Marens akvarieverden (side 12)

Sterbaier er så nusselige Grattis med fin fisk
Jeg ser på sporingsnr på Posten at kameraet antagelig kommer i morgen! Håper jeg klarer å knote til meg noen fine bilder da

Nå er de i alle fall sluppet nedi karet, og gjett om jeg er glad! Ingen rømte og gjemte seg, alle i full fres frem i karet frem og tilbake!! Det ligger forresten 2 stk på sverdplanteblad, utrolig pene! Kjærlighet ved første blikk hær altså
Kjetilv
Sterbaier er så nusselige :) Grattis med fin fisk


Tusen takk! Nusselig er vel det riktige ordet ja!
david g
gleder meg til du legger ut bilder av dine nye corydoras Sterbaier =:-D


Tusen takk!
Håper du får deg Sterbai du også!
Gratulerer med nye fisker og reker! Regner med at du blir sittende foran akvariene noen dager nå
Ja, det er jo ren underholdning;D

Rekene ser faktisk litt overlegene ut i "poseholderen" der de ser ned på de ivrige Ildtetraene som svømmer under dem! Blir spennende å se hvordan de er når de kommer i karet sammen med Ildtetraen og Serbeiene
Kjetilv
Sterbaier er så nusselige :) Grattis med fin fisk


Ser forreststen at du er en veldig fin fisk selv!
Nå er det et par timer siden lyset ble slått av og alt er rolig i akvariet. Fiskene ser ut til å sove, rekene driver med sist og Ildtetraen er slik de valigvis er

Jeg ble egentig litt nervøs av denne stillheten, for jeg trodde Serbaiene ville være nattaktive og kanskje sky?? De er i alle fall helt i ro nå, en sitter på sverdplanten mens de andre er litt strødd over alt, mest langs glasset. Bør jeg være bekymret?

Det var virkelig liv i de i kveld, så mulig de er slitne de også...

Tørrfisk
Det virket som at de var veeeldig skjør og de hadde også tydlig synlig forskjellige klekketidspunkt. Jeg synes Ildtetra til vanlig kan være ganske skjøre om de ikke har tilpasset seg, så det at yngelen døde var ikke så sjokkerende, men likevell like trist! Hadde jeg hatt artemiaklekker, bedre luftsten, mat i riktig tid osv så hadde det nok kunne gått anderledes:) Men veldig forskiktig yngel som trives i mosen. Håper du får til lek på dem!:D

Takker, har forsøkt en gang med myggnett etc, men de var så små at de klarte å kile seg fast i rynker i stoffet. Etter det har de fått være i fred, uten synlig yngel.
Jeg har masse reker i samme karet, så det kan hende eventuelle forsøk har blitt kaviarbuffet for rekene.
Sliter også med at de stuper og har fylt på med nye et par ganger. De siste måneden har jeg mistet tre pga. det de fleste tror er dropsy/bukvannsott.
Vi får se hvordan det går.
Humunukuapuaa
[QUOTE=Tørrfisk]Det virket som at de var veeeldig skjør og de hadde også tydlig synlig forskjellige klekketidspunkt. Jeg synes Ildtetra til vanlig kan være ganske skjøre om de ikke har tilpasset seg, så det at yngelen døde var ikke så sjokkerende, men likevell like trist! Hadde jeg hatt artemiaklekker, bedre luftsten, mat i riktig tid osv så hadde det nok kunne gått anderledes:) Men veldig forskiktig yngel som trives i mosen. Håper du får til lek på dem!:D

Takker, har forsøkt en gang med myggnett etc, men de var så små at de klarte å kile seg fast i rynker i stoffet. Etter det har de fått være i fred, uten synlig yngel.
Jeg har masse reker i samme karet, så det kan hende eventuelle forsøk har blitt kaviarbuffet for rekene.
Sliter også med at de stuper og har fylt på med nye et par ganger. De siste måneden har jeg mistet tre pga. det de fleste tror er dropsy/bukvannsott.
Vi får se hvordan det går.

hva med klinkekuler i bunnen? har sett at mange bruker det, men det har du kanskje prøvd?
Jeg tror vanlige klinkekuler kanskje er litt store, men har øynene oppe for mindre kuler til bruk som "eggfele" til småfisk som klarer å snike seg mellom vanlige klinkelkuler.
Ewi
Heia Maren! Nå har jeg lest tråden din og det med fornøyelse!Du er jammen flink og så fine kara dine har blitt!Er virkelig gøy og lese om hvor søkende du er ,etter info om ting og tang innen akvahold,imponerende:) Her har jeg mye og lære,men jeg er så gammel at jeg må ha det i små doser;så her er det duket for mange repetisjoner ;) Føler meg fortsatt som nybegynner og er faktisk redd for å stille dumme spørsmål,men må bare krype til korset innimellom. Dette er en fin tråd jeg kommer til og følge med på,så lykke til videre:) mvh


Hei Ewi!
Så artig at du leser tråden mein! Alltid fint med tilbakemeldinger, og da ser man at noen i alle fall leser tråden
Jeg har ikke lest igjennom noe særlig i ettertid selv, så jeg regner med det er mye rart, litt kaotisk og en del komiske ting!
Jeg har flere ganger fått høre at jeg veldig ofte spør veldig mye om ulike ting... Men det er vel derfor jeg har hatt et ganske smertefritt akvariehold hittil! Har nok en slik redesl for dumme spørsmål jeg også, men biter tennene sammen og håper ingen legger merke til at det er jeg som spør om de dumme spørsmålene:/ Men jeg trror jeg blir kjent igjen som "tørrfisk" hver gang og er nok en gjenganger på slike spørsmål

Jeg har lest tråden din fra begynnelsen selv om jeg ikke har gitt noe lyd fra meg og jeg synes du skriver utrolig bra! Akvariene dine er jo i tipp-topp stand med fine, velpleide planter Men det er en ting jeg lurer på... Hva er det på bildet på avataren din? Jeg har vært innpå tanke på et skip...?
Synes forresten det er artig at du har så godt forhold zoo-butikken du bruker!
Oppdatering..
Det går svært bra med Sterbaiene! De har sine perioder der de er gangske rolige og perioder der de flyver rundt i hele karet. Opp og ned, frem og tilbake! Veldig artig å se på

Jeg prøvde å mate de med røde mygglarver i dag. Jeg "tinet" en halv rute som jeg etterpå la ned på sanda klare til servering. Det oppsto da en liten kollisjon, for den før svært så "snille" Ilstetraen har plutselig blitt noen bøller! De la seg nesten på bunnen for å få en del av maten før Sterbaiene kom, noe som de delvis lyktes med.
Jeg prøvde derfror å skynde meg å mate de fra overflaten. Maten som før var vanskelig å spise (pga liten munn) ble plutselig slukt før jeg rakk å si "værsego":/ Så her ble det kamp rundt matfatet.
Heldigvis tar Coryene det veldig pent selv om de blir nesten angrepet fra oven

Ildtetraen er generelt mye interesert i Setrbaiene Veldig nysgjerrig og holder seg som regel i midten eller bunnsjikt. Kanskje ikke så rart ved tanke på hvor lenge de har kjedet seg alene, delvis sammen med ancistrusen, Casanova! De stimer nesten hele tida med en fin Ildrød farge

Det har desverre vært bortfall blandt rekene, der 2 er død... Jeg er veldig nysgjerrig på hvorfor! Kanskje jeg tok for dårlig akklimatisering i går, men i går var de svært i live.. Jeg håper bare de siste overlever så får jeg heller kjøpe flere etter hvert!

Jeg har fått kamera i dag! JIPPI!!! Her skal det bli bildeshow!!!
Endelig bilder!
Nå har jeg begynt å ta i bruk kameraet som kom med posten i dag! Jeg har enda ikke kommet meg til bruksanvisninga, så bildene er ikke perfekt. Ei som jobber som assistent for meg har også tatt noen.

Først C. Sterbai....

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jeg synes de er så søte når de ligger på sverdbladene Det var en som gjorde det i natt

[External Image]


[External Image]
[External Image]

De andre som flyttet inn i går var Amanorekene. Desverre er 2stk falt fra så jeg har 3stk igjen... De er ikke de enkleste å ta bilder av! Før man tar bilder må man også finne de

[External Image]

[External Image]
De neste er Skjørtetetra. Jeg har 8stk gående i karantene i 110Litern. Meninga er at Corydorasen skal komme oppi samme kar om en måneds tid.
[External Image]

Og de gode gamle Ildtetraene som jeg endelig har fått et brukbart bilde av
[External Image]


Det siste bildet ble feil...
Jeg ser det tok litt av dette her:/... Bilder ble det i alle fall selv om de ikke er så interesante! Jeg skal prøve å få lest bruksanvisninga til Fotoapparatet etter hvert, men jeg er egentig ikke så stor fan av de... Men her ser jeg helt klart at det ikke er noen vei utenom I tillegg trenger alle glassene i akvariene en skikkelig rengjøring
Da er en reke til død..
Har du sjekket vannverdiene da? Reker er jo ganske sensitive :/
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap