Generelt inntrykk av Tropehagen? (side 2)

Eg har handla masse i TH buttikkar, å har ingenting å sei på verken betjeningå eller butikken.
Eg har aldri måtta krangla me de for å få bytta ødelagt vare eller få ny fisk viss eg va uheldige å mysta di ...men eg såg ein kunde så va inne på vågen samen me meg, hu ville ha igjen penger for en discus så døde itte 13 timar i ei bolla...FOLK KAN VER DOMME !!!

Men viss butikkane får dårligt rykte pga sånne kundår, syns eg det e dårligt ...
Helt enig med shiny
jeg er en fast kunde på både tropehagen bryne og vågen å jeg må si at jeg er ikke enig med dette..
Har aldri hatt ett eneste problem med de som jobber der..
MEN: jeg har merket at det er noen stamkunder som tror de jobber på disse butikkene.. Hun på bryne har ihvertfall en å slite med, hun snakker med kundene osv..
Så hvis folk dømmer butikkene for at andre har sagt noe, da sier jeg bare en ting.. BESØK butikkene selv, da vil du bli positivt overrasket..

For Bryne og Vågen er snille, hjelpsomme og har en utrolige service..

Masse fine fisk har de også..
Bare ta dere turen..
Min erfaring med Tropehagen Zoo i Sogndal er bra, Det er god kundeservice, bra kunnskap på det de driver med!

Men som tidligere nevnt i tråden, så er mange av hylle produktene deres helt bånn, som feks. Prodac sine produkter!
Jeg sverger til Esha sine produkt innen medisin, og jbl sitt fiskefor, dråpetester (Var tidligere tilhenger av Tetra sine tester, men har brukt JBL sine produkt siste tiden og liker JBL mer og mer!)
jeg har også veldig god erfaring med tropehagen hær i Tromsø. i hvertfall den i "dalen".. husker ikke hvilken kjede den på håpet er.. men den er min "hatbutikk".. hehe..

på tropehagen i "dalen" har jeg nermest fått meg 2 venninner! hehe.. de er kjempe koselige og flinke, og det de ikke vet, finner de ut av! de er også veldig interesserte og spør hver gang vi er innom om det er noe nytt i karrene våre, hvordan det går med mallene våre, og om vi ikke har med noe yngel til de.. hehe.. super butikk! og det vi ikke handler på nett kjøper vi dær.. selv om dette er den dyrebutikken som er lengst unna oss av de hær i byen.. ;P
Jeg synes synd på dere som ikke er fornøyde med Tropehagen butikkene dere har vært innom.

Selv har jeg en TH butikk her i byen som jeg er godt fornøyd med, kanskje fordi hun som er daglig leder faktisk kan noe om det og alltid er hyggelig mot folk. Jeg har kjøpt nesten alle fiskene mine der, pluss de to små akvariumene mine og er strålende fornøyde. Fiskene har levd alt i fra 1/2 halvt år til nesten 2 år. Har ikke hatt noe særlig problem med dem heller.

Nå kan jeg ikke så kjempe my om fisk og har ikke det mest avanserte utvalget, men ut i fra mitt ønske om fisk og akvarier så er jeg fornøyd.
Får alltid hjelp og har ikke hatt noen problemer.

Men jeg vet ikke hva dere som kan mer enn meg synes fordi da. Jeg er liksom bare litt nybegynner og kan ikke noe særlig enda. Så jeg skal ikke uttale meg for mye om hva de har og ikke.
Som med alle andre kjedebutikker så blir ikke butikken bedre enn de ansatte som jobber der. Har vært innom Tropehagen-butikker med virkelig elendige forhold for dyr og fisk, og butikker i samme kjeden med topp forhold.

Er det noe jeg eventuelt skulle ønske meg anderledes med hele kjeden er det den begrensede muligheten de enkelte butikkene har til å ta inn andre enn de merkene som er godkjent sentralt. Både Nutron og Prodac holder altfor dårlig kvalitet etter min mening, og det betyr at jeg må gå andre steder for å få tak i det jeg har bruk for på den fronten.
Th - kr.sund og molde
Jeg har opp igjennom årene besøkt veldig mange TH butikker nå.
Å som mange andre sier har også jeg delt erfaring.
Men som jeg har sagt tidligere her inne; Tropehagen i Kr.Sund har blitt veldig bra etter at de pusset opp og ble flyttet.
Det var en helt fin butikk før de ble flyttet også, men nå har de større avdeling, flere/flottere akvarier, de har fått gnagere og fugler i ett eget rom med glassvegger inn til resten av butikken, og ett flott utvalg varer. Hyllene er oversiktlige og betjeningen kan mye. Det ligger bøker fremme som de sjekker dersom de er i tvil.
De er alltid blide og hyggelige, å tar seg tid til å høre på deg å til å fiske opp akkurat den fisken du skal ha osv.

Tropehagen i Molde derimot, er ikke like bra.
Jeg pleide å like den tidligere, men i disse dager er det tydelig at det ikke er akvarieseksjonen de legger mest vekt på..
Kunnskapsnivået blant enkelte er ikke like imponerende som i Kristiansund, og utvalget har i det siste blitt veldig, veldig dårlig.
Det er lite planter, mørke nakne akvarier og lite fisk med lite farger.
Det er ofte død fisk i akvariene, og filtersystemet er heller dårlig.
De bruker store ruvende innvendige filtre mens de i Kr.Sund eller nabobutikken Buddy bruker utvendige filtre.
Jeg handler ikke i den butikken mer, med mindre jeg ikke finner det jeg skal ha i nabobutikken - Buddy rett over veien. (Dette er forøvrig en veldig god Buddy butikk!)
TH i Molde har også nylig pusset opp litt, å fått skilt gnagere og fugler fra omverdenen- Det er jo positivt.
Men jeg skulle så inderlig ønsket at de hadde gjort noe med akvarieseksjonen også!
Hyllene deres er trangt plassert og uoversiktlige, og det er omtrent ikke plass til mer enn èn person i bredda.
Altså må man stå å vente hvis det er noen andre som leter etter noe i samme hylle.
Kassekøen kommer også midt oppi det hele.
De tar heller ikke inn merker som F.eks Juwel men det gjør de i Kr.Sund.
Da jeg spurte om de var villige til å ta inn sa de bare nei, å jeg vendte nesa mot Kr.Sund i stedet.
Så akkurat den butikken kan skjerpe seg litt, og heller lære av de i Kr.Sund eller eventuelt dyrebutikken tvers over gata!
Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Tropehagen har nemlig gibbiceps som månedens fisk med reduksjon i pris om du kjøper 5 eller 10 stykker. Jeg skulle likt å se hvor mange av de som går på dette tilbudet som har plass til 10 voksne gibbier i akvariet i stua. Sukk
Grrrrøsssss!!!
Og hvis de alle blir like hissige som den ene jeg har... Den forsøker stadig vekk å banke opp plecoen min.
De skriver riktignok at "Kan bli 50 cm", men hvor mange opplyser om dette når folk kommer for å kjøpe?
Tante Astrid
Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Tropehagen har nemlig gibbiceps som månedens fisk med reduksjon i pris om du kjøper 5 eller 10 stykker. Jeg skulle likt å se hvor mange av de som går på dette tilbudet som har plass til 10 voksne gibbier i akvariet i stua. Sukk :(


Reagerte på månedens fisk jeg også da jeg var innom TAM Alna sist. Hadde tenkt å spørre om hvem de mente hadde plass til 10 sånne, men glemte det siden jeg måtte vente en halv time på betjening (og kom hjem med fisk av feil kjønn - utrolig hvordan en paletthann kan likne på en hunn når den bare får i seg nok myggiser).

Anyway: slike pakketilbud bør de begrense til å gjelde små stimfisk og levendefødere. Gibbiene så veldig søte og små ut i butikken, og mange blir nok lurt av det og ender opp med monsterfisk med litt glass rundt og kanskje litt plass til vann nede ved halefinnen.
Sølvhai har jo også hatt "grupperabbatter" når de er som månedens fisk.
Å det er jo en flott fisk som ihvertfall jeg hadde kjøpt dersom jeg var ny innen "faget" å ikke visste bedre!
I say no more...
Tante Astrid
Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Tropehagen har nemlig gibbiceps som månedens fisk med reduksjon i pris om du kjøper 5 eller 10 stykker. Jeg skulle likt å se hvor mange av de som går på dette tilbudet som har plass til 10 voksne gibbier i akvariet i stua. Sukk :(


Dobbelsukk!
Jeg synes det er ganske trasig at det er slike fisker som blir mnds fisk. Problemet ligger i samarbeidet mellom Imazo og Tropehagen, hvor Imazo bestemmer hvilken fisk som kommer på tilbud. Men det er like ille at Tropehagen godkjenner at disse fiskene blir mnds fisk. Hvem har vel plass til 10 gibbiceps eller 10 stk sølvhai?? Det er svært få i Norges land, og hvertfall ikke mange i distriktet vårt. Jeg synes mnds fisk skulle vært fisk som folk kan ha mange av i akvariene sine, slik at vi som jobber innen Tropehagen ikke får dette mot oss hver gang det kommer nye mnds fisk. Da hadde sikkert flere benyttet seg av tilbudene også..
Enig med Liverbird.
Det er jo kjempebra når det er 10 stk Tetra eller andre små stimfisk på tilbud.
Jeg har selv kjøpt 10 tetra en gang.
Jeg kjøpte også 5 Scalarer en gang dèt var på tilbud.
Å Gullfisk kan sikkert også kjøres "grupperabbat" på (da i helst dam og ikke i bolle) men det er jo ingen som har plass til 10 Sølvhai i stua si.

Slikt virker bare lite igjennomtenkt. Imazo får skjerpe seg! Hehe.
Hei
eg bur så langt unna dyrebutikker otg tettbefolka steder. så den eneste akvarie-buttiken eg har sjanst til å vere på er tropehagen zoo i songdal, eg må si at det er veldi hyggelige folk der å sånn... men så syyyyykt overprisa!
guppyene dems og noen andre fisker er helt ellendige og fargeløse, og som sakt veldi overprisa! desuten er utvalgetvalge og kvaliteten på plantene deres veldi dåli. men man må ta det man får. og eg bruker anledningen som når vi skal på ferie til å skjekke hver krok og krik etter ein dyrebutikk.
Jeg har Tropehagen zoo på M44 på Bryne og jeg syns det er koselig folk som arbeider der. 2 av de som jobber der er hekta på krypdyr og fisk og hun andre er glad i marsvin og slikt vil jeg si. Utvalget er flott i fisk. Masse planter. Ink. Overvokste hornblad:P Vil si at de er litt overprisa men det har sinn grunn ved å ha butikken inne i et senter.

Hun som driver det har god kunnskap om forskjellige fisker. Alltid hjelpsom dersom det skulle være behøvelig å bestille inn fisk e.l Og det er stappfullt med maller i nesten alle kar. Hun er helt frelst for maller.
Tropehagen Vinterbro som ligger nærmest meg er temmelig kjedelig. Ikke spesielt mange salgsakvarier der, ganske få (etter min smak). Det lille som er av fisk består stort sett av gullfisk, guppy, platy, molly, neontetra og Corydoras aeneus pansermalle. Ikke noe annet. De må ha helt dilla på platy og molly, for det kryr det av der hver eneste gang.

Eller jo! To ganger har jeg funnet noe fisk jeg vil ha der.
Den ene gangen hadde de plutselig Nannostomus (en tetra) inne, og da kjøpte jeg en stim med en gang så klart. Andre gangen fant jeg en veldig uvanlig guppy-type, helt ensfarget mørkeblå. Meget uvanlig farge, og helt nydelig. Denne guppystammen har jeg fremdeles

Begge deler er dessverre et par år siden, og siden da har jeg aldri funnet noe spennende fisk der. Det er dårlige greier.

Men jeg må alltid gå innom og glane likevel da, når jeg er på det kjøpesenteret
Tam lade
Har nå vært innom Tam Lade i Tr.heim som ligger i et nyoppstartet kjøpesenter, noe som vil si at butikken er helt ny. Han som jobbet der går kun i akvarie avdelingen deres og har sitt spesial felt der, mens de har andre på alle andre steder.
Prøvde å rekne hvor mange akvarium de hadde med fisk i, men kom ut av tellinga siden det var så mange, i tillegg så hadde de nesten 15 akvarium stilt ut som du kunne kjøpe, og for å si det sånn, så i Steinkjer har de et akvarium på 100 L på dyrebutikkene, så det vil si at det er to akvarium å velge mellom.
Ble sykt overrasket da jeg så alt utvalget de hadde og har aldri vært så fornøyd som da jeg var der, masse tips, utvalg og sykt mange fisker. Vet hvor jeg skal for å handle fisk neste gang.
Da jeg gikk ut døren hadde jeg allerede brukt noen tusen, og smilte hele veien hjem som er 2 timers kjøring.
Selv om det er bare noen spesielle produkter de tar inn så hadde de en del utvalg i fisk, akvarium og planter.
Inaktiv bruker
Sykdomsbutikk
Har fått samtlig av mine fiske sykdommer derifra, lykke til med de butikkene, samt at de er generelt ikke spes billig på fisk.
Det jeg har å si om Tropehagen Zoo her i byen er at jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på fiskene deres (kjøpte guppyene mine der) og ser sjeldent død fisk eller mye sykdom. Produktene, servicen, løfter og slikt derimot er bare (unnskyld uttrykket) rævva. De har aldri hatt noe jeg har lett etter, virker som om bare en av de ansatte har virkelig peiling på fisk, og de bestilte gaffelmose for meg og lovte hver uke at den skulle komme neste uke helt til bestillingen faktisk kom og ingen gaffelmose var i den.

Men fisk kjøper jeg der, altså. Selv om de ikke har noe stort og spennende utvalg så kjøper jeg fisk der, garantert.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap