Nano-kar, noen anbefalinger?
Har lenge tenkt på å skaffe et lite akvarium å ha på kontoret. Tenker på ca 10-20 L med reker og evt noen mikroskopiske fisk hvis jeg ender opp på 20+ liter.
Har titta litt rundt i nettbutikker og vanlige og kommet frem til disse:
1: Cocoon fra Webzoo, 798.-
2: Wave cube fra Korallen, 776.-
3: Aquabox 2, ca 1250 (?)
4: Denne fra Tetra, fins i 20-L til ca 800.-
Prisene på de to siste er fra Akvariemagasinet.
Syns igrunn de to første er stiligere enn Aquaboxen. Nr to leveres uten filter, så der kommer det i tillegg. Og Tetra-en er kanskje mer kvalitet, men litt mer kjedelig, tradisjonelt akvarium.
Noen erfaringer med kvaliteten på noen av disse? Filter? Lys? Annet praktisk? Andre alternativer?
Håper dere kan hjelpe meg å velge.
Har titta litt rundt i nettbutikker og vanlige og kommet frem til disse:
1: Cocoon fra Webzoo, 798.-
2: Wave cube fra Korallen, 776.-
3: Aquabox 2, ca 1250 (?)
4: Denne fra Tetra, fins i 20-L til ca 800.-
Prisene på de to siste er fra Akvariemagasinet.
Syns igrunn de to første er stiligere enn Aquaboxen. Nr to leveres uten filter, så der kommer det i tillegg. Og Tetra-en er kanskje mer kvalitet, men litt mer kjedelig, tradisjonelt akvarium.
Noen erfaringer med kvaliteten på noen av disse? Filter? Lys? Annet praktisk? Andre alternativer?
Håper dere kan hjelpe meg å velge.
Postet 02.03.08 kl 17:45
Postet 08.03.08 kl 14:42
Postet 08.03.08 kl 14:58
Har egentlig ingen anbefaling eller noe slikt.. Men tenkte bare å fortelle at jeg har nettopp kjøpt en AquaBox 2(det er vel 17 liter) og synes det er veldig stilig. Er noe usikker på om lyset vil holde planter i livet da det ser svakt ut, og det moonlight lyset er også veldig svakt(men gir et litt stilig nattlys i deler av karet)
Men ellers vil jeg advare deg på prisen, om det var 1250,- du mente det kosta? Jeg betalte godt under 800,- for mitt, og det på en vanlig butikk! Så der vil du nok kunne spare noe om du ser deg litt rundt, OM du skulle velge en AB2
Men ellers vil jeg advare deg på prisen, om det var 1250,- du mente det kosta? Jeg betalte godt under 800,- for mitt, og det på en vanlig butikk! Så der vil du nok kunne spare noe om du ser deg litt rundt, OM du skulle velge en AB2
Postet 08.03.08 kl 15:36
Postet 08.03.08 kl 15:40
Endret: 08.03.08 kl 15:42
AM er vel ikke kjent for å være "byens billigste", nei. Har sett dem billigere andre steder nå. Men prisene på Tetra-karene var OK, syns jeg, de hadde mange størrelser som komplette starter-sett. Det minste er uten varmekolbe.
Det med lyset er jo et poeng, de andre har skikkelig lys med 9-el 11-W kompaktrør.
Syns Teraen blir litt kjedelig i utseendet, og det er med innvendig filter som syns og tar plass, så det blir antakelig Webzoo-varianten (m/henting så jeg slipper porto/skade/forsinkelse)
Det med lyset er jo et poeng, de andre har skikkelig lys med 9-el 11-W kompaktrør.
Syns Teraen blir litt kjedelig i utseendet, og det er med innvendig filter som syns og tar plass, så det blir antakelig Webzoo-varianten (m/henting så jeg slipper porto/skade/forsinkelse)
Postet 08.03.08 kl 17:18