Sissis våte drømmer (side 59)

Ser ut til å bli nok et spennende Sissimorkar det der!
skjønner ikke at du klarer å få det til å se så stilig ut! når jeg stapper masse røtter oppi så ser det bare rart ut, haha. ser spennende ut, gleder meg til å se flere bilder!
Et sissimorkar ja Linda. Har jeg begynt å bli ensformig og forutsigbar? Pytt sann ;D

Flere bilder kommer etterhvert Grapejuice, men masse sverdplanter på ;D
sissimor
Et [I]sissimorkar[/I] ja [B]Linda[/B]. Har jeg begynt å bli ensformig og forutsigbar? Pytt sann ;D


Et Sissimorkar er spennende, litt trolsk og helt utenom det vanlige, men hvis man leter gjennom medlemsakvariene og tenker "det der må Sissimor ha laget" og får rett - det er et kompliment, det!!! Noe å strebe mot for alminnelige dødelige, signaturskapelser er ikke å forakte. Ritabilder er også en æresbenevnelse, bare for å få det ut, hun har en helt egen stemning bare Rita kan fange. Lindastrek var også noe å strekke seg etter en gang, må komme igang igjen kjenner jeg plutselig ;o)
Oi, dette var litt av et kompliment Linda! Tusen takk ;D

Ritas bilder er alldeles fantastiske, det har du helt rett i. Det er mange som tar gode bilder her inne, du inkludert, men det er virkelig noe eget ved Rita sine. Og nå kjenner jeg at jeg ble veldig nysgjerrig på den Linda-streken, den må vi få se eksempler på...?
Absolutt enig med Linda )
Så snille dere er ;D

Her kommer ihvertfall et bilde av Kjøkkenøya etter at tåka har lagt seg. Har to utblås fra powerheaden (T-stykke) men alikevel er strømmen så sterk at sanda flyttes. Må justere her gitt...
[External Image]
Og så et bilde av stjerne-ynglene. Helt umulig å få dem i fokus med mobil-kamera, men med litt fantasi så går det an å se at det er fisk. Er flere forskjellige størrelser på dem, og de største er dobbelt så lange som de minste. Og heldigvis vokser de godt. Fôrer med liquifry og avskallet artemia. Og så bor det dafnier oppi der, så de største klarer nok nå å spise nyklekte dafnier.
[External Image]
Kjøpte jo JBL-novotabs på tirsdag, og det falt virkelig i smak i alle kar. Her fra Trollskogen:
[External Image]
[External Image]
kjøkkenøya ble skikelig flott
Kjøkkenøya ble utrolig flott :o) Et ekte Sissimorkar ja :oD

Så flott at dere liker det! Gleder meg veldig til det gror mere til, og er veldig spent på om de ulike plantene vil trives...
Var en nydelig kjøkkenøy du hadde der,gir inntrykk av at det virkelig er en øy.
Hvilkne Corydoras er det du har på bildet lengre nede?De var nydelige!
Ja, Kjøkkenøya ble utrolig fin! Ser at det blir flott med innsyn fra flere kanter - er imponert over at det ser så bra ut så fort!
Plussmedlem
Kjempefint, Sissimor.

- Som alltid
Animorpher
Var en nydelig kjøkkenøy du hadde der,gir inntrykk av at det virkelig er en øy. :) Hvilkne Corydoras er det du har på bildet lengre nede?De var nydelige!

Det er venezuelanus og tukano ;D
Nå har jeg siklet meg gjennom corylista igjen, både her og på Planet catfish. Det er så mye flott der ute, men så liten plass. Og så er det jo en del som er omtent umulige å få tak i, eller aaaaalt for dyre.

Ser jo etter en liten art til Kjøkken øya, og øverst på ønskelista står (ihvertfall nå):
-Parallellus (ikke så liten, men utrolig stilig!)
-C142 (men kan jo ikke vente med å befolke karet helt til Linda har ungfisk å avse...)
-nanus eller C126 (om det er mulig å få noen oppover fra Emil i Bergen).

Tvilsomt at jeg får tak i noen av disse egentlig, så da blir det kanskje nanusens storebror elegans?

Men nå er de tre cory-bøkene jeg bestilte på vei i posten, så da finner jeg nok enda flere favoritter der. Hjelpe meg så vanskelig dette skulle være da. Hmpf...

Gleden oppi det her er selvfølgelig at coryer trives med det samme vannet som guramier, så i Kjøkkenøya håper jeg å ha en fin gruppe lakriser også. Vet filamentosus står på lista nå, så mye mulig det blir den, eller linkei? Veldig vakre de også syns jeg, og nusselig søte ;D
Når C142 yngler kan du ha levendefødere, de ynglet med GH 9 og pH 7,2 hos Ian Fuller. Jeg utfordrer Mor Natur og sier når for dette må da la seg løse, de er supertamme og svinser langs glasset allerede. Blir det barn kjører jeg til Trondheim med dem om nødvendig :o)
sissimor
... eller [URLBLOCK1]? Veldig vakre de også syns jeg, og nusselig søte ;D


Linkei er jo superflott!

Kjøkkenøya ble veldig fin, forresten! Gleder meg til å se flere bilder når det begynner å gro seg litt til.
Vet du Linda, jeg er helt sikker på at du får det til. Så du er hjertelig velkommen til Trondheim i vakker vårskrud ;D

Såg i tråden til Emil at Blackflyes muligens kan ta med C126 oppover til meg fra Bergen også til våren, men det er leeeenge til. Hvordan i alle dager skal jeg klare å vente så lenge med å ha coryer i Kjøkkenøya? Håper virkelig det dukker opp noen habrosuser snart, så de 2 jeg har får selskap...
Hvorfor skal det være så innmari vanskelig å få tak i flere habrosuser da???

Sitter her og titter inn i Godteskåla, som har fått nytt, kaldt vann og "nyrotet" sand, til coryenes store glede. Men det er bare 4 atroer der, og jeg har så lyst til å putte oppi de 6 små som er i Poteten på kjøkkenet. Men gjør jeg det, så blir jo de 2 habrosusene aleine igjen, og det har jeg ikke samvittighet til, for det er tydelig at de satte pris på å få barteselskap, selv om det er en annen art...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap