Lisbeth sine småfisk :) (side 73)

Lisbeth
[QUOTE=MarenB]Det kan jo hende at all filmsnuttene tar opp litt plass?


Det er etter at jeg begynte å legge ut disse videosnuttene at det begynte å gå tregt...
Dersom ting går tregt etter at du begynte å legge in youtube-videoer er det naturlig at det går litt tregere da stillbildene/ilustrasjonene til disse må hentes av nettleseren din hos youtube.
Og dersom det er grunnen bør du ikke bry deg noe om det. Det er veldig t fint å kunne se ting i bevegelse.

Selv synes jeg ikke tråden din er i nærheten av Monas del 1 (som jeg mistenker til tider har strupet AF).
Hmm men hvis det er youtube som sakker ned tråden min er det jo fortsatt et problem...

MEN må selvfølgelig vise noen testbilder og snutter med det nye kompaktkameraet mitt. Nå er dette tatt mens kameraet ennå er fremmed for meg, men jeg er kjempefornøyd!

Det viste seg at kamera tok bedre bilder av fiskene uten blitz enn med. Disse er uten:

[External Image]


[External Image]

Dette er med biltz

[External Image]

Noen filmsnutter. Lakrisguramien har vært for liten til å filme men endelig fikk den vise hvor fantastisk flott den er:

<embed src="http://www.youtube.com/v/iWbKB5sQ2NQ&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

Sjokkis:

<embed src="http://www.youtube.com/v/42YI9TTDnJk&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

Og mange fisk

<embed src="http://www.youtube.com/v/zbmZGeiGHuo&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

Det er autofokus og jeg ser kamera sliter litt med å velge hva det skal fokusere på, men det er noen flere innstillinger jeg må finne ut av så blir dette meget bra
Jeg er så fornøyd med kameraet mitt Et bilde jeg tok i går av ottoene og gobyen når de fikk squash. Bilde er ikke veldig skarpt, men med min ustødige hånd og ikke bruk av blitz syns jeg det er meget bra. Kamera gjengir faktisk helt riktige farger og lys og det har jeg ikke fått til før. Skal prøve med stativ en dag og se hvor skarpt jeg kan få det.

[External Image]
Lisbeth
Men det svei på pungen å returnere det. Kunden må betale retur og den kom på nesten 300 kr....... Sure penger :(


Hæ? Hvorfor ble det så dyrt da? Er den sendt på en eller annen spesiell måte? Norgespakke med pakkesporingsnummer koster jo 145,- kroner, bare halvparten av det du betalte...?
mona o
[QUOTE=Lisbeth]Men det svei på pungen å returnere det. Kunden må betale retur og den kom på nesten 300 kr....... Sure penger :(


Hæ? Hvorfor ble det så dyrt da? Er den sendt på en eller annen spesiell måte? Norgespakke med pakkesporingsnummer koster jo 145,- kroner, bare halvparten av det du betalte...?

Pixmania.no som er en norsk nettbutikk har lageret sitt i frankrike... 279 kr kosta det å sende som pakke dit
Lisbeth
Pixmania.no som er en norsk nettbutikk har lageret sitt i frankrike... 279 kr kosta det å sende som pakke dit :(

Det er vel heller riktig å anse pixmania for å være en europeisk nettbutikk med filial under Norsk domene.
Veldig mange som har opplevd at det blir dyrt nettopp pga det du beskriver der. Jjeg handla på komplett og fikk kjempeservice, er så liten prisforskjell at du tjener det fort inn om noe skulle skje.
Liv H
Veldig mange som har opplevd at det blir dyrt nettopp pga det du beskriver der. Jjeg handla på komplett og fikk kjempeservice, er så liten prisforskjell at du tjener det fort inn om noe skulle skje.


Jepp, og derfor ble mitt nye kamera kjøpt på japan foto i Oslo. Kosta meg 300 kr ekstra i forhold til nettbutikk, men hva gjør det når jeg kan spankulere bort til butikken hvis det skulle være noe
Verdt et par hundrelapper ekstra det ja
Jeg har begynt å tvile litt på om min avgjørelse om å gjøre Asiakaret mitt innvandrerfritt.. Altså kvitte meg med corydorasene og aspidorasene. I det siste har C. arcuatusene vært mere framme og ikke så forferdelig skvetten. Det skal mange ganger mer til enn at jeg løfter en hånd utenfor karet for at de må løpe og gjemme seg. Det er jo ingen ting finere enn å se coryene barte rundt og sile sand og barte i løv og smyge rundt, over og under her og der De er jo noen sjarmtroll. Jeg må tenke meg om der ja...

Legger ut en snutt bare for å vise hvor godt kamera filmer med lite lys. Filmet etter at den ene lampa hadde slått seg av, da er det bare halvparten av lysmengden i forhold til filming jeg har gjort før.

<embed src="http://www.youtube.com/v/TKMqyHmoM7o&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
Det er en stilig funksjon på kamera, jeg vet ikke om det går an å vise det i denne tråden fordi bildet er så langt. Men prøver. Her sitter jeg i soffan og tar bildet av hele stua. Bare å begynne i den ene enden, trykke på knappen og dra kamera rundt. Så her er faktisk bilde av hele stua bortsatt fra soffakroken.

Holder man det stødig blir det sånn

[External Image]


Eller så kan man vende på kamera å få det sånn. Total unyttig funskjon men sikkert morsomt for noen :P

[External Image]
Lisbeth
Jeg har begynt å tvile litt på om min avgjørelse om å gjøre Asiakaret mitt innvandrerfritt.. Altså kvitte meg med corydorasene og aspidorasene. I det siste har C. arcuatusene vært mere framme og ikke så forferdelig skvetten. Det skal mange ganger mer til enn at jeg løfter en hånd utenfor karet for at de må løpe og gjemme seg. Det er jo ingen ting finere enn å se coryene barte rundt og sile sand og barte i løv og smyge rundt, over og under her og der :) De er jo noen sjarmtroll. Jeg må tenke meg om der ja...


Coryene blir værende selv om jeg går mer over til Asia her og Har black og concolor i det karet og de klarer jeg ikke kvitte meg med.
Cory tror jeg er veldig vanlig i AF-asia! Gleder meg til å få meg noen nye coryer jeg også! Det er jo bare asiatere i 240Litern nå.
Nå begynner noen av Sphaerichthys selatanensisene å bli veldig fine, nesten røde finner Kult å starte med ungfisk sånn at man får med seg utviklinga fra grå og "kjedelig" til voksen og vakker

<embed src="http://www.youtube.com/v/qxMXhukeKMs&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>


Syns det er oftere og oftere at noen av Trichopsis schalleriene mine er så bleke. De ser ut til å ha det helt fint og oppfører seg ikke annerledes i forhold til nåe de viser farger, men det er litt rart. Men pene syns jeg de er som "blond" også da

<embed src="http://www.youtube.com/v/95yGmbyci6I&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
No comment




[External Image]


[External Image]


<embed src="http://www.youtube.com/v/Q2dkqkHKQCE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
No comment

[External Image]


[External Image]


[External Image]
Når jeg driver med vannbytte stikker Sphaerichthys osphromenoidesene og gjemmer seg. Men Sphaerichthys selatanensisene er framme og nyskjerrige. De holder seg i stim for sikkerhetsskyld, men skåla jeg bruker å tømme vannet i må de bare undersøke!

Samme med Trichopsis schalleriene, de er mer nyskjerrig enn redde

[External Image]


[External Image]


[External Image]
Jeg har siden juleferiestart den 23, tatt meg en skikkelig pause fra div akvarierelaterte forum. Kjenner jeg er i et lite søkk når det gjelder akvariehobbyen. Akvariene får sitt daglige stell, men ikke mer utover det. Av og til ramler jeg litt ut av ting, det kommer seg sikkert fortere enn jeg aner

Skulle vært på klubbmøtet i OAK på torsdag, men kommer meg ikke på det. Men har lest litt om foredragsholder, Kjell Fohrman og fant en artikkel skrevet av han. Lurt å lese for oss akvarister som driver med mye VF
Jeg er stadig overrasket over effekten av mitt nyoppdagede algemiddel, Happy-Life Algin Extra/regular. 450 litern min ble ved oppstart angrepet hardt av skjeggalger, virkelig hardt. Jeg skrubbet vekk det meste fra røtter og kjørte en 4 ukers kur med algin extra. Nå flere mnd etter har jeg ikke hatt noe tilbakefall i det hele tatt.

Så fant ut jeg ville prøve middelet i småkarene mine også. Der bruker jeg blåmatter som hjørnefilter og en stor og kraftig oppblomstring av trådalger har kommet antagelig pga bruk av disse mattene. Jeg prøvde meg på karantenekaret først, og for sikkerhetsskyld blandet jeg både algin regular og extra. Jeg byttet vann og fikk sugd vekk det værste av trådalger før middelet ble tatt oppi og etter bruksanvisninga skal dette gjøres ukentlig. Bytte vann og ha oppi ny dose. Siden karantenekaret har stått tomt lenge ble det så som så med oppfølginga av akkurat dette. MEN: 5 uker etter første og siste dose er karantenekaret helt fritt for trådalger, eller alger i det hele tatt! Dette middelet er bare helt fantastisk spør du meg. Og middelet skader verken fisk eller dyr. I karantenekaret er det en del snegler og tanglopper som lever i beste velgående

Jeg hadde tenkt at ved omgjøring av kuhliilandsbyen (nei jeg har ennå ikke somla meg til det) skulle jeg fjerne blåmattene, var så møkka lei disse trådalgene, men nå skal jeg jammen meg prøve en runde til med filtermattene. Karet skal renskes og startes på nytt men da med en kur med dette middelet, så får jeg se hvor lenge det holder. Tror jeg skal lage en egen tråd om dette middelet så folk blir klar over at det finnes noe der ute som virker og som er ufarlig å bruke

Happy-Life Algin Regular - Algin Extra

På filmsnutten vises først karantenekaret som er algefritt og så kuhliilandsbyen som fortsatt er algebefengt. Merk at karantenekaret var like ille som kuhllikaret for litt over en mnd siden. De algene som flagrer i kuhliikaret sitter faktisk på ruta. Det er bare 2 uker siden den ruta ble skrubbet helt ren!

<embed src="http://www.youtube.com/v/SVo3QRb6PCY&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

Hei Lisbeth
Ser du linker til en dansk grossist når det gjelder det algemiddelet. Men privatpersoner kan ikke handle der.
Men norske Webzoo har Algin Regular og extra i tilfelle noen vil prøve det. Har lurt på om jeg må ty til noe sånt selv også, for i et av akvariene jeg har fjernet HMF matten blir jeg bare ikke kvitt trådalgene.

For å bli kvitt trådalger, holder det med kun den ene av de to, eller bør man kombinere og bruke begge for å bli kvitt et hardnakket tilfelle?
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap