Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 5)

JAG
OAK hadde en Afrikansk lunge fisk kalt "Greven", som døde så sent som forrige uke.Den var ca. 1m lang og veide 7,5-10 kg ved sin død. Alder var ca. 30 år.

Utrolig! Det var ikke dere som overtok den som hadde bodd i kjelleren ved et eller annet forsknings- eller vitenskapelig sted i Oslo? Synes å huske en snutt på tv for en god stund siden. Uansett så hadde det vært interessant å vite mer om fisken om noen har lyst til å skrive litt mer om den

Ser det ligger en artikkel her inne om en australsk lungefisk som ble 75 år så disse artene blir tydeligvis gamle.

Den er nå på plass på listen ihvertfall (håper vestafrikansk lungefisk er korrekt) og har lagt inn profilen din som link.
Discus 123
Har etter kvert noen gamle fisk hjemme hos meg og ;) Har en discus han typen malboro red på 6 og ett halv år,enn 6 år gammel ancistrus, denne var alle rede full voksen da jeg fikk den til min åtte års dag, så jeg vet ikke helt hvor gammel den egentlig er, men jeg har hvertfall hatt den 6 år :) Har også tre fem år gamle corydoras sterbai =)

Takk. Har lagt inn endring på diskus, men sterbai står allerede oppført med fem år.

Må nesten få sikker identifikasjon på ancistrusen før jeg registrerer den. Er det den vanlige oppdrettsformen du har?
Jeg har en neontetra og to svarte fantomtetra som jeg har overtatt etter min datter. Disse ble kjøpt hos Jan Holt 4. juni 2004, (har gjemt alle kvitteringer). Jeg overtok akvariet hennes med allt innhold juni 07.

Alderen på disse blir da 4 år 8,5mnd hvis vi regner etter innkjøpsdato.
Paracheirodon innesi
Hyphessobrycon megalopterus

Den ene av fantomtetraene har mistet det ene øyet for ikke så veldig lenge siden, men det ser ut som den klarer konkurransen om maten veldig bra.

Neontetra har jeg forsøkt å sette inn flere av, men de har dødd før det blir noe særlig størrelse på dem. Den gamle har skilt seg ut fra de nye på grunn av størrelsen, så jeg vet med sikkerhet at det er den som opprinnelig var i akvariet.
evoT
Jeg har en neontetra og to svarte fantomtetra som jeg har overtatt etter min datter. Disse ble kjøpt hos Jan Holt 4. juni 2004, (har gjemt alle kvitteringer). Jeg overtok akvariet hennes med allt innhold juni 07. Alderen på disse blir da 4 år 8,5mnd hvis vi regner etter innkjøpsdato. Paracheirodon innesi Hyphessobrycon megalopterus Den ene av fantomtetraene har mistet det ene øyet for ikke så veldig lenge siden, men det ser ut som den klarer konkurransen om maten veldig bra. Neontetra har jeg forsøkt å sette inn flere av, men de har dødd før det blir noe særlig størrelse på dem. Den gamle har skilt seg ut fra de nye på grunn av størrelsen, så jeg vet med sikkerhet at det er den som opprinnelig var i akvariet.

Tusen takk, da er de på plass på listen
Ja det er enn vanelig oppdretts varian ancistrus jeg har
Discus 123
Ja det er enn vanelig oppdretts varian ancistrus jeg har ;)

Da er den justert. Siden den var voksen da du fikk den så la jeg til et år
Har noen kuhlii åler som er ca. 1 år=)
Nemo 321
Har noen kuhlii åler som er ca. 1 år=)

Tusen takk, men det er noen som allerede har registrert eldre kuhliier

Her er link til listen igjen for de som ikke har fått med seg første innlegget her i tråden
Den sommerfuglcikliden Mikrogeophagus ramirezi vi hadde som levde lengst hadde vi i 10mnd.
Ble kjøpt 8.april i fjor, og døde for et par uker siden.
LauraKraft
Den sommerfuglcikliden Mikrogeophagus ramirezi vi hadde som levde lengst hadde vi i 10mnd. Ble kjøpt 8.april i fjor, og døde for et par uker siden. :(

Ja, det virker som de er blitt temmelig skjøre og kortlevde de siste årene. Veldig leit med en så fin fisk. Da er den ihvertfall justert litt opp på listen.
Jeg hadde en Regnbuelabeo i 5 måneder før den hoppet ut av akvariumet. Ser nå at den er oppført på 3, så den kan tas opp til 5 måneder.
Fisken Magnus
Jeg hadde en Regnbuelabeo i 5 måneder før den hoppet ut av akvariumet. Ser nå at den er oppført på 3, så den kan tas opp til 5 måneder.

Takk, da var det gjort
Jeg har et par med Boliviansk sommerfuglciklide (Mikrogeophagus altispinosus) som er ca 3 år gamle.
Tom Kristiansen
Jeg har et par med Boliviansk sommerfuglciklide (Mikrogeophagus altispinosus) som er ca 3 år gamle.

Takk, den er på plass på listen nå
Jeg har en gruppe rødmunntetra som er 1 år gamle nå. De lever sikkert mye lengre (selv om det har falt ifra noen i det siste), men de var ikke på på listen
Jeg har Indiske glassmaller som jeg kjøpte for to og et halvt år siden. En klovnepleco (Panaqolus maccus) og en sjokoladesebrapleco ( Hypancistrus debilittera) som jeg kjøpte for to år siden.
Har en Black Molly på 1/2 år. ser ingen hadde registrert den

Mvh: PK
Tante Astrid
[QUOTE=Josef K]de eldste jeg har er praktbotiaene mine. de kjøpte jeg sammen med 660literakvariet som jeg kjøpte på Kilden sommeren 1998. de er fortsatt framme hele dagene og er utrolig aktive.

Wow, regnet meg fram til 11 år. De er kommet på listen
Jeg har en praktbotia som per i dag er 15 år!
Har også rødmunntetra og neontetra som er 4-5 år gamle
Har molly på 3år lever forsatt
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap