Marens akvarieverden (side 81)

lol, de var jo nesten hysterisk morsomme
Nå må du oppdatere oss på Channoides-dramaet som har pågått de siste dagene. Hvis du vil?
Ja, det skal jeg gjøre. Det ble jo "happy ending!"

Jeg har kjøpt 1 par Channoides av Humunuku. Problemet er jo at vi ikke bor i samme del av landet, så derfor prøvde vi først Posten. Humunuku pakket inn veldig godt og ingenting skulle tilsi at dette ikke gikk.
Postgangen tok bare 22timer, levert på døra. Jeg åpnet spent esken, men fant desverre 2 nydelige fisker død i vannet. De tålte antagelig ikke tempen, for den var kun 19grader i vannet når jeg mottok de.

Jeg må virkelig få skryte av Humunuku!! han har virkelig stått på for å få til dette og gjort mye og brukt mye av tiden sin på å få tak i eske, heatpack osv (utstyret) og få sendt det! Han har til og med og med testet utstyret hjemme hos seg selv over ei natt for å skjekke om det ville gå bra å sende den nye pakken!

Det var derfor liten tvil om at det ville gå bra i dag da han sendte en ny eske med et nytt par channoides med "norway buss express" i dag!
Humunuku måtte stå opp rimelig tidlig for å få sendt den med denne bussen, så om han er litt mer gretten i dag, så er det min skyld...

Uansett, nå er det VIRKELIG 2 B.channoides, friske som fisker, oppi akklimatiseringsboksen! Disse er mine og jeg håper virkelig jeg får de til! Endelig har jeg fått disse juwelene!!
*Jeg tror nesten jeg klarer å reise meg fra rullestolen for å hoppe av glede, men prøver å nøye meg med å kjøre rundt i ring*

Jeg er veldig glad for at dette gikk tilslutt og at fiskene kommer fra en jeg vet har kvalitetsfisk og selv setter de høyt! Håper også det blir F3(?) yngel fra dem etter hvert!


De hadde forresten 29,5grader i vannet når de kom med pakke nr 2 som jeg hentet nå i ettermiddag!

Tusen, tusen takk, Bjørn! All ære til deg!
De som "kjenner" meg vet jo hvor god jeg er til å bekymre meg, så dere kan jo tenke hvordan hjertet mitt er etter denne uka!p
Gratulerer så mye med en flott betta-art, Maren! De er utrolig fine - selv om man ikke ser dem så ofte, hehe
Tusen takk, Mona!
Hannen min er faktisk fremme hele tida, mens hua ligger på sanda v en plante. Håper hun har det bra...! Ingen av dem har fått farge enda. Hannen svømmer utrolig morsomt!

Jeg har målt vannverdiene i karet og fant ut at GH ikke kunne måles(?) og at kh var på 1-2... Jeg har ikke målt disse verdiene på en stund men dette er jo ikke bra. Må måle springvannet i morgen.
Gratulerer Maren.
godt å høre at du fikk de flotte fiskene.
Kos deg med de i helga.
Takk skal du ha!
Lurer på hvor lang tid det tar før de farger? Fortsatt bleke, men begge i live Jeg venter med fôring til i morgen og har slukket lampa, så de ikke blir unødvendig stresset.

Jeg har også dekt til 2 av de 3 åpne kantene slik at lufta blir mer fuktig og varm. Lurer på hvordan de skal klare seg når jeg reiser bort i 4 dager fra Søndag....:/ *bekymret*

Kos deg i helga du også!
I dag har channoide- hannen fått den røde fargen De har fått et måltid med frossne artemi, overfôret ganske mye, så jeg har slamsug en god del etterpå:p

Det er veldig dunkelt belysning i karet, så det er vanskelig å få tatt bilder. De er også litt sky av seg, men på langt nær ikke så sky som jeg trodde

De holder seg ikke sammen hele tida og hannen har en tendens til å jage hunnen i blandt. Nå har lyset vært på i 3timer, så det er jo begrenset hvor mye jeg klarer å observere på den tida!:P


Det kan se ut til at det ordner seg med reolen etter hvert. Jeg har fått en del ideer i tråden min + av noen andre som virker lovende!
Spørsmålet er om jeg får den rett eller om det blir "alla skeive tår i pisa"
Det er mye som skal stemme for å ha den i vater i alle fall...
MarenB
Jeg får meg 2 åler av [URLBLOCK1] når jeg kommer fra Tromså:) Han jeg får de av sier de er supersosiale også på dagtid. Når han fortalte om de tenkte jeg veldig på sjokoladene og dems adferd så dette blir bra!:)

Ja disse er morsomme, har hatt en sånn for lenge siden. Men blir de virkelig 30cm?! Det visste jeg ikke
Ojj, litt drama rundt anskaffelsen av channoides skjønner jeg! Men grattis med å endelig ha fått dem. Jeg var på vei til skaffe meg et par sånne for en god stund siden, men slo det fra meg. Nå får vi se da om du klarer å smitte meg til å få lyst på dem igjen
Lisbeth
Ja disse er morsomme, har hatt en sånn for lenge siden. Men blir de virkelig 30cm?! Det visste jeg ikke


De blir visst det, men han som har de har fôret de veldig godt og de har knapt vokst noe, så det er jo bra

Jeg håper virkelig du får lyst på noen bettaer etter hvert, Lisbeth!
Channoidesbilder
2 nye bilder av Channoides-paret. Hannen har fått mye mer farge og ser veldig så fin ut på bilder! Jeg har en øyesykdom som gjør at jeg ser litt dårlig når det er dunkelt lys eller mørkt. Derfor må jeg klin inntil ruta når jeg skal studere de da det er såppass lite lys i karet:p

Hannen jager hunnen en del, spesielt ved matfatet. Hunnen skal liksom ikke få noe mat, og jeg klør meg i hodet! Hvorfor gjør han det?

Ellers så er ikke dette en type fisk for de som vil ha mye action og fart i karet. De er veldig rolig av seg og har ingen hastverk. Heller ikke når det gjelder maten.

[External Image]

[External Image]
Han har farget skikkelig pent ut jo
Hadde vært veldig gøy om jeg kom hjem fra Tromsø på tirsdag eller onsdag og sett hannen med bollekinn, men det er nok bare en ønsketenkning
Nå må du snart legge ut filmsnutt og bilder av sjokkisene dine igjen. Lenge siden jeg har sett de
Legger ut en kort en som jeg nettopp filmet. De spesielle fargene dems kom ikke frem her da lyset ikke ble riktig. For mye flyteplanter, så jeg skal luke og filme på nytt. Batteriet gikk også, så det må lades:p

<embed src="http://www.youtube.com/v/0Z0pamrW2LY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
*sukk* de er så fine! Å men de perlene dine er jo flotte de også da. Virker veldig trygge nå? Du må filme en snutt av dem også når du har batteri igjen
Perlene
Perlene har blitt veldig trygg! De er ikke så redd meg, så når de glemmer seg er de fremme når jeg mater.
De synes det er mer skummelt med fremmede og mennesker som står og bøyer seg mot karet.

De er noe matvrak og blir helt ville når maten blir servert!! Jeg ser de står og tripper i bakgrunnen og bare venter på at jeg skal ta et steg bakover så ikke sjokkoene spiser opp all maten først!

De har også noen utrolig vakre farger for tida, ser nesten ut som en leks-drakt!
Jeg har sett lekstendenser også! De svømmer rundt hverandre osv, er så søte så!
Jeg har målt de og de ser ut til å være omtrent utvokst. Målingen ble bare sånn ca ved å teipe fast målbånd på glasset for å sammenligne

Jeg er veldig glad jeg fikk tak i disse to perlene ja!
Jeg har 62Litern stående tom med kun substrat, mose, flyteplanter og reker oppi. Er dette karet klart for nye fisker etter å ha hatt de syke Coryene gående der, eller bør jeg gjøre noe spesielt før jeg setter inn nye fisk?

Jeg får antagelig Betta som jeg må ha i dette karet eller 22Litern ganske snart da reolen ikke er ferdig, men må nesten skjekke ut om det går greit. Det siste jeg ønsker er nye fisker som får den samme sykdommen!
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap