 stk v tanke på dette med med "uro" i karet (slik Panda+ snakket om).

Skjønner at samboer har peiling på fiskene de/dere har Sikkert kjempeinteresert tenker jeg?:p
MarenB
Jeg tenker faktisk å kjøpe disse fiskene om det ikke skulle funke med perlene, men blir sikkert å kjøpe 6 stk v tanke på dette med med "uro" i karet (slik Panda+ snakket om). Skjønner at samboer har peiling på fiskene de/dere har;) Sikkert kjempeinteresert tenker jeg?:p


Jeg kjøpte bare 4 siden de ligner sånn på S. osphromenoidesene, jeg går nesten garantert ut i fra at de kommer til å menge seg med de 4
S. selatanensis jeg har fra før. I tillegg henger jo S. vaillantiene fortsatt litt sammen med S. osphromenoidesene så jeg ser for meg en gruppe på 12 sjokkismix!

I går jaget ikke Selantensisene hverandre, men den største jaget alle de andre. Nå føler jeg meg litt mere herdet når sånt skjer, det var akkurat det som skjedde når osphromenoidesene gikk i karantene. MEN jeg er selvfølgelig atter en gang veldig fristet til å slippe disse også ut i 450 literen, men tror jeg begynner å ta litt store sjanser nå...
Mens jeg holdt osphromenoides og en vallianti hunne, var valiantien etter osphromenoideshunnen hele tiden. Så jeg har mistanker om at de kanskje deler hierarki hvis de går sammen. Det er interessant å se hvordan det går hos deg.
MarenB
Skjønner at samboer har peiling på fiskene de/dere har;) Sikkert kjempeinteresert tenker jeg?:p


Han var faktisk veldig i begynnelsen og det var han som overtalte meg til å sette i gang et akvarie igjen. Han satt i mange timer foran 250 literen sammen med meg og snakka fisk Men det gikk over ja. Når 450 literen kom i hus benka han seg igjen foran karet en god periode, kult med stort kar liksom!

Men nå får han nesten ikke lov å verken se eller kommentere. Kommer jeg med ny fisk syns han alltid de er så stygge og grå og mener de nok holder på å dø... jeg er hakke møkka lei av å gjenta "DE ER NYE OG UTILPASS, DE KOMMER SEG!" Ha ha ha, han klarer ikke å dy seg og jeg blir like irritert
Humunuku
Mens jeg holdt osphromenoides og en vallianti hunne, var valiantien etter osphromenoideshunnen hele tiden. Så jeg har mistanker om at de kanskje deler hierarki hvis de går sammen. Det er interessant å se hvordan det går hos deg.

Høres veldig likt ut som hos meg dette ja
Da ble det 4 nye fisk på meg i dag, de som var hemmelig fram til i dag De ble kjøpt som Stiphodon atratus, men etter å ha søkt mye på nett skjønner jeg at det ikke er lett å finne ut av rett navn. Det kan være Stiphodon rutilaureus, ligner veldig. Men søren heller, jeg leste om gobi (har nå skjønt at det heter gobi og ikke goby?) jeg syns ligna på nett før jeg kjøpte og leste at hannen er penere enn hunnene, det vanlige liksom.

Men når jeg skulle kjøpe i dag var jo alle like pene! Det gikk en stripete gobi oppi der, men både jeg og butikkgutten fant ut at dette måtte være en annen type som hadde kommet med forsendelsen, siden det bare var en. Så ser jeg nå på nett at det er hunnen som er stripete! Æghh! Hva i granskauen gjør jeg nå? Kan vel ikke bare kjøpe en hunn fordelt på 4 hanner??
He he jeg gjorde samme feilen da jeg kjøpte indianer gobi, kom hjem med to hunner, fordi jeg trodde hannen var syk siden han så så rar ut. :P
Galemor
He he jeg gjorde samme feilen da jeg kjøpte indianer gobi, kom hjem med to hunner, fordi jeg trodde hannen var syk siden han så så rar ut. :P


ha ha, teit ikke sant Nå må jeg vel bare ringe rundt til alle butikker i Oslo og håpe noen har fått inn hunner. jeg tror ikke jeg tør kjøpe bare en hunn.
Typisk! Jeg hadde egentlig ikke råd til å kjøpe disse fiskene på denne lønna og nå må jeg kjøpe 4 til!
Eller dra tilbake til butikken og forklare situasjonen
Galemor
Eller dra tilbake til butikken og forklare situasjonen :)


Nei takk! Det er den værste fisken jeg noen gang har fanget! Og jeg er faktisk god på å fange fisk (jobba mange år i dyresjappe som ung..)
Jeg ba som vanlig om å få fange fisken selv for å plukke ut de beste men det var klin umulig! Fikk tak i en liten en... Jeg måtte innrømme mitt nederlag og ga jobben til den butikkansatte og ba han bare fange de han fikk tak i. Han mente det var best at jeg pekte på de jeg ville ha, men etter å ha tømt karet før røtter og planter skjønte han kjapt at disse ikke ville bli fanget, var bare å si seg fornøyd med de som havna i håven! Ha ha, kul fisk, men den gidder jeg ikke prøve å fange ut av karet mitt igjen ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap