Lisbeth sine småfisk :) (side 50)

Prøvde å filme gobyene mine, men karantenekaret er for mørkt, ble bare grums. Men fant en snutt på youtube av en annen helt nydelig goby:

<embed src="http://www.youtube.com/v/V2p_3A9l3ns&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Her ser man hvordan hunnen er mot hannen, ikke akkurat uintressert
Legg merke til nikkinga til hannen. Morsom fisk!

<embed src="http://www.youtube.com/v/egNW2IDki1U&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
herlighet så forskjellige kjønnene var der! og helt nydelige. søttern og, jeg bare *må* skaffe meg noen sånne! :p
Å så fine, hva slags goby er det?
Liv H

Jeg vet ikke hvike de er de på filmsnuttene, bare noe jeg kom over når jeg prøvde å finne filmsnutter av mine. Alt gikk i japansk på disse snuttene, bortsett fra familienavnet, Stiphodon
Sanne
herlighet så forskjellige kjønnene var der! og helt nydelige. søttern og, jeg bare *må* skaffe meg noen sånne! :p

Ja ikke sant! Jeg er egentlig litt i sjokktilstand; at jeg ikke har lagt særlig merke til Gobyer før liksom. Har jeg vært totalt TÅKELAGT i mine 3 år som aktiv akvarist??? Jeg mener, hvis jeg har latt denne gå meg hus forbi så lenge, hva annet er det der ute som jeg ikke har lagt merke til?? Det er jo nesten skummelt å gå inn i en dyresjappe nå, kan jo aldri vite hva jeg finner!

Fikk inn litt mere lys fra ei gulvlampe over karantenekaret i et forsøk på å få til å filme gobiene mine, men det hjalp desverre ikke så mye. Men man ser jo at det er livat oppi der... sjokoladene jager, gobiene jager...
Etter at jeg putta den slemme sjokkisen i yngelnette ble det som jeg trodde, en ny tok over sjefskommandoen. Så etter et døgn slapp jeg ut hissigproppen igjen. Det som faktisk ser bedre ut er at de andre ikke er hvit av skrekk selv om han jager. De har fått tøffet seg litt opp mens han satt inneburet, og en annen jager også hissigproppen

Musikken på videoen er ikke lagt på med vilje, gubben satt på hemsen og mekket på en av låtene sine. Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg fjerner lyd. Men egentlig passa det jo med litt hissig musikk til de hissige fiskene :p

<embed src="http://www.youtube.com/v/a_AnJPuCdmo&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
450 literen min er 1,5m lang. En drøy halvmeter har jeg latt vokse igjen av et virvar av flyteplanter. Dette området setter virkelig guramiene pris på. Her er det dunkel belysning og roligst vann. Lakrisene bor inni den windelløven, den ser liten ut på bildet men er ganske stor. Er også to røtter oppå hverandre så det er noen hulrom under windelløven som lakrisene helt sikkert liker seg i

Det andre bildet slenger jeg bare inn fordi, jeg vet ikke, prøvde ta bilde av viftereka

Stjal en lenke av mona o: forskjellig bruk av filtermatter
Liv H

Stiphodon_percnopterygionus (klikk på bildene for forstørring).
Etter at jeg opprettet meg youtube-konto kommer det videoforslag som "jeg vil like" det kommer en del guramivideoer opp, men i dag fikk jeg tips om at jeg nok ville like denne snutten:

<embed src="http://www.youtube.com/v/PYWVrqHpmDo&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Hahaha, jeg ler meg i hjæl
Nei nå er huseier ute og krøller det til for oss igjen! Vi har leid i 3 år og i vår var han på vei til å selge leiligheta. Vi begynte å gå på visning og sånn men så var det ikke snakk om å selge likevel. 1 september i år fikk vi fornyet leiekontrakten for 3 nye år. Men nå er han jaggu på hugget igjen og skal visst selge! Hva er vitsen med å gi noen 3 års kontrakt for å så ombestemme seg rett etterpå? Jeg orker ikke tanken på å flytte 450 literen! Ja ja, det er vel ikke værre enn at jeg selger den og heller kjøper meg et større som kan leveres på døra til nytt bosted. Men jeg vil ikke flytte, trives veldig godt der vi bor. Kan hende vi vurderer å kjøpe, får se om vi orker såpass store utgifter i mnd...
Donald
[QUOTE=Liv H]Å så fine, hva slags goby er det?

De er jo helt nydelige, noen som har sett sånne i salg noen gang eller?

Lisbeth: Hvordan takler sjokkisene de nye "bråkebøttene" Lest at de skulle ha det veldig fredelig, helst artskar
Å, så kipt med leiligheta! Håper dere får beholde den på en eller annen måte! Det er jo ingenting som er bedre enn å vite at man trives der man bor! Men du får vurdere om du vil ha et nytt akvarium da vettu
Å så kjipt, men kan han gjøre det hvis dere har 3-års kontrakt? I verste fall så er i alle fall renta lav nå og prisene fortsatt ikke på topp, så ikke verste tiden å flytte. Høres veldig slitsomt ut med en huseier som aldri får bestemt seg. Men... ja... ork å flytte, men flyttingen av akvariene gikk greiere enn jeg hadde trodd. Mitt råd hvis det blir flytting er: Bruk flyttebyrå, anbefaler veldig de jeg brukte. Billige og pålitelige.
Liv H
[QUOTE=Donald][QUOTE=Liv H]Å så fine, hva slags goby er det?

De er jo helt nydelige, noen som har sett sånne i salg noen gang eller?

Lisbeth: Hvordan takler sjokkisene de nye "bråkebøttene" Lest at de skulle ha det veldig fredelig, helst artskar

Sjokkisene er selv skikkelig bråkebøtter der de går nå sammen med gobiene, men du fikk meg til å stoppe opp å tenke litt nå... det er kanskje ingen god ide å putte gobiene over i 450 literen likevel. Har tenkt at siden det er stor plass kommer ikke gibiene til å plage de andre fiskene, men det kan vel hende det blir litt stress likevel ja... Hadde tenkt å slippe både sjokkisene og gobiene i 450 literen i helga for de stresser seg i hjæl i karantenekaret nå...
Ja angående leiligheta er det ikke mye gøy... men nå har vi funnet ut at vi skal gi han et bud! Vi håper at han skal bli fornøyd med budet vårt og ikke legge kåken ut for salg. Vi får begge lån gjennom statens pensjonskasse og har regnet ut at vi faktisk bare vil få rundt 2000 mer i utgifter i mnd enn det vi leier for. Da er det ikke noe mer å tenke på liksom, vi ønsker å bo trygt nå for en stund, er lei av å aldri vite hvor lenge vi kan bo der. Krysser fingre for at dette går i orden!

Liv: jeg har flyttet så ofte de siste åra at jeg har sluttet å bære selv, så bruker flyttebyråd. Men he he, sist prøvde vi et ferskt byrå som var billige. To unge menn som hadde startet opp. Midt i flyttinga begynte de to å krangle så han ene stakk fra hele bæringa. Vi endte med å måtte bære sjøl likevel!
Er vel den rareste flyttinga jeg har vært med på
For en opplevelse Håper det ordner seg at dere får kjøpt leiligheten uten for mye styr! Du må holde oss oppdatert. Utrolig lav rente nå og relativt spiselig prisnivå, så i alle fall ikke verste tiden å kjøpe på. Den usikkerheten tror jeg ikke jeg hadde orket.

Hehe ja hvis det var flyttebyråd så var det ikke rart det endte med krangel og skilsmisse, var vel to forskjellige partier som forsøkte å samarbeide :-P
I går fikk jeg mine meksikanske ferskvannstanglopper. Hælledussen de var som små reker. Jeg visste det men det er noe annet når man ser dem live. Jeg er redd jeg ikke skal klare å bruke dem som mat... men jeg vet guramiene mine kommer til å digge å jakte på disse så rekesultne de er

Men en ting jeg ikke har tenkt på er at disse er veldig glad i grønt for, og da betyr det ALT som er grønt! Jeg la oppi et lite salatblad til dem i går og de var kjappe med å begynne å gnafse på det, ble huller over hele bladet. Tenk hvor mye skade de kan gjøre i et akvarie hvis noen ikke blir spist opp og forøker seg der?!

De skal ha en Gh på 25 helst, har hatt i gh+ der de går nå, så mitt håp er at de rett og slett ikke skal klare å overleve i karene mine som har en gh på 3-4..

Fant en svensk infoside og et bilde som viser den bedre enn på infosiden.

Ser ut som det vi kaller for marihøner i nordnorge. De man finner masse av under steiner når det er fjære. Når jeg hadde akvarie som barn brukte jeg å fore fiskene mine med marihøner og det gikk ned på høykant husker jeg. Hehh, hvis jeg klarte å fore med de når jeg var barn må jeg da klare å gjøre det i voksen alder -herregud så pysete man blir etterhvert!
Liv H
Hehe ja hvis det var flyttebyråd så var det ikke rart det endte med krangel og skilsmisse, var vel to forskjellige partier som forsøkte å samarbeide :-P

Haha, en liten skriveleif der ja
Så jeg hadde mulighet til å legge inn innlegg nr. 1000 så da klarte jeg ikke dy meg Burde vel skrive noe intelligent antar jeg, men.... sånn ble det ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap