- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- (...abonnement på tråd ble til) Labyrintoppdrett (side 8)
(...abonnement på tråd ble til) Labyrintoppdrett (side 8)
Postet 10.11.09 kl 22:21
Hærlig uinnredede akvarier, Flyvefisk Det viktigste er jo at fiskene føler seg trygge der og det gjør de jo i et sånt virvar!
De må nok øve seg litt til disse damene våre, Maren. Min spiste levende dafnier i kveld... hehe
Forresten Flyvefisk, har du noen kommentarer til mitt tidligere innlegg, nr 130?
De må nok øve seg litt til disse damene våre, Maren. Min spiste levende dafnier i kveld... hehe
Forresten Flyvefisk, har du noen kommentarer til mitt tidligere innlegg, nr 130?
Postet 10.11.09 kl 22:35
Endret: 10.11.09 kl 22:37
Postet 10.11.09 kl 22:57
Endret: 10.11.09 kl 22:58
...nej hvor surt med jeres hunner. Der har åbenbart ikke været de rette "chokovibes" over Norge de seneste par dage. Det er en trøst, at de ikke behøver gå så længe inden de leger igen. I begyndelsen af året havde jeg to hunner, der begge ynglede med 3 ugers mellemrum.
Undskyld Lisbeth, af en eller anden grund havde jeg overset #130. Mine F1 selatanensis var netop omkring 12 måneder, da de for kort tid siden legede. Mine ældste F1 osphromenoides bliver 12 måneder omkring den 20. marts, og jeg vil tro, at de også vil være kønsmodne omkring den tid, det får vi se. Med hensyn til at sammenligne på størrelsen, skal du huske på, at Osphromenoides bliver et par centimeter større end selatanensis. Ungerne kan sagtens begynde at flashe omkring 4 månedersalderen, når de går i flok.
Jeg tror man kan lave den mest objektive sammenligning af de to arters adfærd, hvis man holder dem adskilt fra hinanden. Måske det kan blive et af dine fremtidige projekter
Undskyld Lisbeth, af en eller anden grund havde jeg overset #130. Mine F1 selatanensis var netop omkring 12 måneder, da de for kort tid siden legede. Mine ældste F1 osphromenoides bliver 12 måneder omkring den 20. marts, og jeg vil tro, at de også vil være kønsmodne omkring den tid, det får vi se. Med hensyn til at sammenligne på størrelsen, skal du huske på, at Osphromenoides bliver et par centimeter større end selatanensis. Ungerne kan sagtens begynde at flashe omkring 4 månedersalderen, når de går i flok.
Jeg tror man kan lave den mest objektive sammenligning af de to arters adfærd, hvis man holder dem adskilt fra hinanden. Måske det kan blive et af dine fremtidige projekter
Postet 10.11.09 kl 23:02
Postet 10.11.09 kl 23:05
Postet 10.11.09 kl 23:40
Postet 11.11.09 kl 15:39
#147: Maren du skriver, at hun er lidt mere håven end de andres, men de andre er ho også hanner, så det er et af kønstegnene, at hunnerne er mere fyldige nedad på undersiden af hovedet. Med alle de hanhunde som ombejler hende kunne det måske være en idé at forsøge at fjerne hende med det samme, næste gang du er sikker på at hun ruger?
Postet 11.11.09 kl 16:45
Postet 11.11.09 kl 18:29
Det er rigtigt at hunnerne efter nogle dage bliver meget passivt rugende, men jeg har også ofte set, at en hun så pludselig kan slutte sig til flokken igen bare for en kortere stund. Under alle omstændigheder sker der ikke noget ved at forsøge en dag, som du skriver.
Der er for øvrigt en del "uro" hos mine osphromenoides i øjeblikket, så med lidt held er der noget i gang der .
Der er for øvrigt en del "uro" hos mine osphromenoides i øjeblikket, så med lidt held er der noget i gang der .
Postet 11.11.09 kl 18:51
Postet 11.11.09 kl 19:03
Postet 12.11.09 kl 13:09
Her er i alle fall den skyldige hunnen. Hun er flott da. Dette er førhttp://akvaforum.no/images/forum/thumbs/20416_091112203618_1.jpgste gang jeg legger ut bilde med blitz på sjokkoene
Postet 12.11.09 kl 20:36
Endret: 12.11.09 kl 20:36
Postet 12.11.09 kl 21:07
Jeg vet ikke om den er brutt, men hunnen er mer rund under enn hannene. Tror du vil se det bedre når de blir utvokste (om de ikke er det?). Du ser det når de viser seg for hverandre. Hannene har kjempefine haler og farger, mens hunnen er litt mer AF, har fin mørk farge og gull-søm, mens hannene har mer den røde og blå osv. Mulig jeg tar feil, men jeg har kun 1 hunn...
Postet 12.11.09 kl 22:18
#153: Hun er simpelthen en rigtig beautie Maren, de vil helt sikkert allesammen gerne forføre hende hurtigst muligt. Jeg har ofte set fotos af osphromenoides, hvor de har den samme farve, altså over i den lyse chokolade, og Lisbeth´s ligner en del, ifølge de billeder jeg har set af dem. I øjeblikket skifter mine meget farve, og der er god aktivitet i akvariet. De er imidlertid altid meget mørkere i farven....mørk chokolade. Til tider kan enkelte af fiskene blive næsten helt sorte, og de lysende bånd forsvinder næsten helt.
#154: Det var en meget interessant iagttagelse Lisbeth. Jeg vil begynde at se efter sømmene. Jo flere ydre forskelle vi kan finde, des bedre kan vi sammensætte flokkene, og måske endda kunne gøre meget tidligere bestemmelse.
#154: Det var en meget interessant iagttagelse Lisbeth. Jeg vil begynde at se efter sømmene. Jo flere ydre forskelle vi kan finde, des bedre kan vi sammensætte flokkene, og måske endda kunne gøre meget tidligere bestemmelse.
Postet 12.11.09 kl 22:33
Postet 12.11.09 kl 23:13
Postet 12.11.09 kl 23:21
flyvefisk#154: Det var en meget interessant iagttagelse Lisbeth. Jeg vil begynde at se efter sømmene. Jo flere ydre forskelle vi kan finde, des bedre kan vi sammensætte flokkene, og måske endda kunne gøre meget tidligere bestemmelse.
Jeg mener at alle mine hadde brutt gullsøm når de var yngre. Det var ikke før de ble større at jeg la merke til at en hadde hel og resten brutt.
Postet 13.11.09 kl 11:07
MarenBJeg vet ikke om den er brutt, men hunnen er mer rund under enn hannene. Tror du vil se det bedre når de blir utvokste (om de ikke er det?). Du ser det når de viser seg for hverandre. Hannene har kjempefine haler og farger, mens hunnen er litt mer AF, har fin mørk farge og gull-søm, mens hannene har mer den røde og blå osv. Mulig jeg tar feil, men jeg har kun 1 hunn...
Joda, jeg vet om de andre måtene man kan se kjønnsforskjell på. Men hadde vært intressant om denne gullsømmen også kunne være noe å skille kjønnene på
Legger ut videosnutten av alfaparet mitt igjen. Som du ser er hannens (den lyse) gullsøm under buken hel, men hunnens gullsøm er brutt av linjene på kroppen
<embed src="http://www.youtube.com/v/L6z96EuBvmM&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Postet 13.11.09 kl 11:22
Endret: 13.11.09 kl 11:25