Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 7)

ansistrius 8år
skarale 3 år
multispinosa 5 år
Nimbochromis venustus 7 år
sae 5 år
det er de elste fiskene jeg har
Christoffer Helland
ansistrius 8år skarale 3 år multispinosa 5 år Nimbochromis venustus 7 år sae 5 år det er de elste fiskene jeg har

Tusen takk for opplysningene Christoffer! Jeg har nå lagt inn korrigert alder på ancistrus (gikk ut fra at det var den vanlige oppdrettsformen) og lagt inn venustus. På scalare og sae var det allerede noen som hadde registrert eldre eksemplarer.

På multispinosa så var det to arter å velge mellom. Hvilken av disse er det du har?
Jepp vanlig
oppdrest variant
regnbue ciklide
Christoffer Helland
oppdrest variant regnbue ciklide

Takk, da er den også på plass
Inaktiv bruker
jeg har jeg har fåt en geng for noen år siden en gul kinesiskalgeetter som var sirka 10 år nor jeg fik den og en praktbotia som å avr sirka ti år men di lever ikke lengre =;-C
david g
jeg har jeg har fåt en geng for noen år siden en gul kinesiskalgeetter som var sirka 10 år nor jeg fik den og en praktbotia som å avr sirka ti år men di lever ikke lengre =;-C

Takk David
La inn algeeteren, men det var allerede noen som hadde en eldre praktbotia.

For den som ikke har fått det med seg så ligger listen her.
Vanlig damsnegle - 9 måneder.

Den takket for seg for tre dager siden.
Majones
Vanlig damsnegle - 9 måneder. Den takket for seg for tre dager siden.

Så bra at du husket å si fra
Takk skal du ha! Den er nå kommet med på listen.
Akvarie
praktbotiaen må vere den som den elste ,den er vel ca 7 cm hvor gammle de er da anes ikke ,ellers er det kun yngel ,tipper de er fra 12 til 6 mnd
Discus heckel og apollo hai
Jeg hadde en gang en Apollo hai fra 1992 til 2000. Hadde den altså i 8 år. Vokste fra 4-5 cm til ca 22 cm. Døde en naturlig død. Fra å være helt fin og spise mat osv den ene dagen til å plutselig ligge død under ei rot dagen etter.

Har også nå en gammel Discus Heckel. Forrige eier sa han hadde hatt den i 7 år, jeg har hatt den i 1 år. Hvis vi tar utgangspunkt i at den var 1-2 år når den ble fanget så er den rundt 10 år gammel.
malla100
praktbotiaen må vere den som den elste ,den er vel ca 7 cm hvor gammle de er da anes ikke ,ellers er det kun yngel ,tipper de er fra 12 til 6 mnd

Har allerede registrert en praktbotia på 15 år, men takk likevel

(Listen ligger her.)
Mads Evensen
Jeg hadde en gang en Apollo hai fra 1992 til 2000. Hadde den altså i 8 år. Vokste fra 4-5 cm til ca 22 cm. Døde en naturlig død. Fra å være helt fin og spise mat osv den ene dagen til å plutselig ligge død under ei rot dagen etter. Har også nå en gammel Discus Heckel. Forrige eier sa han hadde hatt den i 7 år, jeg har hatt den i 1 år. Hvis vi tar utgangspunkt i at den var 1-2 år når den ble fanget så er den rundt 10 år gammel.

Tusen takk Mads! Da er begge føyd til på listen
Inaktiv bruker
hadde en sjokolademalle en gang, den var 35 år gammel da jeg fikk den, men den forlot verden 36 år gammel:S visste ikke at de kunne leve så lenge jeg:S
Jeg hade en voksen osker
nor jeg fikk den var den 15 år og døde 17 år:,(

og en frontosa på 3 og halt år og lever forsat var 7 cm nmor jeg skupten og den har vosksiden den tid

Regnbuelabeo 2og et halt men nå er den solgt så vet ikke om den lever enda:/

øreålen minåli så den heter er 4 år og er 34 cm

blå somerfugelciklider 5 månder lever enda

palet 6 år

gupi 7 månder

pappas diskus 17 år den er diger

eplesneil 2 år men død nå

kloreke 3 år men død eller 2 og et halt husker ikke

kisebærreke 7 månder
vegar haugerud
hadde en sjokolademalle en gang, den var 35 år gammel da jeg fikk den, men den forlot verden 36 år gammel:S visste ikke at de kunne leve så lenge jeg:S

Wow! Har fått med meg at maller er blant de lengstlevende fiskene vi holder i akvarium, men denne ble jo utrolig gammel. Har lagt den inn i listen nå, regner med det var denne arten du hadde.
Takk skal du ha
Sphaerichthys osphromenoides (sjokoladegurami)
Jeg har 2 Sphaerichthys osphromenoides som er ca 1,5 år
ciklidesyka
nor jeg fikk den var den 15 år og døde 17 år:,( og en frontosa på 3 og halt år og lever forsat var 7 cm nmor jeg skupten og den har vosksiden den tid :) Regnbuelabeo 2og et halt men nå er den solgt så vet ikke om den lever enda:/ øreålen minåli så den heter er 4 år :) og er 34 cm blå somerfugelciklider 5 månder lever enda :) palet 6 år gupi 7 månder pappas diskus 17 år den er diger eplesneil 2 år men død nå kloreke 3 år men død eller 2 og et halt husker ikke kisebærreke 7 månder

På sommerfuglciklider og guppy var det allerede noen som hadde registrert eldre fisker, men alle de andre er nå oppdatert og lagt til.
Tusen takk Ciklidesyka!
MarenB
Jeg har 2 Sphaerichthys osphromenoides som er ca 1,5 år:)

Takk Maren! De er nå kommet på listen.
Håper dine blir riktig gamle så du må oppdatere etterhvert som årene går
Tante astri
dete er en ny art typesomerfugel første gang de er i norge deie er jkan blå med noe gult på kan ta noen bilder en dag
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap