Liv's vannverden (side 87)

Hei Liv, møtet blir visst ikke på krizoo allikevel, men hos Jan Rune i Horten.
Hvis du vil og orker å komme er det bare å ta 02 bussen til Horten og gå av på stoppet rett etter shell stasjonen i ett lyskryss, gå tilbake til lyskrysset ned den gata, Johan Riefs Gate 20
Må se hva jeg rekker, er ofte ikke hjemme før 18, men hvis jeg er tidligere hjemme så skal jeg prøve
Det ble for sent hjem fra jobb, så ikke noe klubbmøte denne måneden heller. Er det noen gang møter i Tønsberg tro?
det må i så tilfelle bli et hjemmemøte hos en akvarist, da vi har møtelokaler hos krizoo i stokke. er helt kurant å ta buss dit, kanskje litt vanskeligere tilbake da det som regel blir sent :p

det blir ikke no møte i romjula, naturlig nok :p snakket litt om et førjulsmøte, men mange har jo nok å styre med før jul. men det hender jo man treffes utenom møtene allikevel da hvis ting passer slik

idag var vi hele 4 personer, satt og gomlet kake mens vi preika litt fisk og så på tv :p
Kanskje jeg får invitere til et møte hos meg en gang da - da blir det i alle fall i Tønsberg Sikkert ikke vanskelig å komme seg til Krizoo, men jeg er ofte hjemme 6 og da er det ikke så lett å rekke (og ha ork til å) å få spist noe og bussa til Krizoo før 7.

Det høres jo veldig hyggelig ut da Noen som kan være intr. i Nannostomusene mine tror du?
Klovnkilli yngel
Mistankene om at klovnkilliene hadde lekt flere ganger har nok stemt ja, men grådige beistene har nok spist opp egg og yngel veldig kjapt. Har flyttet over killiene til 128 literen og da tok det ikke lang tid før det dukket opp en liten yngel i rekekaret de hadde gått i nei Får håpe det er flere, den får nok gå i rekekaret til den har vokst seg litt mindre spisbar
Jeg fant jo plutselig flere yngel i killikaret en uke etter at klovkilliene var solgt. Mens de voksne gikk der så jeg aldri en eneste yngel. De er nok veldig flinke til å spise sine egne små ja
De må leke ganske ofte siden det ser ut til å skje hyppig at en flytter dem eller flyteplantene deres og vips... yngel Skjedde det samme med lampeøye killiene mine og, flytta flyteplanter fra karet deres til rekekar og vips.... yngel
Et par bilder av tigerreke yngelen, det begynner å bli litt størrelse og farger på dem Så at hunnen var uten egg i går kveld også, så da antar jeg det er et kull til inni mosen der er sted Glad jeg tok channoides yngelen over til de voksne slik at disse fikk muligheten til å vokse opp.
Og et av lille killi, nå håper jeg bare det blir noe fart på vaillantiene mine også - syns jeg ser flørting, men ikke noe mer. Redd dvergguramien tar for stor plass i karet - hmmm kanskje ta dvergguramiene over i 180-en.
Har lagt ut annonse nå med alle nannostomusene mine, 6 eques og 6 marginatus samt apisto agassizii paret mitt - oppdrettsvariant som heter Fire Red, helt nydelige!! Hvis noen jeg kjenner vet om noen som er intr. så si fra, får dem til symbolsk pris (har sluttet helt med gi bort annonser av hensyn til fiskene)
Å det paret med apistoene så jo kjempe fine ut, har tenkt at jeg gjerne ville ha noe sånt så jeg er veldig interessert. Ser det står 100l på profilen men det er vel slik at hvis de skal leve alene så trenger de ikke like stor plass eventuelt?
De går helt fint i en 54 eller 60 liter etter min mening
Så flott, mener og huske at jeg hadde lest noe om det. Men må de fort bort eller? For vi skal jo flytte nå (1. desember) så hadde vært fint og eventuelt hentet apisto paret om litt over en uke ca, sånn når vi har fått flyttet akvariumene (og ikke minst få satt opp det akvariumet de eventuelt skal være i hehe).
Hei igjen, jeg satser på at det går greit å hente dem om en ukes tid. Ble et lite impulskjøp på Tam Alna i dag på veien hjem med et kampfisk par som skal i 180 literen, men satser på at de svømmer så høyt at apistoene lar dem være i fred. Hvis ikke - og det begynner å haste med å få henta dem - så skal jeg si fra. Kan du sende meg en mail med mobilnr. ditt så kan vi avtale nærmere?
Gjett hvem som droppa innom Tam Alna på vei hjem fra jobb i dag og raska med seg et sort Delta Tail par Åhhh de er nyyyydelige
I dag så jeg en ny liten klovnkilli til, så da er det to små som svømmer rundt Kanskje det dukker opp flere også
Kan du ikke legge ut noen bilder??? *spent*
Jeg vet ikke helt hva min nye kampfisk "er", men ble fortalt delta, men er noe usikker....
Skal se hva jeg får til i løpet av helgen Ikke 100 % sikker jeg heller, fikk ikke helt med meg hva hun kalte dem i farta - veldig dårlig tid. Sett masse på bilder nå og ut fra utseende og hva jeg syns hun sa så er de nok delta
Da har jeg sendt deg en mail med mobilnr mitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap