Liv's vannverden (side 91)

Å men du har da virkelig fått tak i en lekkerbisken av betta også.
Betta sp. Palangkaraya (du må jo lenke til sånne nye og spennende fisk så vi som vil se får se da vettu)
Ja, skjerpings skjerpings Har venta på disse lenge nå, var vel nr. 2 som reserverte yngel hos Tom C. Kan nesten ikke vente med å få på plass eget kar til disse, gjett om jeg er klar for litt yngel!
Et par halvdårlige bilder av mikrotetraene. De ser ut til å ha funnet seg til rette i rekekaret selv om de syns rekene var noe store, skumle og mange i starten. De har fått små levende dafnier til frokost i dag.
Et par bilder av vaillanti hannen, han er egentlig like flott som hunnen Vakkert par gitt!

En nydelig liten labyrint-art
Liv H
Et par bilder av vaillanti hannen, han er egentlig like flott som hunnen :-) Vakkert par gitt!


Helt enig! Selv om han ikke er fargesprakende som hunnen er han utrolig pen med det beige og svarte smårutete mønsteret. Rett og slett en elegant herremann
Takk De er bare fantastisk flotte når de farger ut
Her har det være fiskeflytting i stor stil. Bestemte meg for at 180 literen skal være gurami kar og 128 literen betta kar. Som sagt så gjort, nå går alle parangkalayaene bare med selskap av to kampfisk (og en ancistrus og trolig et par dario dario som jeg ikke klarte å finne siden vannet ble litt grumsete)i 128 literen og vaillanti, dvergguramier og lakriser (som faktisk var 9 og ikke 6) samt klovnene mine er flyttet over i 180 literen.
Skal få tatt flere bilder av karene og fiskene når vannet er blitt klarere og fiskene har fått mer roen igjen Palangkarayaene så ut til å være meget godt fornøyd med flyttingen, masse planter å gjemme seg i
Må prøve å få tatt et bilde av dumme killihannene mine en dag. De tror til stadighet lakrisguramiene er hunnkilli og svømmer paralellsvømming og skikkelig kliner seg innpå lenge og vel om gangen. Godt lakrisguramiene er tålmodige med hormonfylte artsforvirra killihanner som ikke ser forskjell på langs og tverrgående striper en gang
Vet du hva slags lakriser du har? Bilder av dem?
Skal være deissneri - skal prøve å få tatt noen bilder nå i kveld
De karrene ble fine!
Jeg skal love deg at min enslige Pygmegurami som ble igjen når foreldrene + resten av gruppa dro, trodde han var en Lakris!! Det ble en brå slutt da han begynte å tøffe seg mot de når han ble litt større og det likte ikke jeg nei, så da havnet han i 22Litern alene med rekene:p
Takk Har lagt ut nye bilder på karene mine også nå. Var nok et års tid siden jeg hadde oppdatert. Fisk er morsomme sånn når de blir alene, jeg har en gertrudae som har vært både lampeøyekilli, smykketetra og nå klovnkilli - identifiserer seg glatt med alt av samme størrelse. De klovnkilliene er imidlertid 8 stk, så de burde jo ha nok med sine egne - riktignok bare to damer til 6 gutter, men dog... litt drøyt å kaste seg på de stakkars uskyldige lakrisene

Har lagt ut nye bilder på "karprofilene" nå, var nok et års tid siden sist. Angrer litt på at jeg kasta all cornutaen min når jeg ser de gamle bildene - men fy så lei jeg var av å renske og kaste. De vokste helt ut av karene til slutt. Får skaffe meg noen andre flyteplanter som ikke tar helt overhånd.
De nye karbildene jeg har lagt ut på "karprofilene"

Nå har jeg hatt besøk av Sanne, fikk kjempefin plante. Veldig hyggelig Takk for besøket, hyggelig å ha noen å skravle fisk med
Lurer på hvordan i all verden over 50.000 unike brukere har lest tråden min, finnes det så mange unike brukere her på AF da?
er ganske utrolig ja.. nesten 24000 på min. og jeg som syns det bare er meg til tider :p

hvordan går det med planta forresten, tåler den overgangen? dafniene ser ut til å formere seg, telte bare 5 på onsdag, men nå er det hvertfall 8 oppi der :p
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap