- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Nybegynner med mange guppyer.
Nybegynner med mange guppyer.
Nå har jeg endelig fått mitt eget akvarium, en 54 liter. Først hadde jeg 4 guppyer, men nå har jeg 23 til... De første fire hadde jeg i mammas akvarium. Nå er yngelen i 54 literen. Dette er gøy. Har ikke fått bilder ennå, men det kommer snart. Har også en ny rot i akvariet som farger litt, kan det være skadelig for yngelen tro??
Postet 16.04.08 kl 21:40
Det er vanlig at nye røtter farger vannet. Fargen er ikke skadelig for fiskene, men kan bidra til å senke pH i akvarievannet. Følg derfor med på pH med tester slik at pH ikke blir lavere enn det fiskene dine skal ha. Bruk dråpetester, ikke strips. Dersom du ikke liker den brune fargen på vannet, kan du ta ut rota og koke ut noe av fargen. Ellers kommer fargen til å bli svakere etterhvert ved de faste vannbyttene.
Det er moro med yngel, lykke til. Du er heldig som har en akvarieinteressert mor.
Det er moro med yngel, lykke til. Du er heldig som har en akvarieinteressert mor.
Postet 16.04.08 kl 23:53
Postet 17.04.08 kl 00:09
Postet 17.04.08 kl 14:56
Moren min er ikke direkte akvarieinterissert, men hun gleder seg like mye til å få inn 400 liter'n som det jeg gjør.
Hun synes det begynner å bli mange kar nå, men så lenge jeg tar vare på dem selv, og de ser fine ut synes hun det er greit. Å så lenge jeg har Scalarer.
Mamma ELSKER Scalarer.
Men jeg er jo bare "heim åt ho mor" helgene da. Hehe.
Og hun vil nok heller at jeg skal ha en sunn hobby som akvaristikk framfor at jeg drikker meg full og sovner i ei veigrøft eller løper rundt å dealer narkotika langs veiene! ;P
Hun synes det begynner å bli mange kar nå, men så lenge jeg tar vare på dem selv, og de ser fine ut synes hun det er greit. Å så lenge jeg har Scalarer.
Mamma ELSKER Scalarer.
Men jeg er jo bare "heim åt ho mor" helgene da. Hehe.
Og hun vil nok heller at jeg skal ha en sunn hobby som akvaristikk framfor at jeg drikker meg full og sovner i ei veigrøft eller løper rundt å dealer narkotika langs veiene! ;P
Postet 17.04.08 kl 15:12
Postet 17.04.08 kl 20:39
Postet 18.04.08 kl 09:36
Postet 18.04.08 kl 17:25
Postet 19.04.08 kl 12:54
Postet 19.04.08 kl 22:42