1001 måter å søle vann på (side 7)

Var ikke karet ditt lekk, likevel, Gulli? :O
Gulli
Får man nivåfølere eller fuktvarslere som varsler til mobiltelefonen din?


Webcam kan brukes, kanskje?
Ikke selg karet, nei. Da må du jo kjøpe et nytt senere når savnet blir for stort
Håper ikke forsikringsselskapet mitt leser denne tråden....
Aggi
Var ikke karet ditt lekk, likevel, Gulli? :O


Nei, detektiv Nancy Drew har konkludert med at det var en ukontrollert utblåsning som var årsaken. Skikkelig surt... Hadde vi vært hjemme (eller bare på jobb en dag), hadde nok omfanget av skadene blitt adskillig mindre.

Nå har jeg ikke testet om akvariet er lekk, men vannet sto jo opp til innsuget til filteret, så jeg tror nok filteret er synderen. -og jeg så at slangen til utstrømsrøret hadde hoppet av. Æsj og æsj.

-Til den som sa at jeg ikke måtte selge akvariet... Jo, jeg kommer til å gjøre det. Familierådet har bestemt det... :/
-og for så vidt så har vi så liten lagerplass at det blir bare kaos og sure miner dersom jeg skal ha det stående i oppussingsperioden. Jeg har jo to andre tomme akvarier også. På tide med et lagersalg, altså.
Men som ledd i oppussingen skal jeg sørge for å få plass til ett, kanskje to akvarier på vaskerommet. I kjelleren. Det er rommet "mitt", og ingen andre trenger bekymre seg for vannskader!
Da må jeg ha akvarier med spesielle mål, og da skal jeg spare til flunkende nye!
Dessuten er den midlertidige akvarietørrleggingen et ledd i forhandlingene for å få hund...
Jeg har også fremdeles det minste akvariet med Galaxyrasbora, røde krystallreker og eplesnegler ennå. DET kan ingen ta fra meg!
Uff, så leit, Gulli! Det er alle akvaristers mareritt, det der. Jeg lurte faktisk på om jeg skulle ta kontakt når jeg skulle opp til Trøndelag (er fra Vikhammer), men kom aldri så langt. Men skjønner nå at det ikke hadde vært noen mulighet for å treffes. Håper ferien tross alt ble fin, før du oppdaget hva som hadde skjedd!
Henriflette
Håper ikke forsikringsselskapet mitt leser denne tråden....


Jeg vil anbefale dere å sjekke forsikringene. Jeg trodde at skadene mine gikk på innboforsikringen, men den dekker bare løsøre! -og av løsøre var det bare akvariebenken, en uåpnet flatpakke fra IKEA og en fillerye som ble rammet. Riktignok blir det mer enn egenandelen på 2000 kr, men likevel småpenger i forhold til hva alle golvene, veggene og opptørkingen kommer til å koste.
Så sjekk boligforsikringen også! Vi bor i borettslag, så det er borettslagets forsikring på boligmassen som tar støyten.
154... sett lys armaturet ved siden av akvariet på høykant, og velv det ned sammen med en vase med vann... det blir de vann og knitrinig i kontaker av akkurat prøvd,anbefales ikke=)
Inger Anne
Uff, så leit, Gulli! Det er alle akvaristers mareritt, det der. Jeg lurte faktisk på om jeg skulle ta kontakt når jeg skulle opp til Trøndelag (er fra Vikhammer), men kom aldri så langt. Men skjønner nå at det ikke hadde vært noen mulighet for å treffes. Håper ferien tross alt ble fin, før du oppdaget hva som hadde skjedd!


Takk skal du ha, Dyrehagen! Det hadde vært kjempemorsomt om du tok kontakt! -men jeg var ikke hjemme, nei. Desverre...
-Jo, ferien var deilig, strålende vær, avslappende skipåske på Fosen og masse godteri!
Det ble lite og dårlig søvn natta etter at vi oppdaget fadesen, men etter det har det gått greit. Shit happens, og det skjer da mye verre ting i verden enn at man plutselig bare MÅ pusse opp!!! Mannen har ordnet med refinansiering av huslånet i dag, så vi får tatt resten av oppussingen i samme slengen.
Kjedelig med fiskene, men de lever nå herrens glade dager i et tre ganger så stort akvarium, og jeg har besøkesrett!

Vannskader er noe herk, men det meste ordner seg!
Ferien min ble heller ikke helt som planlagt, skal det sies. Jeg hadde et aldri så lite uhell på skituren på tirsdag (forrige uke), og endte på krykker resten av ferien. Så noe besøk ville nok rent ut i sanden uansett. Fikk forøvrig beskjed fra fysioterapeuten min i dag, at det hadde røket et leddbånd. *veldig stygt ord*
Men vi kan se om vi får det til neste gang jeg er i strøket .
Gulli
[QUOTE=Henriflette]Håper ikke forsikringsselskapet mitt leser denne tråden....


Jeg vil anbefale dere å sjekke forsikringene.

Det bør man nok gjøre ja Har innbo i Gjensidige, der dekker standardpakken "utstrømning av vann fra akvarium eller vannseng". Men i noen selskaper må man vel ha egen tilleggsforsikring på dette?

Uansett: tror nok ikke de ville satt pris på denne opplysende oversikten over alle måter det kan gå galt på.
155. Å skifte vann på akvariet, når man har tappet ut litt vann oppdage at filterutblåset er litt mye futt i slik at det spruter vann, og tro at slangedelen som er oppe i akvariet vil holde seg der av seg selv mens man strekker seg etter gjennomstrømningsregulatoren på det utvendige filteret. Greit nok at det ikke blir heverteffekt på denne måten, men en 16/22(?)-slange på 1,5-2 m kan inneholde en del vann likevel.

156. Å la meg holde på med noe som helst som innebærer mer enn en halv liter vann (jeg klarer tilogmed å søle når jeg drikker vann av treningsflaska mi...).
Inger Anne
36. (og den kanskje mest sikre måten å søle vann på) La Inger Anne holde på med noe som angår vann.

Judosola
156. Å la meg holde på med noe som helst som innebærer mer enn en halv liter vann (jeg klarer tilogmed å søle når jeg drikker vann av treningsflaska mi...).

Jeg tror vi skal være evig glade vi ikke bor i samme hus...
Hehe, ja. :p Tror vi måtte hatt våtromsmembran og gulv (og vegger) som tåler vann over hele huset i så fall.
Vet ikke om denne har vært, så jeg nummererer ikke... selvopplevd for noen minutter siden. Det er ihvertfall en spin-off av "pupper i akvariet"...

Innstallere nytt utvendig filter, og henge over akvariet for å sjekke koblinger. Genseren henger selvfølgelig ned (fanden ta tyngdekraften!), og oppi akvariet. Når du så reiser deg er hele fremsiden av genseren dyvåt, og det blir egentlig ganske mye søl av slike våte hettegensere...!
Tror pupper har vært nevnt, ja. Ikke rart at man får kjøpt T-skjorter med at "Akvariejenter er våtere".
Jepp, husker puppe-måten godt, den lo jeg høyt av. I dag holdt de seg tørre faktisk, var værre med genseren. Og golvet på vei ut terassedøra for å vri opp gensermagen så godt jeg kunne :p Nå henger den til tørk!
156. Man trenger ikke pupper heller:P om han bare har et 60 cm høyt kar og skal ned på bunnen å plante blir brystkassen våt...vurderte tilogmed dykkermaske for å se ned på bunnen:P
158 (156 står to ganger). Å ha midlertidig luftslange i forbindelse med medisinering inn gjennom foringsluken, for så å komme borti denne ved foring eller annen aktivitet i karet slik at det renner vann ut av karet via utsiden på slangen.
Morsom og forhåpentligvis en lærerik tråd, i den grad det er mulig å lære av andres flauser.
Det som slår meg er at det er kraftig overvekt av måter å søle vann på fra jentesida. Jentene har bidratt med 140 måter, mens gutta bare har 28. Betyr det at gutta er flinkere til å unngå vannsøl, eller er det jentene som er flinkere til å innrømme flausene sine? Hm..

Eller at det er utrolig mange blondiner på AF.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap