Liv's vannverden (side 82)

Takk for tipset, har endret der jeg så nå - sjekker igjen om litt om det ser riktig ut. Tar ofte litt tid før det blir oppdatert

Bilder av de 3 siste akvariene kommer i morgen, må male ferdig hylla der først.
Stor, lys og luftig leilighet du har fått deg. Liker måten du har innredd på også! Er bare aldri så lite missunnelig
Takk Jeg er utrolig fornøyd og stortrives
syns det er dyrt nok med leilighet selv her i sør jeg, sliter med å finne noe som ikke robber meg eller er for smått. ganske så misunnelig på all plassen din.. :p
God smak har du! Fin lys og luftig leilighet som Astrid sier! Gratulerer!
Jeg flyttet selv i desember fra 57m2 til 90m2, så jeg vet hvor deilig det er med større plass!
Takk Det er bortimot dobbelt så dyrt på vestkanten av Oslo som her, nyter å ha skikkelig god plass nå Det blir nok mer plass på deg etter hvert Sanne, var ikke stort første krypinnet mitt heller
Litt bedre bilder av karene, nå skal de 3 små settes opp

Vært på Krizoo i dag og ble egentlig litt skuffet over utvalget, men... det har vært sommer og da er det ofte dårlig utvalg over alt så regner med at det kommer mer utover høsten.
Et par bilder av gullepusen som er blitt voksen dame, storkoser seg i ny leilighet
Fin pus og flotte akvarier.
Er møte til torsdag på krizoo klokken 19.00, noen sjans for å se deg der eller
krizoo skal bestille mer fisk neste uke, sa dem hvertfall når jeg var der igår. ikke verdens beste utvalg akkurat nå nei, har jo vært ferie og greier.
Takk !! Jeg skal se hva jeg får til Har litt å få i orden hjemme før jeg begynner på jobb igjen, men hvis jeg ikke får vært med denne gangen så kommer jeg i hvertfall sterkere tilbake neste gang.
Da var de 3 siste akvariene på plass på gjesterommet

1. 28 literen med gule reker, guløyde tigre og channoidesyngel
2. 54 literen med leksparet mitt og en voksen hann av egen yngel
3. 28 literen med røde krystallreker, klovnkilli og enslig bivittatum dame
Er det Crinum calamistratum du har i 54 literen?? Hvordan får du til vannbytte i dette karet. Jeg hadde den planta i 63 literen men måtte bare få ut planta for alle de lange bladene sugdes inn i slangen og ble helt fillete. Var et mareritt med vannbytte!
Det er den ja Har 2 stk. der, kjempefine planter. Liker at de er litt "blekksprut" aktige. Jeg bruker slamsuger/hageslange når jeg tapper i det akvariet og. Slamsugeren legger seg i bunnen så jeg får derfor ikke noe problemer med at den tar bladene. Slet med det før når jeg tappet manuelt med liten slange.

Her er slamsugeren jeg bruker.

Slamsugeren kobler jeg til en hageslange slik at vannet går rett i dusjavløpet. Når jeg tapper vann så kobler jeg hageslangen til dusjuttaket. Utrolig lettvint og greit.
Kattetrapp
Nå har jeg fått rigget meg opp kattetrapp slik at Tjorven selv kan komme seg inn og ut via balkongen. Stor suksess. Tjorven er forøvrig 1 år i dag (anslått dato ut fra alder når jeg fikk henne) Gjett om det er en liten pus som koser seg ute for første gang. Til og med fått seg en ny kompis.
Snedig sak, tenker pus koser seg ja, håper det er lite trafikk rundt der, altfor mange som tar lite hensyn når de kjører vettu :/
Det er ingen gjennomkjøring her, så det er veldig stille i umiddelbar nærhet. Ville ikke klart å holde henne inne uansett, ville hoppet ned fra balkongen til slutt, så like greit å gjøre det planlagt. Blir ikke noe uteliv i stor stil, inne mens jeg er på jobb og om natta, ute kveld og helger.
Kjenner til det der, må nok ut på pusejakt før mørket er her (ikke lenge igjen), da jeg har pus på besøk og det er rev som tar katter rundt her.
Åhh så hærlig det må være for en innekatt å bli utekatt! Super trapp du har laget for pus
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap