Wenche Ms akvarium

For tre uker siden kjøpte jeg mitt første akvarium. Helt fra jeg var 9-10 år og vi hadde (Uff) slørhaler og Kampfisk i samme bolle har jeg hatt lyst på ett akvarium.
Kjøpte ett 96L på tilbud, og har satt det på ett juwel bord.
I går fikk jeg planter i karet, og jeg gleder meg veldig til det skal komme fisker etterhvert.
Her er foreløpig bilder
Jeg har tenkt mye på hvilke fisker jeg kunne tenke meg å ha i tanken min. Eter litt ledning har jeg kommet frem til at disse er de jeg kunne tenke meg.
Honning Gurami
Kardinaltetra
Palett
SebraBotia
Otto

Jeg kunne også tenke med Siamesiske Algeetere, men de krever desverre litt større kar enn jeg har.

I dag skal jeg måle Ph og Gh i vannet. Jeg fikk ønske de gamle kjemilærerene mine så meg nå
Nå har plantene stått i noen dager, og jeg har også lagt ned to røtter.
Phen har sunket fra 7.5 til 6 og Gh har gått fra 3 til 5.
Jeg har også fisket ut noen veldig små segler som må ha kommet med plantene.
Jeg syntes akvariet er veldig beroligende å se på selv uten fisk. Tar meg i ofte å sette meg forran det og bare se.


Etter noen tips, har jeg fått satt på en bakgrunnsfolie på karet. Det hjalp betrakelig på utseende. Har også kjøpt noen små krukker til pynt.
I dag skal jeg innom på Maxio Zoo for å titte litt på fiskeutvalget de har der. 3-4 uker virker lenge når man gleder seg
Dette ser jo virkelig bra ut, og det er rart med hvordan en bakgrunn kan forandre akvariet helt. Du får bare smøre deg med tålmodighet og ikke bli fristet til å sette fiskene i karet før det er ferdig innkjørt. Du er jo ikke alene om det akkurat nå, jeg har et kar selv under innkjøring, og må vente helt til 10 august før fiskene kommer, discus. Men du har helt rett, ventetiden virker uendelig lang, du får bare holde oss underrettet om hvordan det går. Lykke til.

Jon
Gratulerer med nytt akvarium! Det ser veldig pent ut
Tusen takk for tilbakemeldinger, det er kjempegøy for en nybegynner som meg


Nå har plantene stått i i over en uke, og det begynner å legge seg belegg på plantene.
Har også kjøpt Co2 tabletter, men jeg vet ikke helt om det er nødvendig.
Snegler fiskes fortsatt ut daglig, og jeg gleder meg til å ha en liten botia som kan spise snegler.

Nå nærmer det seg to uker med planter i karet, og det ser ut til at det er kommet endel alger. Tror jeg skal korte ned lystiden med en time.
Det er fortsatt mindre enn 0,3 nitrit, men de magiske 14 dagene er rett rundt hjørnet.
Phen er krøpet opp igjen til 6.5 og GH er på 5-6.
Desverre er det nok litt varmt for vannet, i gårsdagens hete var den oppe i 28 grader. Prøver å få det ned til 24 grader. Og snegler har jeg ikke sett på noen dager, det er deilig å slippe å plukke ut de.

Ser ut som du har gjort lekse godt da Villemoen! Du har også sans for innredning. Pent akvarium!
Tusen takk badat. Jeg liker hvordan det er blitt, men algene liker seg veldig godt i karet om dagen.. Blir spennende å se hvordan det blir med fisker i.
Fortsatt under 0.3 med nitritt.. Kanskje det ikke stiger?
Nå ser det desverre ut som om en av plantene mine avgård med døden.. Tror det er blitt litt varmt vann for den i sommervarmen
Skal prøve å få noen isbiter oppi senere i dag.
Først tenkte jeg jeg skulle lage egne akvarieisterninger.
Prøvde å ta opp litt vann med slamsugeren jeg har kjøpt, men jeg tror nok jeg er litt dum, for den får jeg ikke til å virke. Får nok lese brukerveiledningen en gang til

Hei! godt tips for å få ned varmen i akvarie, bruker de hele sommeren jeg ;;
Putter du de oppi vannet da?
Det er jo ganske smart..
Fikk slamsugeren til å virke også.. Bruksanvisning er jammen en fin ting
ja, jeg har en som ligger å flyter hele dagen. Bytter de ut om tempen blir stigende igjen. På det varmeste hadde jeg 2 stykker oppi for å holde tempen nede.

hehe ja bruksanvisning er tingen
Det er smart.. Har isbiter som snart er klare, så blir spennende å se hvordan det går..
Isbiten hjalp ikke så veldig mye, men i dag tar jeg vannbytte.
Det har stått i snart tre uker, og nitritten er fortsatt mindre enn 0.3.
Snegler ser det også ut som om har roet seg ned..
Vannbytte i dag, og hvis det holder seg stabilt i temp, så blir det snat fiskehandling
Da har jeg gått til innkjøp av noen otto. Temperaturen holder seg på 26 grader med flasker med isvann som kjøleelementer.. Vannverdiene har holdt seg stabile hele tiden.
De svømmer rundt, og spiser alger som bare det.

Har oså fått en luftpumpe og en luftstein..
Fiskene ser ut til å kose seg i sitt nye hjem. De svømmer rundt og spiser alger.
De er utrolig morsomme, og jeg er glad jeg kjøpte meg akvarium.
Nitritt ligger fortsatt på mindre enn 0.3
Tilfeldig bekjentskap
© © Trym Andreassen 2005
Reklame for plussmedlemskap