Du vet du er en akvaholiker når... (side 8)

Hmm den må jeg få med meg eller kanskje ikke. Har ikke særlig lyst til å bli frustrert over at man ikke ser det skikkelig.
Galemor
Hmm den må jeg få med meg :) eller kanskje ikke. Har ikke særlig lyst til å bli frustrert over at man ikke ser det skikkelig.


Hehe, jo du må få med deg den, kanskje du klarer og få med deg noe vi ikke har fått med oss
Hvilken av reklamene er det snakk om? Skal se om jeg ikke greier å finne reklamen i noen av opptakene fra TVN, og legger gjerne ut bilder.
Kan ikke tenke meg at produsenten har noe imot at bildene vises flere ganger enn det de betaler for
Du vet du er en akvaholiker når...
.... du leser e-post, og ordet "regionsting" blir til "rognstinn"


Frank Angell
Hvilken av reklamene er det snakk om? Skal se om jeg ikke greier å finne reklamen i noen av opptakene fra TVN, og legger gjerne ut bilder. Kan ikke tenke meg at produsenten har noe imot at bildene vises flere ganger enn det de betaler for :D


Fjordlandreklame med "Trollemor"
Du må vite du er akvaholiker når
du kaster møbler du egentlig trenger.... for å få plass til flere akvarier, og legger ting på vent som haster for å få det nyinnkjøpte akvarie fortest mulig ferdig
liv_65
Fjordlandreklame med "Trollemor" ;-)
Leita gjennom ca 10 timer med reklame i natt (da har en lite å gjøre, når en frivillig setter seg ned å spoler gjennom reklame )
Finner den ikke i noe av det jeg har, men skal vel få tak i den trollkjærringa før eller senere
Ser at videoen ligger ute på nett, på produsentens side, men her i ett format som passer til en eldre mobil...

Men fant jo også ut at Prix har en stusslig greie der en fyr glaner med i en patetisk kjedelig bolle....

Du vet du er en akvaholiker når... du frivillig leiter gjennom timer av reklame for å finne ett akvarie som var en del av kulissene :p
Inaktiv bruker
Du vet du er en akvaholiker når....
du sier over 50 latinske navn på forskjellige planter å dyr mens du sover
jeg gjorde nemlig det for litt siden, har vitne på det:P
Lar deg spise opp av mygg for å titte på salamandrene i dammen.
Var ikke rare karet trollmor har i stua
Hehehe.. Lett tåkelagt? Hva er det dyret som ligger oppå steinen der? En trollunge? ;P
Frank Angell
Var ikke rare karet trollmor har i stua ;)


Hehe, endelig fikk jeg sett det skikkelig
Men nei det var ikke mye liv oppi her.. Hmmm, hva er det som ligger på steinen for noe rart??
Tangoloppa
Tangloppa
Jeg kjøpte åtte nye bøtter for halvannen mnd siden som bare var til akvariebruk. Utrolig hvor mange man trenger, for ikke å snakke om hvor mange som sprekker jevnlig. I går måtte jeg bruke søppelbøtta til såpevann for å vaske gulvet, alle TOLV bøttene våre var opptatt.. enten til sand, grus, planter eller pumper, kolber osv.. Det går med mye bøtter når man har 16 akvarier..



Måtte lese dine linjer her om 12 bøtter og 16 akvarier høyt for min kone ;-=) Kjøpte forrige dagen et par.... nye akvarier. Dvs som følger:180L, 80L, 60L og et par på rundt 40-50L. Fra før hadde jeg (les vi) 200L, 160L, 100L, 25L og en 13Liter. Måtte bare fortelle henne at det er ikke bare meg som er smittet av litersyken og elsker fisk i alle farger og fasonger. Har holdt på i hele helgen med å vaske, fylle og innrede. Vann har "flommet" rundt på gulvene sammen med planter, pumper, kolber, stein, røtter....ja det meste. Hun har ikke vært lett å være med i hus denne helgen. Men endelig er det på plass det som skal opp nå. Et par skal selges og et par er lekk, så det blir ikke så ille eller hva. Må jo si til min kones forsvar at vi lever kun på 65 kvadrat meter. Bare så godt å høre at det finnes flere som meg, takk Tangoloppa:-=)
Loffa: Jeg ser på det nederste bildet og tenker at der må det bo en hardt rammet akvaholiker, for den kaminen/ovnen ved siden av akvariet går det vel ikke an å fyre i?, da blir det vel i varmeste laget for fiskene.
evoT
den kaminen/ovnen ved siden av akvariet går det vel ikke an å fyre i?

...og poenget ditt er...??

...man vet man er akvaholiker når man gir opp vedfyring for å få plass til flere/større kar
Evo t
evoT
Loffa: Jeg ser på det nederste bildet og tenker at der må det bo en hardt rammet akvaholiker, for den kaminen/ovnen ved siden av akvariet går det vel ikke an å fyre i?, da blir det vel i varmeste laget for fiskene. :-)





Du har nok rett i det. Måtte le når jeg leste nå. Det karet kom OGSÅ i hus etter at vi sluttet å fyre. Dvs alle karene har kommet i hus di siste 2-3 mnd- og skal flytte til en større plass før vi tar til med fyringen igjen. Som jeg skrev bor vi på 65 kvadrat meter og det tilsier ikke store stuen når en tenker på at det er antre, soverom kjøkken og bad her også. Men likevel har jeg klart å presse inn i stua følgende kar: 200+180+160(ved ovnen)+80 og til slutt mitt yngelkar på 60. Ikke rart fruen i huset er forvirret, akvarier så langt øye ser. Når vi får større plass, ja da har jeg lyst på noe større, men lov å ikke si noe til husfruen her. Kanskje jeg blir kastet ut før vi får flyttet? Hehe. Det jo bare så mange fine kar, planter, fisk......... Sitter nå å beundrer mine corryer, di er sååå skjønne, ja og alle malle bebisene mine.....
Om jeg bare hadde større plassss.................
Henriflette
Henriflette
[QUOTE=evoT] den kaminen/ovnen ved siden av akvariet går det vel ikke an å fyre i?

...og poenget ditt er...??

...man vet man er akvaholiker når man gir opp vedfyring for å få plass til flere/større kar



Som jeg sier er det godt det finnes flere som gir opp ting for å få plass til fler akvarier. Ser ut som du har mer klaring enn meg..... Hehe
Det neste måtte bli at jeg kastet ut kombi ovnen..............
Godt det er lenge til vinteren, skjønner at du har regnet med en lang varm sommer.
evoT
Godt det er lenge til vinteren, skjønner at du har regnet med en lang varm sommer. :-)


Vet ikke hvordan det er på Eidskog, mulig utviklingen ikke har kommet så langt der, men her i hovedstaden har vi noe som heter elektrisitet
Henriflette. Her i Eidskog har vi også hørt om elektrisitet. Vi bruker den til å drive varmepumpene våre, slik at vi kan bruke mer tid på akvariehobbyen.
Slipper å streve med vedfyring, og fyrer billig med strøm. He he.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap