Marens akvarieverden (side 65)

Black_Flys
Kommer meg ikke oppover til den helga. :( Hadde kanskje vært mye styr med å sende fisken i baggasjen også. Så da har du en konkurent mindre. hehe Skal kjøpe bord til 180literen i morgen.. :) Espen

Ser den! Hadde vært gøy å treffe deg der, men det er jo en lang tur fra Bergen og hit! Vet ikke om jeg ville bli den store konkurrenten akkurat:p

Spennende prosjekt med 180Litern! Gleder meg til å følge med videre!
MarenB
Pga temperaturen og PH`n de vil ha så tror jeg at jeg må melde pass....Infoen også for såvidt. Kan tenke på det og se om den kommer på lista igjen senere.

Bra du ombestemte deg og ikke fikk 10 gobyer i fanget. Risikoen for å bare få hanner er alt for stor. Jeg har snakket med Tam alna om å prøve å få takk i hunner til meg, men leverandøren sier det er vanskelig fordi de ikke har farget ut... Tror ikke leverandøre har peil og det måtte bare si til dem. Hunnen er hvit med sorte striper, hannen er gullfarget. Selv om de blir stresset under flytting ser man tydelig forskjell liksom. Jeg har fått tak i 2 små hunner etter å ha søkt gjennom flere butikker i byen, tenk deg hvis du hadde fått 10 hanner du måtte finne damer til! Hjelpes! Og ja, hannene jager hverandre. Du kan se det på filmsnutten jeg la ut i tråden min nettopp
Jeg er glad for å få bekreftet at jeg sansynligvis ikke havnet i den store velkjente fella nå!:p
MarenB
Jeg er glad for å få bekreftet at jeg sansynligvis ikke havnet i den store velkjente fella nå!:p

hehe noen ganger skal man ha litt flaks
Happy 240:)
Fiskene virker happy i dag! Sterbaiene leker, perlene ser ut til å trives og sjokoladene har våpenhvile Det er så deilig å sitte og stirre i det karet i dag!

62Liter derrimot er litt spøkelsesaktig. Lurer på å sette inn de 2 andre Lakrisene sammen med den enslige som går der. Pumpa må renses også. *sukk*

Ser fotokonkurransen har startet igjen! *gni seg i hendene*
må lære meg redigering før jeg tør å sende inn noen bilder. Samt kanskje kjøpe nytt kamera og stativ. Vanskelig konkuranse fra feks Mona. hehe.

Ja, jeg blir flau om jeg ikke engang blir valgt til å kunne delta i konkurransen!:p
Jeg har kviet meg lenge, men har bestemt meg for å prøve:O
Jeg kjøpte meg nytt kamera ganske nylig, men knoter med redigering osv!:S

Det er mange her på forumet som man skulle tro jobbet med foto og redigering. Sanne er en av dem
Håper du kommer gjennom til konken, er jo mange bilder du har lagt ut i tråden din som jeg syns er bra! Jeg har ikke sjans til å komme med i en sånn konk, er jo så vidt jeg får noen bilder inn i basen
Har vel bare fått med 1 i fiskebasen selv....
MarenB
Har vel bare fått med 1 i fiskebasen selv....

Hoy! Jeg tror jeg har fått inn 6 bilder faktisk
Tenker du på Labyrintfiskforum da? Kan bare se 1 under "mine bilder i ....basen"!?!f
MarenB
Tenker du på Labyrintfiskforum da? Kan bare se 1 under "mine bilder i ....basen"!?!f

Nei, det ligger faktisk 7 bilder i denne basen, her
Lisbeth
[QUOTE=MarenB]Har vel bare fått med 1 i fiskebasen selv....

Hoy! Jeg tror jeg har fått inn 6 bilder faktisk

Obs!
Så ikke den jeg og trodde du skrev du
Du er heldig som har så mange bilder der ja. Eller, du er dyktig som har så mange bilder der ja!
Du forresten den labyrintfiskforum, da mener du den Humunu har involvert seg i? Har du lenken dit? Jeg trodde jeg hadde spart på den men ikke, og jeg finner heller ikke ved å søke på nett. Har lyst å se om det skjer noe der
Tror du må spørre Humunuku
I dag ble det sendt inn en bestillling til Aquaristikshop på noen kroner. Håper pakken kommer så fort som mulig slik at jeg/assistentene får et nytt liv med vannbytte!
Har kjøpt både sirkulasjonspumpe og slanger. Kjøpte 2 slanger, en til sirkulasjonspumpa og en til slamsugern. Tanken er at alt slammet/vannet ut verandadøra/dusjen/do

Jeg var på TAM i dag også.
De hadde 2 L-maller som kostet rett under 1000-lappen per stk, kjempefine maller!
Nå vet jeg at slike maller ligger urørlig på dagtid, men syntes den ene var litt i roligste laget da en kinesisk algespiser begynte å suge seg fast på den ene!:O Jeg måtte se flere ganger om den pustet, for den så jo helt levende ut??? Etter hvert begynte ciklidene å vise interesse og da var det ingen tvil, de var døde...
Dette må være den peneste L-malla jeg har sett, en jeg faktisk kunne tenke meg selv, men den var litt i dyreste laget. Og den/de var død da Jeg tror det var L-100?

Jeg skulle egentlig ikke ha noe på TAM i dag, så jeg begynte å se litt på hundeavdelinga. Før jeg startet med akvarium gikk alle pengene med til hund, hund, hund og litt mer hund. Det vil si alt man kan kjøpe til hunden osv.
Det siste året har jeg kjøpt 1 fleksibånd og 1 vanlig bånd og har ikke merket at det er noe som har manglet ellers!
Men, i dag rev jeg meg litt løs og svidde av nesten 5 hundrelapper på noen minutter! Det var GØY! Er nok i faresonen for å bli avhengig igjen!:S
He he, jeg har aldri brukt penger på bikkja. Hun får dyrt hundefor hos veterinæren vel og merke men ellers er det bare det og bæsjeposer. Halsbånd og kobbel kjøper jeg kun når det er i ferd med å gå i stykker og det skjer ikke ofte med en sånn liten hund. Tror jeg ble litt "allergisk" mot alt dill og dall man klarte å prakke på dyreeiere etter å ha jobba i dyresjappe i noen år. Jeg bruker absolutt mer penger på fisk, men ikke noe dill og dall der heller
Jeg er ikke av den typen som kjøper klær, blinbling osv til Sara.
Det er mer utstyr til hundesport og utstyr. Dekken (gore tex), sele, div bånd, refleks, lys (når det er mørkt), agilityutstyr (hopp, pølse, tunell, slalom), belønningspose, pute, godis, bein osv.
Hun trenger jo sikkert ikke mer enn du kjøper, Lisbeth, men det er fantastisk artig å kjpe ting til min lille Juwel!;D

Nå er 110Litern ute av hus. Jeg kjørte den til kjøper nå i kveld, litt vemodig siden det er mitt 1.kar, men jeg tror kjøper vil få veldig mye glede av det så det veier opp!

Litt tomt ble det jo her da en hel "vegg" ble tom. Det er sikkert noe mange på forumet drømmer om å ha, men jeg synes det blir godt med litt mer plass her uten å se inni ei akvarielampe
De 2 små-karrene blir jo stående på benken bak der 110Litern sto når de er i bruk, så det blir jo ikke helt akvariefritt

I 110Litern er det en enorm sverdplante som fikk stå slik at jeg kan ta den med på klubbmøte neste gang Jeg har også ei bøtte stående full med flyteplanter klar til å bli gitt bort.

Jeg er livredd for fuktskader i gulvet, så jeg var rimelig spent når jeg inspiserte når jeg var hjemme igjen! Heldigvis sank pulsen fort og smilet kom frem etter å få konstantert at det har gått bra! *smile*
Jeg skjønner ikke at andre på forumet er mer redd for å få fuktskader der de bor? Mulig jeg er paranoid, men men. Vi snakker myyyye penger om det skulle oppstå noen skader her i alle fall!:S

Jeg knipset raskt noen bilder av 240Litern i kveld. Det er jo en stund siden nå og ting forandrer seg hele tida vettu

Hele karet
[External Image]

Venstre side
[External Image]

Midten
[External Image]
Hva er navnet på den planten som står til ventre for roten i midten? Den som ser ut til å vokse i etasjer.

-Tim
Og til slutt høyre side.....
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap