Nano-kar, noen anbefalinger?

Har lenge tenkt på å skaffe et lite akvarium å ha på kontoret. Tenker på ca 10-20 L med reker og evt noen mikroskopiske fisk hvis jeg ender opp på 20+ liter.

Har titta litt rundt i nettbutikker og vanlige og kommet frem til disse:

1: Cocoon fra Webzoo, 798.-

2: Wave cube fra Korallen, 776.-

3: Aquabox 2, ca 1250 (?)

4: Denne fra Tetra, fins i 20-L til ca 800.-

Prisene på de to siste er fra Akvariemagasinet.

Syns igrunn de to første er stiligere enn Aquaboxen. Nr to leveres uten filter, så der kommer det i tillegg. Og Tetra-en er kanskje mer kvalitet, men litt mer kjedelig, tradisjonelt akvarium.

Noen erfaringer med kvaliteten på noen av disse? Filter? Lys? Annet praktisk? Andre alternativer?

Håper dere kan hjelpe meg å velge.
Flott at du spør om dette Jeg hadde ikke sett den fra tetra før. Har noen testet den?
Har egentlig ingen anbefaling eller noe slikt.. Men tenkte bare å fortelle at jeg har nettopp kjøpt en AquaBox 2(det er vel 17 liter) og synes det er veldig stilig. Er noe usikker på om lyset vil holde planter i livet da det ser svakt ut, og det moonlight lyset er også veldig svakt(men gir et litt stilig nattlys i deler av karet)
Men ellers vil jeg advare deg på prisen, om det var 1250,- du mente det kosta? Jeg betalte godt under 800,- for mitt, og det på en vanlig butikk! Så der vil du nok kunne spare noe om du ser deg litt rundt, OM du skulle velge en AB2
1250,- for en Aquabox 2? For Guds skyld, ikke kjøp.
Butikken der jeg jobber koster disse 699,-...

Aquabox kan så vidt jeg vet løftes av den sorte underrammen, om det gjør karet stiligere.
AM er vel ikke kjent for å være "byens billigste", nei. Har sett dem billigere andre steder nå. Men prisene på Tetra-karene var OK, syns jeg, de hadde mange størrelser som komplette starter-sett. Det minste er uten varmekolbe.

Det med lyset er jo et poeng, de andre har skikkelig lys med 9-el 11-W kompaktrør.

Syns Teraen blir litt kjedelig i utseendet, og det er med innvendig filter som syns og tar plass, så det blir antakelig Webzoo-varianten (m/henting så jeg slipper porto/skade/forsinkelse)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap