1001 måter å søle vann på (side 5)

Shiramor
104: Fortsetter fiskeposevarianten: Har kjøpt fisk og skal frakte den i pose. Bilturen tar flere timer og fisken har pigger....


105. ...eller er en stor kulefisk som forsøker å bite seg ut gjennom begge posene (puttet i dobbelpose, for å unngå nettopp dette problemet). Da jeg kom hjem etter over en times transport, var det ikke nok vann igjen til å dekke hele fisken. Heldigvis gikk alt bra, og Hufflepuff lever fortsatt i beste velgående.
106. Poseproblem igjen. Har kjøpt skikkelige poser som er festet sammen i toppen med stifter. Posene kan rives av etter rivelinje. Klarte å få løs posen med rivedelen på og holdt i denne mens jeg puttet fisken oppi. Det ble for mye tyngde. Ratsj og 1 liter vann + en sprellende Palett lå på gulvet. Hadde aldri trodd att 1 liter var såå mye vann når det skulle tørkes opp. Tenker med gru om noe annet skulle begynne å lekke..
Inger Anne
Heldigvis gikk alt bra, og Hufflepuff lever fortsatt i beste velgående.


Dagens fiskenavn, hihi...

Er den god i Quidditch?
Utrolig mange sølevarianter her altså :-O

107: En til: Plastdunker som står med iskaldt vann i lager kondens som
renner ned på gulvet.
108:
(Noen får heller si ifra om den har vært nevnt før, jeg fikk den i alle fall til i går) Innvendig filter som skal skylles står i en bøtte. Man forflytter seg raskt (eller prøver på det i alle fall) og dermed huker man seg fast i strømledningen. Filteret kommer flygende og bøtta velter. = Dobbel søling....

109:
Man holder på i mange omganger oppi akvariet.... glemmer seg bort hver gang og lar albuene være laveste punkt idet armene kommer ut av akvariet -- > jevne små drypp fra albuene og ned på gulvet

110:
På akvarier med heldekkende topp setter jeg gjerne lokket på høykant oppå ramma mens jeg holder på - og dermed renner det som regel en del kondens ned..... på gulvet....

111:
Noen få ganger går nummer 110 riktig galt, og jeg får et skikkelig splæsh! i akvariet idet lysarmaturet/ toppen detter oppi og det blir mørkt....
112:
Prøve å stoppe slamsugern med å sette fingeren foran slangen.
Da spruter vannet overalt.
Henriflette
Dagens fiskenavn, hihi... Er den god i Quidditch?

Engelsk for kulefisk er puffer, og da var det naturlig at jeg måtte kalle en av kulene mine for Hufflepuff. Jeg har ikke testet han i Quidditch, men han er god i neglebiting - dvs. mine negler! En av mine andre kuler, derimot, kan trylle. Hun (som nå har fått tilnavnet Houdini), greide å flytte seg selv fra en tank til en annen som stod 10 meter unna!

113. Å ta et innvendig filter ut av akvariet, og glemme å holde noe under. Enda bedre blir det hvis man i tillegg bærer det fra ett rom til et annet.
Inger Anne
En av mine andre kuler, derimot, kan trylle. Hun (som nå har fått tilnavnet Houdini), greide å flytte seg selv fra en tank til en annen som stod 10 meter unna! .


næh? seriøst?! Hvor creepy er ikke det?! ;P
Gode hoppere går jeg ut ifra!
Ciklide
næh? seriøst?! Hvor creepy er ikke det?! ;P Gode hoppere går jeg ut ifra!

Jeg har en eneste teori på hvordan det kan ha skjedd. Forhistorien var at jeg hadde to carinotetraodon irrubecso i et altfor lite kar - og var meget vel klar over det. Det var bare en midlertidig løsning, i påvente av et større kar til dem. Dette er kulefisker du skal være forsiktig med å ha sammen med andre, også av egen art. Det kan gå bra å holde dem i par, og det kan ende med at hannen dreper hunnen. Så langt hadde det gått bra, til tross for den altfor trange plassen. Så fikk jeg endelig det ekstra karet i hus, og skulle flytte de to irrubescoene. Jeg fanget inn hannen i et litersmål, og flyttet han Jeg er 100 % sikker på at jeg bare fanget han, og ingenting annet. Jeg benyttet nemlig sjansen til å studere fisken nøye, nå som jeg hadde han på så begrenset plass uten gjemmesteder. Da jeg skulle fange inn hunnen, var hun vekke. Jeg plukket ut hver eneste gjenstand ut av det bittelille karet, men det var ikke noen fisk der. Lei meg gikk jeg til pc-en, og meldte på the puffer forum at ei kule hadde avgått med døden, at hannen trolig hadde myrdet henne. Ettersom jeg hadde hatt dem på for liten plass, hadde jeg også temmelig svart samvittighet. Seinere på kvelden, ved leggetid, tok jeg, da jeg passerte den nye tanken på vei til senga, en trist liten titt inn på enkemannen, og plutselig var det to kuler der! Jeg henta lommelykta og sjekket igjen. Og damen var der! Jeg måtte se etter om og om igjen, men synet stemte. Den eneste fornuftige teorien på underet er at hun må ha gjemt seg i algeballen jeg flyttet fra det ene karet til det andre. Dersom hun hadde gjort det, måtte hun ha hatt en ganske traumatisk opplevelse. Jeg klemte nemlig algeballen godt fri for vann før jeg flytta den. Hvis hun var inni, måtte hun ha blitt skikkelig klemt.
114. Langt hår, løsthengende eller i flette klarer også å transportere uante mengder vann ut av akvariet......
115. Egentlig være litt for lav til å helle 10 liter vann i et kar øverst i en reol...
hehe.. morsom tråd dette her. har opplevd sikkert halvparten selv, men har alikevel flere å tilføye.

116:vaske grus i dusjen, tømme bøtta for vann (med litt for stor hastighet) slik at det er en svær dam av vann som renner ut på gulvet.

117: dårlig silikon i en 180 liter. det er mye vann på vegg til vegg teppe!! og nye arbeid med tepperenser..

118:bære to stappfulle bøtter med vann, for så å dunke borti hjørnet på sofaen.

119: ha en fugl som tirrer fisken med halen. spruter vann overalt.

120: fuglen blir uheldigvis dratt ned i akvariet av den 25 cm store gullfisken "Jørgen". fuglen plasker for livet med hodet dunkende opp og ned i plexiplaten, og jeg kaster armaturer og plater veggimellom for å redde stakkarens liv fra å drukne. blir mye søl av dette..

121: ikke selvopplevd. løfte en full gullfiskbolle. den delen du holder i knekker fint av, og motsanden gjør at du får en langt og dypt kutt rett ved siden av munnen, fordi du holder godt fast i glassbiten. og ja...han har arr enda.
Du har vel ikke langt hår, Inger Anne? Kanskje kulefisken beit seg fast, og fikk skyss til det andre karet? Du har vel sett Oppdrag Nemo? I den filmen forflytter jo fiskene seg med stor presisjon... ;D
Nå er jeg ikke sikker på nr lenger, men tømme vann i bøtte for å tømme i do, litt stressa og bomme fullstendig på do.

Nesten samme bare at nå treffer man kanten = fin fontene alle veier.

Prøve å stoppe vannet som kommer i fra slangen som er koblet på krana med tommelen, det går bare ikke :/

Koble slangen fra krana og glemme tømme den før man begynner kveile den sammen :o

Rett og slett alt som har med vann å gjøre når man er stresset
Galemor
Nå er jeg ikke sikker på nr lenger, #122.men tømme vann i bøtte for å tømme i do, litt stressa og bomme fullstendig på do. #123. Nesten samme bare at nå treffer man kanten = fin fontene alle veier. #124.Prøve å stoppe vannet som kommer i fra slangen som er koblet på krana med tommelen, det går bare ikke :/ #125. Koble slangen fra krana og glemme tømme den før man begynner kveile den sammen :o Rett og slett alt som har med vann å gjøre når man er stresset :D


Der fikk du nummer på dine
Kampfisken
Der fikk du nummer på dine:-)


Ikke heeeelt rett, men feilen ligger tidligere. 102 står to ganger nemlig. Så hvis nestemann/kvinne nummererer fra og med 127 så er nummereringen rett igjen.
127. At sambo dytter vogna rett i ryggen på meg når jeg står og skal tømme vann fra bøtta i akvariet og mister bøtta i gulvet. Det ble ganske mye vann på gulvet etterpå ja..
128. Vaske sand i bøtte. Legge så dusjhodet ned i bøtta, og tro at den skal bli liggende med vannstrålene rettet mot bunnen (vanntrykket gjør at dusjhodet snur seg).

129. Bære vann i temmelig full bøtte forbi en trang åpning, og tro at rompa, lårene eller magen fortsatt er like slank som da jeg var tenåring.
#130
kjøpe piraja. selgeren er tydeligvis litt fersk i gamet og hevder at en plastpose holder. før vi har kommet oss ut av butikken står det noen riktig fine stråler ut fra posen og vi fikk en bøtte med på kjøpet.
131: Man skal flytte et kar som står på et møbel, og gidder ikke å bry seg med å tømme det mer enn halvvegs... *Dytt* -Nei, det gikk ikke... -Bruker mere krefter, og plutselig så går det så veldig, at flodbølgen er et faktum før en får sukk for seg....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap