Blaut på beina... ;) (side 2)

Kjempefine fisker du har der Myrheksa Skal prøve å følge med jeg også på denne tråden.
Kristoffer Karlsen
Kjedelig når sånt skjer Myrheksa..

Veldig....

Loomis
[QUOTE=Myrheksa]Er ikke det ganske standard for en akvarist da?

Hehe...Blaut på hender og armer i alle fall
Men, jo...Det hender at sokkene blir litt våte. Litt, ikke så mye...altså.
*Gliz!*
Ønsker deg velkommen inn i tråden også Loomis!

Shlush
Kjempefine fisker du har der Myrheksa :) Skal prøve å følge med jeg også på denne tråden.

Jo takk, nyter synet av dem... Godt for sjelen....
Og velkommen inn, Slush!

Her var det enda en ny personlig tråd som ser lovende ut! Jeg fikk lyst til å hilse på jeg også, som så mange andre har gjort. Du har jammen lagt ut mange fine bilder, og den vesle goby'en var jo kjempesøt. Håper du lar oss bli mer kjent med goby'ene dine etterhvert. Det er en helt fremmed fisk for meg.
Jeg må innrømme at jeg har vært og kikket i profilen din også, for å se hva du ellers har i akvariene dine, men skuff skuff, du hadde ikke registrert noen. Det håper jeg du gjør.
Hei evoT, og velkommen skal du være!

Beklager så mye for at jeg har skuffet deg ved å ikke registrere karene,
men har rett og slett ikke giddi foreløpig. Er ikke så sikker på om det vil bli gjort heller, da det er så mange av dem. Omrokkerer stadig i dem også, og det vil bli mye jobb å holde dem oppdatert til enhver tid.... :/
Skal tenke på saken! :P

Men - det blir helt sikkert mer goby!

Søt er'n enda så furtesur han ser ut!

[External Image]
Næ! For en søt goby! :O
Minte meg litt om humlefisk, bare lysere...
Hei på deg Aggi, og velkommen inn i tråden!

Ja, disse gobyene er kjempesøte. Skulle bare ønske de var litt større enn sine knappe 4 cm. Må nesten ha forstørrelsesglass for å se dem ordentlig. Det er først gjennom kameralinsa man ser hvor fine de egentlig er...

Her er noen fler av husets søte beboere:

Otocinclus Hoppei

[External Image]

Corydoras er vel selvskrevne når det er snakk om å være søt...
Her en Loxozonus,

[External Image]

og her en C.140

[External Image]
Otocinclus hoppeii
Dette var et flott bilde av denne fisken. Jeg synes du skal prøve å få det inn i billedbasen.

Jeg er enig i at det kan bli mye jobb med oppdatering av akvariene dine, dersom du registrerer alle, men du kan jo registrere ett eller to? Skryteakvarier vet du. Noe du er ekstra godt fornøyd med.
Det er så trivelig med bilder! I just luuuv it!
Fortsett å pøse på, Myrheksa, jeg vet (av hva din datter sa da hun var her) at dere har myye akvarier hjemme, hehe
Har Goby`en noe latinsk navn? Har lyst til å finne ut mer om denne fisken
Per Kristian Pettersen
Har Goby`en noe latinsk navn? Har lyst til å finne ut mer om denne fisken ;)


Hun har skrevet dette lenger oppe:
Myrheksa
Gobyen er en av fem småtasser som min datter har fått i gave av en venn av familien. Han har fanget disse i Indonesia nå i sommer. Det er en helt nyoppdaget ferskvannsgobyart som ikke har fått noe vitenskapelig navn ennå. Utrolig vakre fisk som har et merkelig bevegelsesmønster. De "klatrer" langs med glasset,
Blir gøy Kan se for meg at det blir for mye å oppdatere. Jeg har bare 3 stk å gidder aldri å oppdatere mine akvarium heller :p

Skikkelig fine fisk altså *misunnelig*)

Får nesten lyst på Goby selv. Men da må det utenladsreise til.

Gleder meg til flere bilder å info fra deg.
evoT
Dette var et flott bilde av denne fisken. Jeg synes du skal prøve å få det inn i billedbasen.

Jo, takk, men det er nok litt for mye grums på det....
evoT
Jeg er enig i at det kan bli mye jobb med oppdatering av akvariene dine, dersom du registrerer alle, men du kan jo registrere ett eller to? Skryteakvarier vet du. Noe du er ekstra godt fornøyd med.

Ehm, må nok rydde litt i dem først.....

mona o
Det er så trivelig med bilder! :-) I just luuuv it! :) Fortsett å pøse på, Myrheksa, jeg vet (av hva din datter sa da hun var her) at dere har myye akvarier hjemme, hehe :)

Ja, det har blitt noen kar etterhvert. Og jeg skal prøve å få slengt ut noen bilder i hytt og gevær selv om de ikke holder Mona-kvalitet!

Per Kristian Pettersen
Har Goby`en noe latinsk navn? Har lyst til å finne ut mer om denne fisken ;)

Hei Per Kristian, og velkommen til deg!
Som Mona sier- ikke noe latinsk navn på denne enda...

Shlush
Får nesten lyst på Goby selv. Men da må det utenladsreise til. Gleder meg til flere bilder å info fra deg.

Det er ikke sikkert du må til utlandet, skulle ikke forundre meg om en telefon til Dahls Dyrerike kan løse saken.... Lover ingenting, men jeg tror muligens de har kontakter der nede.
Bilder blir det mer av, og jeg skal yte infoservice så langt kunnskapen strekker til.

Her har vi en nysgjerrig liten Pakistanbotia

[External Image]

Aspidoras Spilotus som ligger og kuuler'n...

[External Image]

Og en indonesisk khuliål, Pangio Shelfordii

[External Image]
Å, det bildet av P. shelfordii synes jeg du bør sende inn til fiskebasen her. Beskjær det gjerne litt så ålen blir mer "alene" på bildet. Det viste veldig godt hva slags fine tegninger denne kuhliål-arten har, så det burde få komme i fiskebasen
Myrheksa
Hei på deg Aggi, og velkommen inn i tråden! :) Her er noen fler av husets søte beboere: Otocinclus Hoppei [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17040_081118033357_1.jpg[/IMG] Corydoras er vel selvskrevne når det er snakk om å være søt... ;) Her en Loxozonus,


Hei, Myrheksa! Jeg henger meg på jeg også, jeg! Du tar noen imponerende bra bilder!

Apropos Corydoras... På Otto bildet syntes jeg kunen skimnte en Corydoras Aeneus albino i bakgrunnen - Ikke sant?

mona o
Å, det bildet av P. shelfordii synes jeg du bør sende inn til fiskebasen her. Beskjær det gjerne litt så ålen blir mer "alene" på bildet. Det viste veldig godt hva slags fine tegninger denne kuhliål-arten har, så det burde få komme i fiskebasen :-)

Skal tipse lille frøken fotograf så fort hun kommer hjem, og overbringe godordene fra deg!
Var det noe sånt du mente?
[External Image]

Akva-Math
Hei, Myrheksa! Jeg henger meg på jeg også, jeg! :-) Du tar noen imponerende bra bilder! Apropos Corydoras... På Otto bildet syntes jeg kunen skimnte en Corydoras Aeneus albino i bakgrunnen - Ikke sant? :-)

Hei og velkommen Akva-Math!

Tusen takk for rosen, må nok dele den med min datter Elin, som har tatt en del av bildene.
Og du har helt rett, det er en albino som har gjemt seg bak Ottoen.

To gode venner!
[External Image]

Sneglerens!
[External Image]

Var du på AquaArk auksjonen i helga?
Og, hvilket kamera/objektiv bruker du ?
Joda, var der en tur og handlet litt...
Bruker EOS400D med standardobjektiv og"juksemacro."
Syns jeg kjente deg igjen på bildet ja :P Var en morsom auksjon det der
Kjetilv
Syns jeg kjente deg igjen på bildet ja :P

Jasså, har jeg blitt beglodd? ;(
Ehhh, kan ikke akkurat si jeg kjenner igjen deg utfra avatarbildet ditt lizzom..... :P
Kjetilv
Var en morsom auksjon det der

Ja, det gikk noen godbiter, og jeg lo godt av diverse elementers krumspring....
Kan du ikke? buhu :P

Satt og kjeda meg litt foran innimellom, så titta en del rundt i salen. Satt helt foran til venstre jeg da.
Tilfeldig bekjentskap
© erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap