- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Den forvirrede amatør (side 7)
Den forvirrede amatør (side 7)
Postet 18.03.12 kl 23:11
Postet 18.03.12 kl 23:24
Erika (rød) og Petra (grå) er to katter som er her i forverthjem for Dyrebeskyttelsen. Petra har vært kjemperedd hender, men hun har stor framgang og har blitt ganske trygg nå. Erika hadde en infeksjon i magen og kraftig diare, og holdt på å sulte ihjel. Hun har vært veldig tynn, men legger stadig på seg litt. De er vel omtrent et halvt år gamle, Erika en uke eller to eldre enn Petra - tror vi. Han som sitter foran heter Bror og er min katt - han aner vi ikke hvor gammel er, men begynner nok å bli en voksen kar. Han er født i en villkattkoloni under veldig uverdige forhold og ble fanget inn livredd og kjempesulten. Han har brukt lang tid, men nå er han en vanlig huskatt.
Det ligger alltid minst en katt på hvert akvarie, og ofte sitter det en eller flere foran og sikler...
Det ligger alltid minst en katt på hvert akvarie, og ofte sitter det en eller flere foran og sikler...
Postet 18.03.12 kl 23:31
Postet 18.03.12 kl 23:37
Jeg har store problemer med å få plantene til å leve i hjørneakvariet. De bare forsvinner/ dør. I 180 literen derimot virker plantene å trives. Pussig! I går gjorde jeg noe som for meg er veldig rart, men jeg ble tipset om det og tenkte å gjøre et forsøk. Jeg kjøpte en fredslilje i blomsterbutikken, vasket den godt så all jord ble fjernet, og plantet den ned i karet. Nå håper jeg bare at det ikke blir katastrofte og at fiskene dør av det eller noe. Men grønt ble det! Regner ikke med at den lever så lenge, men antagelig like lenge som de dyre kjøpte akvarieplantene ihvertfall.
Jeg kjøpte også en squash (hvordan skrives det egentlig?) i går og tredde skiver på en teskje og senket i karene. Ingen interesse. Jeg fulgte med hele kvelden i går, men det var nok fullstendig bortkastet fant jeg ut. Ikke en fisk var bortpå. Men jeg lot det ligge over natta. Og i dag er det store, trillrunde hull i skivene. Så mallene har nok hatt fest etter at lyset ble slukket.
Jeg kjøpte også en squash (hvordan skrives det egentlig?) i går og tredde skiver på en teskje og senket i karene. Ingen interesse. Jeg fulgte med hele kvelden i går, men det var nok fullstendig bortkastet fant jeg ut. Ikke en fisk var bortpå. Men jeg lot det ligge over natta. Og i dag er det store, trillrunde hull i skivene. Så mallene har nok hatt fest etter at lyset ble slukket.
Postet 21.03.12 kl 12:22
Postet 21.03.12 kl 12:34
Postet 21.03.12 kl 13:56
Postet 21.03.12 kl 14:10
Postet 21.03.12 kl 16:43
Ja, jeg blir helt rørt av slike som Sissimor. Har inntrykk av at folk i dag bare tenker på seg selv, så slike gester er gledelige overraskelser.
I dag, mens gubben var på jobb, ryddet jeg kjøkkenbenken som han har brukt til rotet sitt. Og satte opp et akvarium. Jeg har ikke fylt det eller noe, bare stilte det opp. Og ventet ramaskrik ved arbeidsdagens slutt.
Sjokk! Han syntes det var fint, han.....
Gubben min er enten veldig dum, veldig snill eller veldig fornuftig ;ø)
I dag, mens gubben var på jobb, ryddet jeg kjøkkenbenken som han har brukt til rotet sitt. Og satte opp et akvarium. Jeg har ikke fylt det eller noe, bare stilte det opp. Og ventet ramaskrik ved arbeidsdagens slutt.
Sjokk! Han syntes det var fint, han.....
Gubben min er enten veldig dum, veldig snill eller veldig fornuftig ;ø)
Postet 21.03.12 kl 18:07
He he he *Ler* Kanskje han er litt av alt??
Dum fordi ha ikke aaaner rekker vidden av det han sa *Smiler lurt*
Og veldig snill må han jo være når han sier slikt. Og ja, fornuftig er han jo når han vil sin frue vell og liker det hun gjør :0)
Mon tro om han nå finner laderen, og alle tingene sine?? *Ler* Ser for meg at han panisk leter rundt etter laderen... *Ler enda mer* Gleder meg til bilder av nykaret på kjøkkenet :0)
Dum fordi ha ikke aaaner rekker vidden av det han sa *Smiler lurt*
Og veldig snill må han jo være når han sier slikt. Og ja, fornuftig er han jo når han vil sin frue vell og liker det hun gjør :0)
Mon tro om han nå finner laderen, og alle tingene sine?? *Ler* Ser for meg at han panisk leter rundt etter laderen... *Ler enda mer* Gleder meg til bilder av nykaret på kjøkkenet :0)
Postet 21.03.12 kl 19:53
Postet 21.03.12 kl 19:57
Du kan glede deg tante, Sissimors planter er skikkelig bortskjemt!
Nå står det at du bor i Østerdalen og den er ganske stor. Snart åpner hyttesesongen i Rendalen (ytre), vi kjører jevnt og trutt oppover i sommersesongen, det er mulig å ta med saker og ting fra Dahls Dyrerike og egne akvarier hvis du bor et sted langs ruta. Eller vi kan avtale et "pick-up-point" som passer oss begge...
Nå står det at du bor i Østerdalen og den er ganske stor. Snart åpner hyttesesongen i Rendalen (ytre), vi kjører jevnt og trutt oppover i sommersesongen, det er mulig å ta med saker og ting fra Dahls Dyrerike og egne akvarier hvis du bor et sted langs ruta. Eller vi kan avtale et "pick-up-point" som passer oss begge...
Postet 23.03.12 kl 15:59
Jeg bor på Tynset, det er jo rimelig langt nord. Men er det noe spesielt så går det alltids an å ta en tur til f.eks. Åkrestrømmen. Så det tilbudet ditt kan du komme til å angre på Linda W.... ;ø)
Jeg har jo skrekkelig lyst på flere killi-fisker men har problemer med å skaffe. Kanskje Dahls klarer å hoste opp noen sånne? Er ikke de kjent for å skaffe "rariteter"?
Har forresten Dahls nettside? Jeg lette, men fant ikke noe som fungerte.
Fy søren, her er både gubben og jeg slått fullstendig ut av mage-influensa. Så her går både katter og fisk for lut og kaldt vann. Stakkars.
Jeg har jo skrekkelig lyst på flere killi-fisker men har problemer med å skaffe. Kanskje Dahls klarer å hoste opp noen sånne? Er ikke de kjent for å skaffe "rariteter"?
Har forresten Dahls nettside? Jeg lette, men fant ikke noe som fungerte.
Fy søren, her er både gubben og jeg slått fullstendig ut av mage-influensa. Så her går både katter og fisk for lut og kaldt vann. Stakkars.
Postet 25.03.12 kl 15:48
Åkrestrømmen må jeg jo nødvendigvis passere, så det blir det ikke mye stress av, vi finner sikkert ut av det. Rendøler er hjempsomme, en eller annen lar sikkert en kasse stå på vent til deg...
Dahls jobber med hjemmeside har jeg latt meg fortelle, du finner dem også i fjesboka hvis du driver med slikt, ser ut til at den siden blir brukt til forespørsler :o)
Dahls jobber med hjemmeside har jeg latt meg fortelle, du finner dem også i fjesboka hvis du driver med slikt, ser ut til at den siden blir brukt til forespørsler :o)
Postet 25.03.12 kl 21:28
Ja, jeg fant dem på boka. Og har allerede vært ute og spurt om priser på noen fisk....
Nå skal jeg ikke være nysgjerrig altså Linda, men søstra til gubben har hytte på Grøndalsfeltet. Er du langt unna? (Hvis du vet hvor det er?).
Jeg synes to av scalarene oppfører seg så rart i dag. Hvordan merker man at de er i lek?
Nå skal jeg ikke være nysgjerrig altså Linda, men søstra til gubben har hytte på Grøndalsfeltet. Er du langt unna? (Hvis du vet hvor det er?).
Jeg synes to av scalarene oppfører seg så rart i dag. Hvordan merker man at de er i lek?
Postet 25.03.12 kl 21:59
Postet 25.03.12 kl 22:00
Postet 25.03.12 kl 22:05
Å, nå ble jeg litt sjuk her... Ser de har 3 typer killi på Dahls. Jeg har blitt så fascinert av de små sjarmørene og har så lyst på flere!
Du skal ikke oppover i løpet av uka Linda?
Eller, hvis Dahls har klart å skaffe bør vel andre butikker kunne gjøre det også? Høre litt rundt i Trondheim kanskje?
Jeg har fått fullstendig killi-dilla jeg tror jeg. Har SÅ lyst på flere.
Jeg hater snegler og reker, det er noe som aldri skal i mine akvarier - ekle krypene! Men nå har dyrebutikken her fått inn noen snegler som faktisk er ganske søte... Hvordan er det mulig da? Husker ikke hva de het en gang.
Spiser snegler fiskebæsj? Jeg synes det alltid ligger stygg bæsj på sanda i akvariet, uansett hvor ofte jeg fjerner det blir det aldri tomt? Hvordan gjør dere det?
Du skal ikke oppover i løpet av uka Linda?
Eller, hvis Dahls har klart å skaffe bør vel andre butikker kunne gjøre det også? Høre litt rundt i Trondheim kanskje?
Jeg har fått fullstendig killi-dilla jeg tror jeg. Har SÅ lyst på flere.
Jeg hater snegler og reker, det er noe som aldri skal i mine akvarier - ekle krypene! Men nå har dyrebutikken her fått inn noen snegler som faktisk er ganske søte... Hvordan er det mulig da? Husker ikke hva de het en gang.
Spiser snegler fiskebæsj? Jeg synes det alltid ligger stygg bæsj på sanda i akvariet, uansett hvor ofte jeg fjerner det blir det aldri tomt? Hvordan gjør dere det?
Postet 26.03.12 kl 15:18
Postet 26.03.12 kl 15:43