Jeg vil skafe meg dvergkulefisk så jeg har noen spørsmål om dvergkulefisk (side 4)

Ingen som vet om coryer går sammen med dvergkulefisk?
MarenB
Ingen som vet om coryer går sammen med dvergkulefisk?


Maren, jeg la inn en kommentar i din personlige tråd, du har kanskje ikke lest den?:

Før jeg begynte med guramier hadde jeg dvergkulefisk, 5 stk i en 85L. Hadde ottoer sammen med dem, men de ble bare stressa av å gå sammen med kulene. Kulene prøvde å smake på dem titt og ofte..

Jeg tror du vil oppleve akkurat det samme hvis du setter coryer sammen med dvergkulene. Men selvfølgelig kan du jo prøve, men da bør du ha en redningsstasjon klar hvis det ikke går. Kulene mine var støtt på jakt etter mat og det var for dem uintressant om det var snegler, mygglarver eller fisk... De smaker på alt
Dumme meg, tenkte ikke når jeg leste den:s
Da blir det ikke coryer der nei Mitt kar er jo også mindre, så det er en dårlig idé.

Kan jeg ha snegler sammen med de (litt store f.eks. eplesnegle) som kan være renholdere i karet eller vil de bli plukket på? Reker?
MarenB
Kan jeg ha snegler sammen med de (litt store f.eks. eplesnegle) som kan være renholdere i karet eller vil de bli plukket på? Reker?


Det er nok en enda dårligere ide. De kommer til å jakte på følehornene til sneglene. Sneglene kommer aldri til å tørre å komme ut av skallet sitt for å spise

Skal du ha reker må det nok bli noen veldig store. Men her tror jeg også at kulene vil prøve å smake og da tar de sikkert både biter av bein og følehorn.

Mitt dvergkulekar ble veldig stygt. Kulene grisa og jeg kunne ikke ha noen dyr/fisk til å rydde oppi karet..

Håper noen andre kommer med sine erfaringer. Jeg har jo bare erfart en gang og det trenger jo ikke være sånn med alle dvergkulene -alltid
Det er ikke bare bare å ha kulefisk har jeg sjønt...
Dvergkulefisk og reker
vi har dvergkulefisk sammen med diverse reker. en stor viftereker, fire små viftereker, en halvstor amanoreke og en liten gjeng kirsebærreker.

dvergkulene har vist minimal interesse for disse rekene. her en dag så jeg en kulefisk som spiste restene av en kirsebærreke, men hvorfor den var død aner jeg ikke.

men det blir ikke akkurat flere kirsebærreker - avkommet blir nok spist av kulene.

sultne reker er suverene renholdsarbeidere. vi har også reker og fisker sammen med andre kulefisker, men det får vi ta i en annen tråd.
teppemann
vi har dvergkulefisk sammen med diverse reker. en stor viftereker, fire små viftereker, en halvstor amanoreke og en liten gjeng kirsebærreker. dvergkulene har vist minimal interesse for disse rekene. her en dag så jeg en kulefisk som spiste restene av en kirsebærreke, men hvorfor den var død aner jeg ikke. .


Jammen dette virker jo veldig lovende
Hmmmm. Reker liker jeg har kirsebærreker
På dvergkuleforum er det kun Otocinclus og Amanoreker som ofte blir nevnt som passende samboere. Men det hevdes ikke at det alltid går bra...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap