Sølvi sine coryer og litt til :) (side 19)

Sølvi Gullaksen
I I dag er 3 dagen med dette i de 2 små karene og nå begynner det å komme seg. De aller fleste ser helt fine ut men noen har litt smal hale ennå .ingen spisse haler bare ikke helt utfoldet. Så litt bra skajer også heldigvis


Så bra at Maracyn ser ut til å hjelpe hos deg også, Sølvi
Ja det er jeg og ,tror denne kombinasjonen er veldig bra ,takk skal du ha for god hjelp
At wrassen lager trøbbel, forbauser meg ikke etter å ha lest denne tråden. Jeg vet hvilken saltvannsfisk som ikke kommer til å finne veien til meg...
Ikke så god den fisken der nei
Så gale er ikke mine .Måtte " oppdra "six-lineren da den kom i hus, for den plaget fire-fishene sånn at de ikke torde komme frem å spise og det gikk fint Nå ser det ut til at disse to har godtatt hverandre heldigvis .Det er alltid et sjansespill å sette nye fisker inn i et etablert saltvannskar ,mye verre enn i et ferskvannskar stort sett. Decoraene har ikke kommet frem ennå, men tar det med ro,for de har vært vekke i flere dager før .
Heisan, følger med på tråden din selv om jeg ikke er flink til å legge igjen kommentarer. Håper virkelig du får taken på den mystiske sykdommen snart! Det er jo fryktelig trist og demotiverende når man legger ned så mye innsats, og så går det ikke som man vil...

-Og jeg som har så fryktelig lyst på sp.blacks i 160-literen jeg fikk i hus i dag! Da har jeg jo liksom satset litt på deg da, at det skulle poppe frem så mange små at du måtte selge unna etter hvert Men du får nok teken på de små sorte etter hvert, tipper jeg, øvelse gjør jo som kjent mester Lykke til i alle fall!
Takk for det Turnips ,regner jo med at det blir noen svarte til salgs med tid og stunder
Ser ut til å gå rette veien med de syke ihvertfall ,så forhåpentligvis er den rette medisinen tatt i bruk .

Men det er trist når yngelen dør det er sikkert og visst.

Gratulerer med nytt kar da , spent på hva du skel ha oppi der ?

Kjekkt at du er innom tråden selv om du ikke legger igjen kommentarer.Har det sånn jeg og ,leser mange tråder ,men det blir jo ikke skrevet noe som regel

Ellers så yngel kirsebærrekene jeg kjøpte av deg som bare juling ,skikkelig fine reker
Hei, Sølvi!

Nå ble eg glad når eg fikk høre at det går rette veien=D Håper det går bra og at alt blir bra og friskt.
Ja jeg må bare tro det nå at de blir bra igjen.
Hvordan går det med slamkryperen din da ,fått den til å spise?
Nei, eg skjønner ikke hva som er galt.. Har jo prøvd alt eg kan få tak i! Det er jo mer da, men blir masse og kjøpe inn, bare for og prøve en gang..
Stakk innom tråden din i stedenfor jeg og fikk vite litt mer
Håper det bedrer seg for stakkaren ,den er jo skikkelig søt
Skjer det noe nytt hos deg for tiden da, Sølvi? Du har ikke skrevet på lenge, hehe...
Uff nei det har ikke blitt så mye av det i det siste.Det har vært så hektisk og i dag har jeg jobbet til kl.21 ,var hjemme 21.45 og er ganske sliten. Skjer ikke så veldig mye nytt her.Driver å medisinerer disse sjuklingene , de fleste ser bra ut men ser de er ikke helt i form .De er utrolig skvetne for tiden så de er nok påvirket av medisner tenker jeg. En ting jeg synes er litt rart er at i foreldrekaret til green laserne ,hvor det også går ungfisk i ,så ser jeg symptomer gjerne på en.Denne tar jeg da ut av karet,de andre ser helt flotte ut .Så går det gjerne en dag eller 2 og så er det en ny som har symtomer .Virker som det hele tiden er en som har det.Kunne forstått det hvis det var fler men kun en og en om gangen ?
Må visst ta en omgang i det karet også
Sølvi Gullaksen
En ting jeg synes er litt rart er at i foreldrekaret til green laserne ,hvor det også går ungfisk i ,så ser jeg symptomer gjerne på en.Denne tar jeg da ut av karet,de andre ser helt flotte ut .Så går det gjerne en dag eller 2 og så er det en ny som har symtomer .Virker som det hele tiden er en som har det.Kunne forstått det hvis det var fler men kun en og en om gangen ?Må visst ta en omgang i det karet også :(


Har opplevd det samme med Botiaene mine som har hatt bakterieangrep. Èn ser ut til å være smittet. Har satt den i karantene og medisinert. Kort tid etter har en annen fått det. Dette har skjedd 2 ganger. Fryktelig irriterende!
Ja det er det ,skjønner ikke bæret av det
Ser ut til at det alltid må være en som har det,merkelige greier.Men greit på en måte at andre opplever samme ting som meg.Føler meg litt sånn ??? av og til .

Har forresten 4-5 stk. av de minste som ikke ser ut til å reagere noe særlig hverken på den ene eller andre kuren.Har nå tatt 2l doser på rappen av alle 3 medisinene ,så er litt usikker på hva jeg skal gjøre med de videre.

Hei Sølvi!
Det er tragisk med all den sykdommen du har hatt!! Slik jeg har forstått det i tråden din fra starten av så hadde du ikke mye sykdom tidligere, så utrolig leit at det skulle bli slik!

Men jeg håper du fortsatt driver å tenker på 343Litern og hva du skal ha der for å ha noe positivt også Jeg er i alle fall veldig spent!
Ja, det er tragisk når det begynner å bli sykdom i karet som en ikke klarer å finne ut av. Har vel vært veldig heldig tidligere som har vært forskånet for dette. Derfor stresser jeg kanskje litt mye også ,spesiellt siden det er fisker jeg er veldig redd for å miste.

Men takk for omtanken , alltid kjekkt når folk viser litt interesse for andre sine problemer

Ellers så er det 180 literen som skal gjøres om ,343 skal fremdeles være et saltvannskar,og det er godt å ha noe annet å tenke på og planlegge.
Sitter å leiter på nettet etter masse ting og tang jeg må ha til oppsettet. Må også bestemme meg for om det skal bli invendig eller utvendig pumpe.
Klare ikke helt å finne ut hva som skal oppi der ,lenge siden jeg har hatt så "stort" kar å planlegge Har jo lenge nå bare vært småkar rundt omkring. Det eneste jeg vet er at Sterbaiene skal være der og en stim med smykketetra eller noen andre fine stimfisker .Men det må jo litt flere fisker oppi enn dette .Så jeg tar gjerne imot tips om hva som kan fungere sammen med disse

Tenker ellers å se om jeg kan få tak i en litt stor ,fin redmoor-rot men det er jo ikke det enkleste å få tak i
Kommer nok også til å være litt flyteplanter i det for å lage litt skygge og dunkel belysning . Klør litt i fingrene til å sette igang ,men karet må først tømmes og det skjer gjerne ikke så fort som en gjerne vil
Jeg er jo helt fersk, så jeg vet ikke av alle de forskjellige fiskene... Men jeg har selv fått sansen for reker, eller det vil si amanoreker! Dette er sikkert en veldig vanlig reke du kanskje har vært borti, men jeg har blitt helt "hekta" på de
Jeg synes det er litt artig å kunne ha andre ting i tillegg til fisk også!
Tak for tipset ,Amanoreken er jo fantastisk flinke algespisere ,har hatt de tidligere.
Der minte du meg forresten på at Gabonreken som går sammen med Sterbaiene også kan få gå i det karet
Hei Sølvi!

Huff, jeg er så dårlig til å legge igjen noen ord, men jeg leser alt du skriver, følger med på det som skjer, og krysser fingrene. Utrolig kjipt at det ikke ser ut til å stoppe 100%, selv om det er framgang å spore hos noen

Godt at du har 180 literen å fokusere positivt på! Ingenting er som en god distraksjon når ting ikke går helt etter planen.

Ikke annet å si enn at jeg virkelig håper denne mystiske sykdommen forsvinner snart, og det skal bli moro å følge med på 180 literen!
Setter pris på at du leser tråden din, jeg leser din også ,men som deg, så blir det gjerne bare med det,ikke så ofte det blir skrevet noe
I dag blir det siste dose med Maracyn 1 og 2 ,de har nå fått 2 runder hver i småkarene .110 liter blir ferdig med første omgang i kveld. Så spørs det om det blir en ny runde der og . Skal innspisere nøye i morgen og se hva det blir til videre.

Det er ellers godt å ha noe annet å tenke på ja ,er bare så gruelig utålmodig av meg og vil helst at ting skal skje med en gang
Men først må jo karet tømmes for koraller osv. ,så må det grundig reingjøres for kalkalger og saltbelegg og dette er ikke gjort i en håndvending.Har heller ikke tilgang til vann i underetagen så det blir opp og ned trapper med vannbøtter .Så dette vil ta sin tid da jeg må ta litt og litt av gangen for ikke å bli helt ødelagt i muskelaturen. Burde kanske invistert i en en lengre slange enn den jeg har
Så må det handles inn div. ting og tang og dette tar jo sin tid når en bestiller via nettbutikker som regel.
Kan jo kanskje begynne nå

Men det er jo gøy å planlegge så det haster jo egentlig ikke ,bare veldig fristende.
Tilfeldig bekjentskap
© Øyvind Sandåker
Reklame for plussmedlemskap